ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60212PRTOZ-IMC0144 İç Mimarlık Proje II 2 Bahar 2 4 4 8
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: 60212PRTOZ-IMC0103 - İç Mimarlık Proje I | IND203/VCC204 - İç Mekan Tasarımı III/Staj
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BİHTER ERDEM OKUMUŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi İLKNUR GÜLÜMOĞLU
Öğretim Görevlisi LÜTFİ BÜYÜKTOPBAŞ
Öğretim Görevlisi EZGİ ALAÇAM BOZTÜRK
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Güz döneminde tasarım yöntemlerini, stratejilerini, ilkelerini öğrenen ve deneyimleyen öğrencilerin mekan ve organizasyon ilişkilerini, teknolojik yapılanma ilkeleri ile birleştirerek mimari mekan yaratım becerisini edinebilmesini sağlamaktır. Çeşitli program verileri, çevre dokusu ve mevcut yapı nitelikleri göz önüne alınarak iç mekan tasarımının yapılması ve tüm veriler ışığında renk, doku ve malzeme kararlarına kadar detayların tasarlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Tasarım ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri
Mekan ve organizasyon ilişkileri
İç mekan tasarımı
Işık, renk, doku
İnsan-mobilya ilişkilerinde antropometrik boyutlar
Mobilya ve sabit donatı boyutlandırması

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarlanmış bir yapının tasarım ilkelerini, stratejilerini, mekan ve organizasyon ilişkilerini analiz edebilir ve tanımlayabilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarladığı konut yapısında temel işlevlere ilişkin mekanları oluşturabilir ve yeni kullanım olanakları sunabilir.
  2) İnsan-mobilya ilişkilerinde antropometrik gereksinimlerin mekan boyutlandırılması ve biçimlendirilmesine etkilerini tanımlayabilir.
  3) İnsan boyut ve hareketlerinin mobilya ve sabit donatı boyutlandırılması ve biçimlendirilmesine etkileri tanımlayabilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Elde edilen bilgileri kendi tasarımı içerisinde kullanabilir, tekrar yorumlayabilir.
  2) Farklı işlevler için ana temaya bağlı fakat farklı kullanıcıların isteklerine göre birim mekanlar bazında yeni tasarımlar yapabilir, farklı doku, renk ve malzemede çeşitli donatılar tasarlayabilir ve bunların birbirleri içerisindeki bütünlüğünü oluşturabilir.
  3) Genel olarak mekan, mobilyalar arasında renk ve malzeme ilişkilerini konut yapısının hacimsel elverişliği ile paralel yürütebilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders Tanıtımı. Derste öğrenilecek kavramların anlatılması. Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması. Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması. Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması.
2) Konut içerisindeki temel işlev alanlarının analizi (ortak yaşam alanı, yemek yeme, yiyecek depolama-hazırlama, yatma, çalışma, banyo-wc, ısıtma sistemleri, ıslak hacim malzemeleri, duvar yüzey elemanları, aydınlatma)
3) Tasarlanan konutun temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması(1/50). İşlev mekanlarının tanımlanması ve birbirleri arasında ilişki kurulması. Mekanların ana kütle ve yapı çevresi ile ilişki kurması.
4) Tasarlanan konutun temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması (1/50). işlev mekanlarının tanımlanması ve birbirleri arasında ilişki kurulması. Mekanların ana kütle ve yapı çevresi ile ilişki kurması
5) Tasarlanan konutun temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması (1/50). Çeşitli mekan ilişkilerinin kurulması (tasarım alternatifleri yaratılması). Mekan boyutlarının tasarlanması, çeşitlendirilmesi
6) Mekan biçimlenmesi ve mekan ilişkilerinde yatay ve düşey (merdiven, galeri boşluğu v.b.) sirkülasyonun etkilerinin araştırılması (1/50). Kat yüksekliğine göre merdiven ya da rampa tasarım alternatiflerinin oluşturulması.
7) Yapının ve iç mekanın nitelikleri, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması (1/50). Mekan boyutları, açıklık ve kapalılık derecesine göre donatı yerleşimi.
8) Ara Sınav
9) Yapının ve iç mekanın nitelikleri, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması (1/50). Mekan boyutları, açıklık ve kapalılık derecesine göre donatı yerleşimi.
10) Bir adet işlevsel alanın seçilmesi ve renk, malzeme, doku alternatiflerinin denenmesi (1/10) Mekanın biçimlenmesinde duvar, zemin ve tavan elemanlarının etkilerinin araştırılması ve tasarlanması.
11) Bir adet işlevsel alanın seçilmesi ve renk, malzeme, doku alternatiflerinin denenmesi. (1/10) Mekanın ışık, renk ve doku alternatiflerinin araştırılması. Doğal ve yapay aydınlatma alternatiflerinin oluşturulması
12) Seçilen mekanın malzeme detaylarının tanımlanması (1/10). Mekanın yatay ve düşey yüzeylerinde kullanılacak malzemelerin alternatiflerinin oluşturulması. Mekanda yer alan mobilya ve sabit donatıların malzeme detaylarının oluşturulması.
13) Projelerin finallenmesi. Tüm 2 boyutlu çizimlerin son kararlarının verilmesi. 2 boyutlu çizimlerin sunumlarının değerlendirilmesi. 3 boyutlu çizimlerin ölçek ve sunumlarının kararlaştırılması.
14) Pafta boyutu, maket ve sunumların belirlenmesi
15) Yarı yıl sonu sınavı
16) Yarı yıl sonu sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moussavi F., (2011). Biçimin İşlevi. Çev. Derviş P., İstanbul: YEM Kitabevi
Brooker G., Stone S., (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? Çev. Halu Z., İstanbul:YEM Kitabevi
Diğer Kaynaklar: Mcleod V. (2010). Çağdaş Konut Mimarisinden Detaylar. Çev. Tağmat T. S., İstanbul:YEM Kitabevi

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 1 2 3 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 4
2) Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. 5
3) Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. 5
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 3
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır 2

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 1 % 10.00
Sunum 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 16 2 32
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 16 4 64
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 1 20 20
Ödevler 10 5 50
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 186
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 9
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 195
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 8