Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İktisadın temel sorunsalının ne olduğunu bilir
2.1) İktisadin cevap bulmaya çalıştığı tmel sorunların anlaşılması.
|
2) Arz ve talebin ne olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve birbirleriyle nasıl ilişkilendiğini bilir
3.2) Arz ve talep kavramlarının ardından yatan temel gerçeklerin anlaşlması.
|
3) Piyasa kavramının anlaşılması, piyasa işleyişini bleirleyen temel güçlerin nasıl çalıştığının anlaşılması.
|
4)
5.3) Arz ve talep esneklikleri ve türlerinin anlaşılması ve hsaplamalarının yapılmasının öğrenilmesi.
|
5) Piyasa çeşitlerini ve bunların davranış özelliklerini bilir
|
6)
7.4) Firma davranışının temel ilkesi olan kar maksimizasyonunun üretim, maliyetler ve faktör kullanımı kararları ile açıklanması.
|
7) Tüketici faydası kavramını ve tüketici davranışlarının ekonomik prensiplerini bilir
8.5) Tüketici artığının oluşumu ve büyüklüğünü belirleyen faktörler ve tüketici artığı temelinde fayda maksimizasyonunun anlaşılması.
|
8)
9.6) Oyun teorininin temel varsayımları çerçevesinde oligopol piysalarda firma davranışının farklı biçimlerinin açıklanması ve yorumlanması.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Piyasa kavramını bilir, bir piyasanın nasıl dengeye geleceğini ve nasıl davranacağını hesaplayabilir
|
2) Esneklik kavramını bilir ve esneklik hesaplamaları yapabilir
|
3) Bir firmanın üretim maliyetlerini bilir ve verili piyasa koşullarında nasıl davranması gerektiğini hesaplayabilir
|
4) Oyun teorisini bilir ve verili durumlar karşısında bir karar alma yöntemi olarak uygulayabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Genel çerçeve, temel iktisadi kavramlar |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayınları, 2022
|
|
2) |
Temel İktisadi Kavramlar | Değer, Tercih ve Fayda |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
3) |
Talep ve Arz |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
4) |
Piyasa Dengesi | Dengeden Sapmalar ve Devlet Müdahalesi |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
5) |
Elastikiyet - I |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
6) |
Elastikiyet - II |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
7) |
Tüketici Dengesi Teorisi |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
8) |
Ara Sınav |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
9) |
Üretici Dengesi Teorisi |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
10) |
Maliyet Teorisi |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
11) |
Mal Piyasaları I - Tam Rekabet Piyasası |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
12) |
Mal Piyasaları II - Eksik Rekabet Piyasaları |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
13) |
Faktör Piyasaları ve Gelir Dağılımı |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
14) |
Genel Tekrar |
Sinan Alçın, İktisada Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2022
|
|
14) |
Oyun teorisi |
-
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme biliminin temel ve destekleyici alt alanlarına ilişkin bilgi, kavram ve teorileri kavrar ve kullanır. |
|
|
1.1 İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahiptir. |
|
|
1.2 İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahiptir. |
|
|
2.1 İşletmecilik alanında ekonomik ve teknolojik kaynakları etkin ve verimli şekilde kullanır. |
|
|
2.2 İşletmecilik uygulamalarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır. |
|
3) |
Çağdaş iş yaşamının beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli öğrenmeye istekli, yenilik ve değişimlere kolay uyum sağlayabilen çalışan/yönetici profiline uygun yetkinliklere sahiptir. |
|
|
3.1 Belirlenen strateji ve hedefleri uygulamada öz disiplin ve zaman yönetimi yetkinliklerini kullanır. |
|
|
3.2 İletişim kanallarını ve süreçlerini etkin şekilde planlar ve yönetir. |
|
|
3.3 Liderlik ve takım çalışması, girişimcilik ve değişim yönetimi becerilerini kazanır. |
|
|
3.4 Etik değerler ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olarak sorunları çözer ve karar verir. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
70 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
24 |
24 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
118 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |