Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler teorik analizleri, bilgisayar benzetimlerini ve deneysel sonuçları karşılaştırır ve yorumlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler deney öncesi hazırlık, deney yapma ve deney raporu hazırlama bilgi ve becerisini kazanır.
|
2) Öğrenciler ilgili derslerdeki yasa ve teoremlerin ispatlarını deneysel olarak yapar.
|
3) Öğrenciler elektrik devresi kurar.
|
4) Öğrenciler elektriksel işaretlere ilişkin ölçümler yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Laboratuvar Toplantısı |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
2) |
Basit direnç devreleri ve Kirchhoff’un gerilimler yasası |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
3) |
Kirchhoff’un akımlar yasası |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
4) |
Toplamsallık ve çarpımsallık teoremlerinin incelenmesi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
5) |
Thévenin, Norton, maksimum güç teoremi ve devre parametreleri |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
6) |
Osiloskop kullanımı |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
7) |
Osiloskop kullanımı |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
8) |
Arasınav |
Ön Çalışma
|
|
9) |
İşlemsel kuvvetlendirici ve uygulamaları |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
10) |
RL, RC ve RLC’den oluşmuş devrelerde geçici rejimlerin incelenmesi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
11) |
RL, RC ve RLC’ den oluşmuş devrelerde geçici rejimlerin incelenmesi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
12) |
RLC Devrelerinin sinüsoidal sürekli halde incelenmesi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
13) |
Dinamik devrelerin frekans domeninde incelenmesi, frekans karakteristikleri ve Bode diyagramları |
Ders notları her bir dersin başında verilecektir; ders notları ders web sayfasında paylaşılacaktır.
|
|
14) |
Mazeret Deneyi |
Ön çalışma
|
|
15) |
Projenin son tesliminin ve sunumunun yapılması |
Ön çalışma
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
4 |
2) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
3) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
4) |
Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
4 |
5) |
Bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
6) |
Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
3 |
7) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
1 |
8) |
Sürekli gelişen bilgisayar mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
9 |
2 |
18 |
Uygulama |
10 |
2 |
20 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
48 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
2 |