Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Finansal piyasaların ve finansal sistemin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Finansal kurumların fonksiyonlarını ve piyasadaki rollerini tanır
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ulusal ve uluslar arası finansal piyasaların ve finansal sistemin işleyişini kavrar.
|
2) Merkez bankalarının ve ticari bankaların finans piyasalarındaki rolünü analiz eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Neden finansal pazarlar ve finansal kurumlar çalışmalıyız? Borç ve özkaynak piyasaları, Merkez bankası ve finansal risk kavramları. |
|
|
2) |
Finansal sisteme genel bir bakış, borç ve özkaynak piyasaları, finansal sistemin yapısı, temel finansal kurumlar. |
|
|
3) |
Faizler ve paranın zaman değeri konusuna giriş, değerlemede faizin yeri, faizin hesaplanması, bugünkü değer, reel faiz, negatif faiz. |
|
|
4) |
Faizler neden değişir?, varlık talebinin belirleyicileri nelerdir?, tahvil piyasasında arz ve talep, denge faiz oranındaki değişimler. |
|
|
5) |
Finansal Piyasalar etkinmidir?, etkin pazar hipotezi, pazarda etkinlik formları, rassal yürüyüş kuramı. |
|
|
6) |
Finansal piyasalara neden ihtiyaç duyulur?, finansal piyasalarda işlem maliyetleri, asimetrik bilgi, ters seçim, ahlaki risk, Akerlof limon problemi |
|
|
7) |
Finansal krizler neden oluşur? Neden ekonomiye çok zarar verir? finansal kriz dinamikleri global finansal kriz (2008) |
|
|
8) |
Merkez bankaları, merkez bancılığının temelleri, merkez bankalarının fonksiyonları ve yapısı, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB). |
|
|
9) |
Para politikası yönetimi, açık piyasa işlemleri, konvansiyonel para politikası araçları, konvansiyonel olmayan para politikası araçları. |
|
|
10) |
Para politikası hedefleri, fiyat istikrarı, merkes bankalarının diğer hedefleri, fiyat istikrarı merkez bankasının birincil amacı olmalı mı? |
|
|
11) |
Para piyasaları, para piyasalarının amacı, para piyasası aktörleri, para piyasası varlıklarının karşılaştırılması. |
|
|
12) |
Tahvil piyasaları, tahvil türleri, tahvil faizi, tahvil yatırımları. |
|
|
13) |
Hisse senedi piyasaları, hisse senedi piyasalarına yatırım, hisse senedi türleri, hisse senedi fiyatı hesaplama, hisse senedi değerleme. |
|
|
14) |
Tükiye deki denetleyici ve düzenleyici kuruluşlar, Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), Bankacılık Denetleme ve DÜzenleme Kurumu. |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahip olabilme. |
|
2) |
İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibi olabilme. |
|
3) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahip olabilme. |
|
4) |
Bölgesel ve küresel konulara/sorunlara, bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
5) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme. |
|
6) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme. |
|
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme. |
|
8) |
Problemleri analiz edebilme, çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alma, gerektiğinde liderlik yapabilme, çatışmaları ve değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme. |
|
9) |
İşletme alanındaki uygulamalarda etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili dünyadaki değişen yönelimleri yorumlayabilme, yeniliği ve yenilikçi çalışma prensiplerini uygulamaya koyabilme. |
|
11) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
5 |
70 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
116 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
122 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |