DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60541TATOZ-MAT3012 | Mimarlık için Matematik | 1 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. BURCU KISMET CONK |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Temel Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Mimarlık öğrencilerinin bölüm derslerini takip edebilmesi ve ileride alacakları teknik dersler için gerekli matematik altyapısını oluşturmak ve matematik becerilerini geliştirip analitik ve kritik düşünme yeteneklerini artırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Giriş: Kümeler ve Sayı Kümeleri Fonksiyon ve Trigonometri Tek Bilinmeyenli Lineer Eşitlikler ve Eşitsizlikler Matrisler ve Matrislerde İşlemler Matris ve Determinant Doğrusal Denklem Sistemleri ve Çözüm Yöntemleri Vektörler ve Temel Geometri Düzlemde Koordinat Sistemi ve Öteleme Yöntemi Düzlemler ve Noktanın Uzaklık Kavramı Katı Cisimler Alan Hesabı ve İntegral İntegral |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Birinci ve ikinci dereceden denklem ve eşitsizlikleri çözebilir. |
||
2) Doğrusal denklem sistemlerini bilir ve çözüm yöntemlerini öğrenir. |
||
3) Doğrusal olmayan denklem sistemlerini tanır ve çözüm yöntemlerini öğrenir. |
||
4) Temel geometri ve katı cisimler ile ilgili hesaplamaları yapabilir. |
||
5) Fonksiyon ve fonksiyon ile ilgili temel kavramları bilir. |
||
6) Trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlarla ilgili hesaplamaları yapabilir. |
||
7) İntegral kavramını bilir, çeşitli fonksiyonların integralini hesaplayabilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Vektörler ve Temel Geometri | Ders notları | |
1) | Giriş: Kümeler ve Sayı Kümeleri | Ders notları | |
2) | Fonksiyon ve Trigonometri | Ders notları | |
3) | Tek Bilinmeyenli Lineer Eşitlikler ve Eşitsizlikler | Ders notları | |
4) | Matrisler ve Matrislerde İşlemler | Ders notları | |
5) | Matris ve Determinant | Ders notları | |
6) | Doğrusal Denklem Sistemleri ve Çözüm Yöntemleri | Ders notları | |
7) | Doğrusal Denklem Sistemleri ve Çözüm Yöntemleri | Ders notları | |
8) | Ara Sınav | ||
10) | Düzlemde Koordinat Sistemi ve Öteleme Yöntemi | Ders notları | |
11) | Düzlemler ve Noktanın Uzaklık Kavramı | Ders notları | |
12) | Katı Cisimler | Ders notları | |
13) | Alan Hesabı ve İntegral | Ders notları | |
14) | Integral | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Kalkülüs Eksiksiz Bir Ders Cilt I, Robert A. Adams, Christopher Essex (Çevirenler: Mehmet Terziler, Tahsin Öner), Palme Yayınevi, 2017. • Kalkülüs Eksiksiz Bir Ders Cilt II, Robert A. Adams, Christopher Essex (Çevirenler: Mehmet Terziler, Tahsin Öner), Palme Yayınevi, 2017. |
Diğer Kaynaklar: | • Thomas Calculus, George B. Thomas, Maurice D. Weir, Joel R. Hass, (Çeviri Editörü: Mustafa Bayram), 11. Baskıdan Çeviri, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., Ağustos 2009. • Temel Matematik Cilt I, Prof. Dr. Mahmut Kartal, Yrd. Doç. Dr. Yalçın Karagöz, Yrd. Doç. Dr. Zafer Kartal, Nobel Akademik Yayıncılık, 2009. • Temel Matematik Cilt II, Prof. Dr. Mahmut Kartal, Yrd. Doç. Dr. Yalçın Karagöz, Yrd. Doç. Dr. Zafer Kartal, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014. • Prof. Dr. Ergün EROĞLU, İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Dora Yayıncılık, Ağustos 2018, ISBN 9786059666909. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Alanı ile ilgili kuramsal, olgusal ve uygulamalı bilgileri, tarih, sanat, kültür, çevre, insan ve teknoloji bağlamıyla mimarlık problemlerinin kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda çözümü için kullanır ve uygular. | |
2) | Mimari tasarım ve yapım uygulamalarını analiz eder, modeller, değerlendirir, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. | |
3) | Mimari kültürel mirasın korunması, doğal çevrenin korunması ve sürdürülebilir mimarlık konularını bilir. | |
4) | Yapı malzemeleri, yapı mühendisliği, yapısal sistemler, çevresel kontrol, servis sistemleri gibi teknik konuları ve bu konuların mimari tasarım ile ilişkisini bilir. | |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. | |
6) | Mimarlık meslek pratiğine ilişkin konuları bilir, stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |
7) | Tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını ve araçlarını kullanabilir. | 3 |
8) | Mimari tasarım ve uygulamada toplumsal, ekolojik ve kültürel öğelere ilişkin mesleki yargıların oluşumu için gereken etik yaklaşımları bilir. | |
9) | Kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu bilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Soru Cevap |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 4 | % 15.00 |
Projeler | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 12 | 12 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 100 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 28 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 128 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |