Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenci; küçük ölçekte bir iç mekanı, kullanıcının anatomik, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak analiz eder, çözümler, ve tasarlar. Yenilikçi fikirler geliştirir, tasarım problemi oluşturur ve tasarım sürecini yönetir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğinde, tasarım ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri, mekan ve organizasyon ilişkileri, iç mekan tasarımı, ışık, renk, doku, insan -mobilya ilişkilerinde antropometrik boyutlar, mobilya ve sabit donatı boyutlandırması, yapının iç mekan nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, doluluk-boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan tasarımı, mekan organizasyonu, mekan kurgusu, 1/50 Plan, Kesit, eskiz maketleri, iç mekan perspektifler, donatı tasarımları, 1/10, 1/20 çizimlerinin yapılması konuları yer almaktadır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Herhangi bir iç mekanın analitik olarak çözümlemesini yapabilir. Belirlenen fonksiyon içeriğinde iç mimari kuralları dahilinde mekanın form ve fonksiyonunu tasarlayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarlanan yapının fikir eskizlerini, mimari projesini ve görsel sunumlarını hazırlayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yapı ve çevresi arasındaki ilişkiyi kurabilir.
|
2) Form ve fonksiyon dahilinde tasarımı meydana getiren tasarım şifrelerini analiz edebilir ve tanımlayabilir.
|
3) 2 veya 3 boyutlu düşünme süreçlerini birbirleri ile koordineli şekilde kullanarak tasarım yapabilir.
|
4) Analiz edilen mekan ve yapı bilgi ve değerleri somut mimari mekana dönüştürebilir.
|
5) Yapının strüktürel sistemini kurabilir
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders Tanıtımı. Derste öğrenilecek kavramların anlatılması. Ders içeriğinin haftalara göre anlatılması. Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması. Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması. Proje konusunun verilmesi. |
|
|
2) |
Proje için firma seçimi, kurumsal kimlik analizleri, mimari coğrafya, topografya, iklim, bölge, yapı ve arazi incelemeleri, Öğrenci sunumları, fonksiyon ve konsept dahilinde firma belirleme ve analizi. |
|
|
3) |
Mağaza içerisindeki temel işlev alanlarının analizi. İşlev listeleri ve işlev şemaları oluşturma. |
|
|
4) |
Tasarlanan mağazanın temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması 1/50 ölçek kullanımı, işlev mekanlarının tanımlanması ve birbirleri arasında ilişki kurulması, mekanların ana kütle ve yapı çevresi ile ilişki kurması. |
|
|
5) |
Tasarlanan mağazanın temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması 1/50 ölçek kullanımı, işlev mekanlarının tanımlanması ve birbirleri arasında ilişki kurulması, mekanların ana kütle ve yapı çevresi ile ilişki kurması. |
|
|
6) |
Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması 1/50, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı. |
|
|
7) |
1/50 Plan, Kesit çizimlerinin yapılması, Eskiz Maketi. |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı. |
|
|
10) |
Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması 1/50, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı. |
|
|
11) |
Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması 1/50, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı. |
|
|
12) |
Mekanın malzeme detaylarının tanımlanması, mekanın yatay ve düşey yüzeylerinde kullanılacak malzemelerin alternatiflerinin oluşturulması, Mekanda yer alan mobilya ve sabit donatıların malzeme detaylarının oluşturulması |
|
|
13) |
Mekanın malzeme detaylarının tanımlanması, mekanın yatay ve düşey yüzeylerinde kullanılacak malzemelerin alternatiflerinin oluşturulması, Mekanda yer alan mobilya ve sabit donatıların malzeme detaylarının oluşturulması |
|
|
14) |
Projelerin final teslimine hazırlanması, Tüm 2 boyutlu çizimlerin son kararlarının verilmesi, 2 boyutlu çizimlerin sunumlarının değerlendirilmesi, 3 boyutlu çizimlerin ölçek ve sunumlarının kararlaştırılması, Pafta boyut, maket ve final sunumun hazırlanması. |
|
|
15) |
Final
|
|
|
16) |
Final |
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
2 |
8 |
16 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
4 |
8 |
32 |
Sunum / Seminer |
1 |
8 |
8 |
Proje |
1 |
8 |
8 |
Ödevler |
2 |
8 |
16 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
164 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
32 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
196 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
8 |