ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Lojistik Yönetimi (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60413MEEOZ-INT0012 International Trade 1 Bahar 3 0 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURAK NEDİM AKTAŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi BURAK NEDİM AKTAŞ
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı uluslararası işletmelerin örgüt yapıları, fonksiyonları, faaliyetleri ve iş çevreleri konusunda genel bilgiler vermek, vaka çalışmaları ile konuyu desteklemek ve sonuç olarak öğrencilerde uluslararası işletmeciliğe yönelik bir bakış açısı geliştirmektir.

Öğrencilerin, global şirketlerden örnek olay okumaları yapmaları sağlanarak teorik bilginin pratikte karşılığını tecrübe etmeleri fırsatı verilir. Gerçekleştirilen tartışmalarla, eleştirel bakış açısı elde etmeleri sağlanır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği özet olarak, uluslararası ticaret ve faktör hareketliliği teorisine giriş, çokuluslu iş yapan örgütlerin yapıları ve özellikleri, gelişen yeni ekonomi ve küresel döviz piyasaları, küreselleşme, uluslararası işletmenin sosyo-ekonomik, politik ve kültürel çevresi, yabancı yatırımlar, bölgesel ekonomik birleşmeler, küresel strateji geliştirme, yabancı pazarlara girme yöntemleri, küresel pazarlama, ihracat ve ithalat süreçleri ve küresel insan kaynakları yönetimi konularının incelenmesi şeklindedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası işletmelerin tanımını yapar. Yurtiçinde faaliyet gösteren işletmeler ile kıyaslama yapabilecek bilgi donanıma sahip olur.
  2) Yurtdışında iş yapma sistemlerini öğrenmenin yanı sıra uluslararası iş yapan örgütlerin kendine has sorunları ve özelliklerini anlar.
  3) Yerel ve uluslararası işletmeleri ve ekonomik, sosyal, politik ve kültürel çevrelerini tanır ve ayırt eder.
  4) Yatırım yapmak için en uygun yabancı ülkeyi belirleyebilmenin kriterlerini öğrenirken, uluslararası işbirliği ve anlaşmalar üzerindeki hükümet etkisini tanımlar.
  5) Çok uluslu işletmelerin fonksiyonlarını tanımlar, ulusal işletmelerle farkını ortaya koyar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Uluslararası ticareti teşvik etmek için kullanılan farklı ticari politika türlerini tanımlar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ürün ve/veya hizmete dayalı olarak çeşitli pazara giriş stratejilerini ayırt eder.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Küreselleşme ve Uluslararası Ticaret Başlangıç vaka çalışması
2) İşletmenin Karşılaştığı Kültürel, Siyasi ve Hukuki Çevreler Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
3) İşletmelerin Karşılaştığı Ekonomik Çevre; Küreselleşme ve Çıkar Çevreleri Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
4) Uluslararası Ticaret ve Faktör Hareketliliği Teorisi Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
5) Devletlerin Ticaret Üzerindeki Etkisi; Uluslararası İşbirliği ve Anlaşmalar Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
6) Küresel Döviz Piyasaları Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
7) ARA SINAV Ders kitabında ara sınava kadar olan bölümlerin tekrarı
8) Uluslararası İşletmelerde Stratejik Yönetim Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
9) Uluslararası İşletmelerde Hedef Ülke Değerlendirmesi ve Seçimi Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
10) İhracat ve İthalat Süreçleri; Doğrudan Yatırım ve İşbirliği Stratejileri Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
11) Uluslararası İşletme Örgüt Yapıları ve Kültür; Uluslararası Pazarlama Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
12) Küresel Operasyonlar ve Tedarik Zinciri Yönetimi; Uluslararası Muhasebe ve Finans Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
13) Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Kitabında İlgili Bölüm Okuması Başlangıç Vaka Çalışması
14) YARIYIL SONU SINAVI (FİNAL)
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • John D. Daniels, Lee H. Radebaugh, Daniel P. Sullivan, and Reid W. Click, International Business: Environments & Operations, 17th edition. Pearson Education (2021).
• Simon Collinson, Rajneesh Narula, Alan M. Rugman - International Business, 8th Edition-Pearson Education (2020).
Diğer Kaynaklar: • John D. Daniels, Lee H. Radebaugh, Daniel P. Sullivan, and Reid W. Click, International Business: Environments & Operations, 17th edition. Pearson Education (2021).
• Simon Collinson, Rajneesh Narula, Alan M. Rugman - International Business, 8th Edition-Pearson Education (2020).

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 7 8 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Lojistik yönetimi alanına dair kuramsal bilgileri açıklar. 5
2) Tedarik zinciri yönetim felsefesini değerlendirir.
3) İşletme yönetimi ve ticaretin gerektirdiği temel fonksiyonları değerlendirir.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 3
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 1 12
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 12 1 12
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 66
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 3 6
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 82
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5