Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarlanmış bir yapının tasarım ilkelerini, stratejilerini, mekan ve organizasyon ilişkilerini analiz edebilir ve tanımlayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarladığı konut yapısında temel işlevlere ilişkin mekanları oluşturabilir ve yeni kullanım olanakları sunabilir.
|
2) İnsan-mobilya ilişkilerinde antropometrik gereksinimlerin mekan boyutlandırılması ve biçimlendirilmesine etkilerini tanımlayabilir.
|
3) İnsan boyut ve hareketlerinin mobilya ve sabit donatı boyutlandırılması ve biçimlendirilmesine etkileri tanımlayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Elde edilen bilgileri kendi tasarımı içerisinde kullanabilir, tekrar yorumlayabilir.
|
2) Farklı işlevler için ana temaya bağlı fakat farklı kullanıcıların isteklerine göre birim mekanlar bazında yeni tasarımlar yapabilir, farklı doku, renk ve malzemede çeşitli donatılar tasarlayabilir ve bunların birbirleri içerisindeki bütünlüğünü oluşturabilir.
|
3) Genel olarak mekan, mobilyalar arasında renk ve malzeme ilişkilerini konut yapısının hacimsel elverişliği ile paralel yürütebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders Tanıtımı. Derste öğrenilecek kavramların anlatılması. Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması. Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması. Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması. |
|
|
2) |
Konut içerisindeki temel işlev alanlarının analizi (ortak yaşam alanı, yemek yeme, yiyecek depolama-hazırlama, yatma, çalışma, banyo-wc, ısıtma sistemleri, ıslak hacim malzemeleri, duvar yüzey elemanları, aydınlatma) |
|
|
3) |
Tasarlanan konutun temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması(1/50). İşlev mekanlarının tanımlanması ve birbirleri arasında ilişki kurulması. Mekanların ana kütle ve yapı çevresi ile ilişki kurması. |
|
|
4) |
Tasarlanan konutun temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması (1/50). işlev mekanlarının tanımlanması ve birbirleri arasında ilişki kurulması. Mekanların ana kütle ve yapı çevresi ile ilişki kurması |
|
|
5) |
Tasarlanan konutun temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması (1/50). Çeşitli mekan ilişkilerinin kurulması (tasarım alternatifleri yaratılması). Mekan boyutlarının tasarlanması, çeşitlendirilmesi |
|
|
6) |
Mekan biçimlenmesi ve mekan ilişkilerinde yatay ve düşey (merdiven, galeri boşluğu v.b.) sirkülasyonun etkilerinin araştırılması (1/50). Kat yüksekliğine göre merdiven ya da rampa tasarım alternatiflerinin oluşturulması. |
|
|
7) |
Yapının ve iç mekanın nitelikleri, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması (1/50). Mekan boyutları, açıklık ve kapalılık derecesine göre donatı yerleşimi. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yapının ve iç mekanın nitelikleri, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması (1/50). Mekan boyutları, açıklık ve kapalılık derecesine göre donatı yerleşimi. |
|
|
10) |
Bir adet işlevsel alanın seçilmesi ve renk, malzeme, doku alternatiflerinin denenmesi (1/10) Mekanın biçimlenmesinde duvar, zemin ve tavan elemanlarının etkilerinin araştırılması ve tasarlanması. |
|
|
11) |
Bir adet işlevsel alanın seçilmesi ve renk, malzeme, doku alternatiflerinin denenmesi. (1/10) Mekanın ışık, renk ve doku alternatiflerinin araştırılması. Doğal ve yapay aydınlatma alternatiflerinin oluşturulması |
|
|
12) |
Seçilen mekanın malzeme detaylarının tanımlanması (1/10). Mekanın yatay ve düşey yüzeylerinde kullanılacak malzemelerin alternatiflerinin oluşturulması. Mekanda yer alan mobilya ve sabit donatıların malzeme detaylarının oluşturulması. |
|
|
13) |
Projelerin finallenmesi. Tüm 2 boyutlu çizimlerin son kararlarının verilmesi. 2 boyutlu çizimlerin sunumlarının değerlendirilmesi. 3 boyutlu çizimlerin ölçek ve sunumlarının kararlaştırılması. |
|
|
14) |
Pafta boyutu, maket ve sunumların belirlenmesi |
|
|
15) |
Yarı yıl sonu sınavı |
|
|
16) |
Yarı yıl sonu sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
4 |
|
1.1 İlgili ulusal ve uluslararası yasa, yönetmelik ve evrensel tasarım ilkelerini tanımlar. |
4 |
|
1.2 Mimarlığın tarihsel gelişimini anlatır. |
4 |
|
1.3 Tasarımın tüm gelişim süreçlerini özetler. |
4 |
|
1.4 Mobilya tarihinin tüm gelişim süreçlerini özetler. |
4 |
|
1.5 Sanatın tarihsel gelişim sürecini anlatır. |
|
|
|
|
2) |
Özgün ve yenilikçi tasarımlar ortaya çıkarır. |
5 |
|
2.1 Aklındaki tasarıyı ya da fikri kağıda aktarır. |
5 |
|
2.2 Tasarım ilkeleri ve öğelerine tanımlar ve uygular. |
5 |
|
2.3 Tasarım alanındaki teknik bilgileri ışığında mekan planlama sürecini yönetir. |
5 |
|
2.4 Edindiği kuramsal bilgileri tasarım tekniklerinde uygular |
5 |
|
2.5 Mobilyayı ve birleşim detaylarını tasarlar ve mobilya üretim sürecini yönetir. |
|
|
2.6 Kullanıcının anatomik, antropometrik özelliklerini, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak tasarım yapar. |
|
3) |
Mesleğin gerektirdiği çizim programlarını kullanır. |
5 |
|
3.1 Teknik çizim dilinde Autocad programını etkin şekilde kullanabilir. |
5 |
|
3.2 Modellemede sunum tekniği olarak 3Ds Max programını kullanır. |
5 |
|
3.3 İlgili kişilere bilgi aktarırken gerekli sunum programlarını aktif şekilde kullanabilir. |
5 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. |
3 |
|
4.2 Mesleki konularda bilgiyi kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı olarak aktarır. |
4 |
|
4.3 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilir. |
|
|
4.4 Mesleki konularda oluşan problemleri destekleyen veriler kullanarak açıklayabilir. |
4 |
|
4.5 Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
2 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|