Dersin Amacı: |
Bilişim sistemlerinde kavramlar, İş stratejilerinde bilişim etkileri, İş yapısında bilişim sistemlerinin etkileri, Bilişim sistemleri ve karar mekanizmaları, Bilişim sistemlerinin sosyal ve kültürel etkileri, Bilgisayarlar ve bilgi işlem, bilişim sistemleri yazılımları, veri kaynaklarının yönetimi, telekomünikasyon, geniş ölçekli girişimci bilgi işleme ağı, organizasyonlar, bilgi yönetimi ve karar verme, bilişim sistemlerinin organizasyonel kültüre etkileri, Öğrencilerin güncel bilişim sistemlerini ve işletmelerdeki kullanım örneklerini öğrenmeleri ve gelecekte, kendi işletme sorunlarında bilişim sistemlerinden yararlanabilmeleri. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğinde yönetimsel kavramlar ile son dönemde startup'ların kullandığı son teknolojik gelişmelerden bahsedilmektedir. Ders hem yönetsel kavramları hem de teknik kavramları içermektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İşletme Bilgi Sistemlerine Giriş 1 |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
2) |
İşletme bilgi sistemlerine giriş 2 |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
3) |
Bilgi Sistemlerinin İşletme Yönetimi ve Stratejilerine Etkisi |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
4) |
Veri Kaynaklarının Yönetimi |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
5) |
Veri madenciliği, bulut sistemleri |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
6) |
Büyük veri analizi ve uygulamaları |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
7) |
Yapay zeka sistemleri, Arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamaları |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
8) |
Vize sınavı |
|
|
9) |
Yapay Zeka ile Yönetim Kararlarının Desteklenmesi |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
10) |
Bilgi sistemlerinin güvenliği |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
11) |
Bilgi Sistemi Projelerinin Değeri ve Yönetimi |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
12) |
Blockchain teknolojisi ve uygulamaları |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
13) |
Kurumsal Kaynak Planlama(ERP) yazılımlarının analizi |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
14) |
Örnek Olay incelemesi |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
15) |
Örnek olay incelemesi |
"Management and Information Systems", Bahattin Karademir , Akademisyen Kitabevi, 2019.
|
|
16) |
Final sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme biliminin temel ve destekleyici alt alanlarına ilişkin bilgi, kavram ve teorileri kavrar ve kullanır. |
|
|
1.1 İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahiptir. |
|
|
1.2 İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri vb. tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahiptir. |
|
|
2.1 İşletmecilik alanında ekonomik ve teknolojik kaynakları etkin ve verimli şekilde kullanır. |
|
|
2.2 İşletmecilik uygulamalarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır. |
|
3) |
Çağdaş iş yaşamının beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli öğrenmeye istekli, yenilik ve değişimlere kolay uyum sağlayabilen çalışan/yönetici profiline uygun yetkinliklere sahiptir. |
|
|
3.1 Belirlenen strateji ve hedefleri uygulamada öz disiplin ve zaman yönetimi yetkinliklerini kullanır. |
|
|
3.2 İletişim kanallarını ve süreçlerini etkin şekilde planlar ve yönetir. |
|
|
3.3 Etik değerler ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olarak sorunları çözer ve karar verir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|