Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Yöneylem Araştırması ve Doğrusal Programlamaya Giriş, Doğrusal Programlama Problemlerinin Modelinin Kurulması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
2) |
Doğrusal Programlama Problemlerinin Modelinin Kurulması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
3) |
Grafik Yöntemle Çözüm |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi |
4) |
Simpleks Algoritması, Big M Metodu, Simpleks Tablonun Ekonomik Yorumu |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi |
5) |
Dualite, Duyarlılık Analizi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
|
6) |
Doğrusal Programlama Problemlerinin Bilgisayar Çözümü ve Yorumu |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
7) |
Projenin ilk tesliminin yapılması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
8) |
Arasınav |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
9) |
Tamsayılı Programlamaya Giriş, Tamsayılı Problemlerin Modelinin Kurulması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
10) |
Tamsayılı Problemlerin Modelinin Kurulması, Tamsayılı Programlama Çözüm Teknikleri |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
11) |
Ulaştırma Problemleri: Ulaştırma Problemlerinin Modelinin Kurulması ve Temel Uygun Çözümün Bulunması |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
12) |
Atama Problemleri, Çözüm Yöntemleri |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
13) |
Şebeke Modelleri: En Kısa Yol Problemi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
14) |
Şebeke Modelleri: Maksimum Akış Problemi, Minimum Yayılan Ağaç Problemi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi |
15) |
Proje Gözden Geçirmesi |
Okuma ödevi, Ön çalışma
|
Proje çalışması, Ev ödevi
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Winston, W.L. ve Venkataramanan M., (2004), Operations Research: Applications and Algorithms Text Book (Student Edition) 4. Baskı, Brooks/Cole Publishing Co.
|
Diğer Kaynaklar: |
Hillier, F.S. ve Lieberman, G.J. (2005), Introduction to Operations Research, 8. Baskı, McGraw- Hill Publishing Company.
John R. Birge, Vadim Linetsky, Handbooks in Operations Research and Management Science: Financial Engineering, 1st Edition, ISBN: 0444517812
G. V. Shenoy, U. K. Srivastava, S. C. Sharma, Operations Research for Management, 2nd Edition, ISBN: 0-85226-917-X
Wayne L. Winston, 2003, Operations Research: Applications and Algorithms, ISBN: 978-0534380588
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
3 |
|
1.1 Matematik, fen bilimleri ve İşletme Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İşletme Mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır |
3 |
|
|
|
2) |
İşletme mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
3 |
|
2.1 Karmaşık İşletme Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular |
3 |
|
2.2 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular |
4 |
|
2.3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir şekilde kullanır |
4 |
|
2.4 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar |
4 |
|
2.5 İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren, somut ya da soyut çıktıların üretilmesine yönelik entegre sistemler tasarlar, geliştirir, uygular; bu sistemlerin işleyişini kontrol eder ve iyileştirir |
2 |
|
|
|
3) |
Sürekli gelişen işletme mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
4 |
|
3.1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır |
|
|
3.2 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır |
|
|
3.3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
|
|
3.4 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir |
|
|
3.5 Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır |
4 |
|
3.6 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir |
|
|
3.7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
|
|
3.8 Kalite bilincine sahiptir |
|
|
3.9 Bir işletmenin kuruluş sürecini üstlenebilecek biçimde girişimcilik bilincine sahiptir |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|