ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İç Mimarlık ve Çevre TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60212PRTOZ-IMC0103 İç Mimarlık Proje I 2 Güz 2 4 4 8
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BİHTER ERDEM OKUMUŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenci; küçük ölçekte bir iç mekanı, kullanıcının anatomik, psikolojik, fiziksel kapasitesini ve toleranslarını göz önüne alarak analiz eder, çözümler, ve tasarlar. Yenilikçi fikirler geliştirir, tasarım problemi oluşturur ve tasarım sürecini yönetir.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde, tasarım ilkeleri, stratejileri ve yöntemleri, mekan ve organizasyon ilişkileri, iç mekan tasarımı, ışık, renk, doku, insan -mobilya ilişkilerinde antropometrik boyutlar, mobilya ve sabit donatı boyutlandırması, yapının iç mekan nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, doluluk-boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan tasarımı, mekan organizasyonu, mekan kurgusu, 1/50 Plan, Kesit, eskiz maketleri, iç mekan perspektifler, donatı tasarımları, 1/10, 1/20 çizimlerinin yapılması konuları yer almaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Herhangi bir iç mekanın analitik olarak çözümlemesini yapabilir. Belirlenen fonksiyon içeriğinde iç mimari kuralları dahilinde mekanın form ve fonksiyonunu tasarlayabilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarlanan yapının fikir eskizlerini, mimari projesini ve görsel sunumlarını hazırlayabilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yapı ve çevresi arasındaki ilişkiyi kurabilir.
  2) Form ve fonksiyon dahilinde tasarımı meydana getiren tasarım şifrelerini analiz edebilir ve tanımlayabilir.
  3) 2 veya 3 boyutlu düşünme süreçlerini birbirleri ile koordineli şekilde kullanarak tasarım yapabilir.
  4) Analiz edilen mekan ve yapı bilgi ve değerleri somut mimari mekana dönüştürebilir.
  5) Yapının strüktürel sistemini kurabilir

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders Tanıtımı. Derste öğrenilecek kavramların anlatılması. Ders içeriğinin haftalara göre anlatılması. Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması. Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması. Proje konusunun verilmesi.
2) Proje için firma seçimi, kurumsal kimlik analizleri, mimari coğrafya, topografya, iklim, bölge, yapı ve arazi incelemeleri, Öğrenci sunumları, fonksiyon ve konsept dahilinde firma belirleme ve analizi.
3) Mağaza içerisindeki temel işlev alanlarının analizi. İşlev listeleri ve işlev şemaları oluşturma.
4) Tasarlanan mağazanın temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması 1/50 ölçek kullanımı, işlev mekanlarının tanımlanması ve birbirleri arasında ilişki kurulması, mekanların ana kütle ve yapı çevresi ile ilişki kurması.
5) Tasarlanan mağazanın temel işlevleri analizi sonucu iç mekanlarının tasarlanması 1/50 ölçek kullanımı, işlev mekanlarının tanımlanması ve birbirleri arasında ilişki kurulması, mekanların ana kütle ve yapı çevresi ile ilişki kurması.
6) Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması 1/50, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı.
7) 1/50 Plan, Kesit çizimlerinin yapılması, Eskiz Maketi.
8) Ara Sınav
9) Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı.
10) Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması 1/50, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı.
11) Yapının ve iç mekanın nitelikleri, mimari form ve fonksiyon tasarımı, kullanıcı profili ve işlevsel program doğrultusunda mobilya ve sabit donatının tasarlanması 1/50, mekan boyutları, doluluk- boşluk derecesine göre donatı yerleşimi, ergonomi standartları ile mekan ve mobilya tasarımı.
12) Mekanın malzeme detaylarının tanımlanması, mekanın yatay ve düşey yüzeylerinde kullanılacak malzemelerin alternatiflerinin oluşturulması, Mekanda yer alan mobilya ve sabit donatıların malzeme detaylarının oluşturulması
13) Mekanın malzeme detaylarının tanımlanması, mekanın yatay ve düşey yüzeylerinde kullanılacak malzemelerin alternatiflerinin oluşturulması, Mekanda yer alan mobilya ve sabit donatıların malzeme detaylarının oluşturulması
14) Projelerin final teslimine hazırlanması, Tüm 2 boyutlu çizimlerin son kararlarının verilmesi, 2 boyutlu çizimlerin sunumlarının değerlendirilmesi, 3 boyutlu çizimlerin ölçek ve sunumlarının kararlaştırılması, Pafta boyut, maket ve final sunumun hazırlanması.
15) Final
16) Final
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Brooker G., Stone S., (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? Çev. Halu Z., İstanbul:YEM Kitabevi
Moussavi F., (2011). Biçimin İşlevi. Çev. Derviş P., İstanbul: YEM Kitabevi
Diğer Kaynaklar: Dechiara Y., Panezo Y., Zelnik M., (1992), Time Saver Standarts for interior Design and Space Planning, Mc Graw Hill Int. Editions, Singapore

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Proje Hazırlama
Bireysel ve Grup Çalışması
Stüdyo Uygulamaları

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 2 % 30.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 8 16
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 8 32
Sunum / Seminer 1 8 8
Proje 1 8 8
Ödevler 2 8 16
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 164
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 8 16
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 196
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 8