Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Danışma sürecinde temel danışma becerilerinin işlevini kavrayabilme
|
2) Danışma sürecinde ileri düzeyde danışma becerilerini kavrayabilme
|
3) Etkili bir ilk görüşme yapabilme için gereken bilgi ve becerileri kavrayabilme
|
4) Danışma oturumlarını etkili bir şekilde yürütebilme için gereken bilgi ve becerileri kavrayabilme
|
5) Danışma sürecinin aşamalarını ve her aşamada gereken bilgi ve becerileri kavrayabilme
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Danışma Sürecine Genel Bir Bakış : Danışma sürecinin aşamaları, danışan danışman arasındaki terapötik ilişkinin doğası, terapistin sahip olması gereken temel tutum ve beceriler |
|
|
2) |
Danışma sürecinde danışan ve danışan rolleri, danışma sürecine hazırlık ve danışma ortamının fiziksel koşullar |
|
|
3) |
Danışanla terapötik ilişki kurma ve terapötik koşullar |
|
|
4) |
Danışma sürecinde temel becerileri: Danışana dikkatini verme, danışanı gözlenme ve etkili beden dili |
|
|
5) |
Danışma sürecinde temel becerileri: Dinleme becerileri ve konuşmaya davet becerileri |
|
|
6) |
Danışma sürecinde temel becerileri: Soru sorma ve somutlaştırma becerileri |
|
|
7) |
Danışma sürecinde temel becerileri: İçerik ve duygu yansıtması becerileri |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Danışma sürecinde temel becerileri: Özetleme ve kişiselleştirme becerileri |
|
|
10) |
Danışma sürecinde temel becerileri: Kendini açma becerileri ve yüzleştirme becerileri |
|
|
11) |
Danışanlarla ilk görüşmenin önemi ve dikkat edilmesi gereken unsurlar |
|
|
12) |
Danışanlarla ilk görüşme uygulaması |
|
|
13) |
Danışanın sorununu değerlendirme: gerekli yöntem bilgi ve beceriler ile dikkat edilmesi gereken noktalar |
|
|
14) |
Danışma sürecini sonlandırma |
|
|
15) |
Danışma sürecinde etik konular ve mesleki sınırlılıklar |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
42 |
Laboratuvar |
|
|
Uygulama |
|
|
Derse Özgü Staj |
|
|
Arazi Çalışması |
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16 |
48 |
Sunum / Seminer |
|
|
Proje |
|
|
Ödevler |
|
|
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
90 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
|
|
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
96 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |