Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden, sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular sorabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, A1 düzeyinde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, bir oyun ya da sporda verilen basit sözlü komutları ve temel genel-geçer doğruları anlayabilir.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit şekilde yazılmış yol tariflerini (X noktasından Y noktasına gibi) anlayabilir, yazılı kısa bildirimleri, işaretleri ve talimatları görseller yardımıyla anlayabilirler.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler sözlü olarak; yiyecek ve içecekler hakkında soru sorabilir, taşıma araçlarını sayabilir, telefon numarası isteyip verebilir,kendi yaşlarını söyleyebilir ve başkasına yaşını sorabilir, işleri hakkında soru sorabilir ve basit sosyal diyaloglar kurabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit mesajları, kartpostalları, elektronik postaları ve sosyal medya mesajlarını anlayabilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, ara verilerek, yavaş ve dikkatli bir şekilde yapılan konuşmaları ve günlük işlere dair diyalogları (alışveriş, dışarıda yemek vs.) takip edebilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
talk about activities you like
talk about books, TV and music
say what you like doing and prefer
Like+ing / Present Continous: I'm and are you…?
Words for activities
Country adjectives
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook |
2) |
talk about people and things from other countries
talk about clothes you want to buy
ask and give opinions
this-these / me too / I prefer this/these, one/ones
Buying clothes
Are you a big reader?
Writing about activities you like
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook |
3) |
talk about what people are doing
explain why someone isn't there
Present Continous: All forms
Collocations - maybe
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook |
4) |
talk about houses and rooms
ask about things you can't find
talk about working at home
Personal pronouns
In the house
Verbs and people
Homeworkers
Sending messages
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook |
5) |
Unit 7-8 Revision and review for unit 7-8
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
6) |
Exam week |
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
7) |
Official holiday |
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
8) |
talk about health and problems
ask people if they are better
talk about what's important in a country or society
Time phrases for the past
Bad health and accidents
Country and society
Write about things you want and don't want in life
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
9) |
talk about small and large quantities
talk about how you know people
ask about places people have been to
Quantity Meeting and moving
Iceland: Possibly the best country in the world
Write about health and problems ,
How you know people
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
10) |
talk about the weather & tell people about future plans and predictions
make plans with other people.
talk about some simple news stories.
ask questions about the news
Future: am are is going
Summer and winter
Writing about the weather
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
11) |
say what's happening near you
Past forms review Enteraintment / National and international news ,
A year of fun in one weekend
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
12) |
talk about celebrations and events
invite people and reply.
talk about dates and when things happen
Questions review
Explaining when: time phrases
Months
A Changed Life: John Bird
Writing about future events and inviting people
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
13) |
talk about your life
take part in a guided tour
ask questions about people and places
Explaining why: Because and So
Life events
History
A very short history of Suwon Hwaseong
Asking a tour guide for instructions
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
14) |
Overall revision
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Ekip çalışması içinde lider veya ekip üyesi olarak değişik görevler alır görevlerini yerine getirir. |
5 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
1) |
Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur, araştırma sürecinin uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
5 |
1) |
iletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilir. |
|
1) |
İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
2) |
Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilir, geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
2) |
Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
5 |
2) |
İletişim Tasarımı temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak, bireylerin veya grupların mesleki gelişiminin yönetiminde sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
5 |
2) |
İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterir. |
5 |
3) |
İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü kendi başına tamamlar, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri iletişim sorun ve gereksinimleri yaratıcı yöntemler bularak çözümlemekte kullanabilir |
5 |
3) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
3) |
İletişim tasarımı, yönetimi ve teknolojileri temel ve/veya alt alanları ile ilgili olarak öngörülemeyen çalışma veya öğrenim bağlamlarında karar vermek için sorumluluk alır. |
5 |
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
5 |
3) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir |
4 |
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
4) |
İletişim Tasarımı alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
5 |
4) |
İletişim Tasarımı’nın alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, analiz ve değerlendirmeler yapar. |
5 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
4) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
4) |
Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
5 |
5) |
Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
5) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
5) |
İletişim Tasarımı ile ilintili diğer Sosyal Bilimlerin temel kavramlarını açıklar ve İletişim Tasarımı ve Yönetimi’nin kuramları ile ilişkilendirir. |
5 |
5) |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
5 |
6) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir |
4 |
6) |
Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
5 |
7) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
7) |
İletişim Tasarımı alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
5 |
7) |
Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
8) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
8) |
Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
5 |
8) |
İletişim Tasarımı alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
5 |
9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
9) |
Yaşamboyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. |
5 |
10) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
5 |
10) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
11) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
5 |
11) |
Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
5 |
12) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
5 |
12) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
13) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
5 |
14) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
5 |