ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60314TAEOZ-POL0093 Political Sociology 2 Güz 3 0 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doçent Dr. ÖZLEM DENLİ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi PINAR SAYAN
Doçent Dr. ÖZLEM DENLİ
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Siyaset Sosyolojisinin temel kavram ve tartışmalarının aktarılması.
Dersin İçeriği: Sosyoloji ve siyaset bilimi arasında bir ara kesit teşkil eden belli başlı yaklaşımlar, siyaset sosyolojisinin temel kavramları, güncel siyasal süreçlerin siyaset sosyolojisinin kavram araçlarıyla ele alınması.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Katılımcılar siyaset sosyolojisinin temel yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
  2) Katılımcılar siyaset sosyolojisinin temel kavramları ile düşünebilme becerisini kazanırlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Katılımcılar siyaset sosyolojisinin kavramları ile güncel siyasal meseleleri analiz edebilirler.
  2) Katılımcılar siyasal süreçlere sosyolojik tahayyülle yaklaşma becerisi kazanırlar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Katılımcılar siyaseti gündelik hayat içerisindeki iktidar ilişkileri bağlamında ele alma becerisini kazanırlar.
  2) Katılımcılar iktidar ve otorite kavramlarının farklı tanımlarını ve farklı siyaset sosyolojisi yaklaşımlarının bu noktada nasıl konum aldıklarını öğrenirler.
  3) Katılımcılar devlet düzeyindeki politik süreçleri ve bunlarla bağlantılı kurumsal yapıları öğrenirler.
  4) Katılımcılar küreselleşme ve bağlantılı süreçlerin ulusal siyaseti nasıl yeniden biçimlendirdiğini öğrenirler.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 3-25; 25-38. Jessop, B. (2012) “Marxist Approaches to Power” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 3-14. Breiner, P. (2012) “Weber and Political Sociology” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 15-26. Martin, J. L. and Judd, N. (2020). “Tasks for the Political Sociology of the Next Ten Years” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 243-267.
2) Güç Thompson, K. (2012) “Durkheim and Durkheimian Political Sociology” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 27-35. Hindess, B. (2012) “Faucaultian Analysis of Power, Government and Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 36-46. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 38-52. De Leon, C. and Clarno, A. (2020). “Power” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 35-53.
3) Devlet Poggi, G. (2012) “Theories of State Formation” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 95-106. King, D. and Le Galés, P. (2012) “State” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 107-119. Beetham, D. (2012) “Political Legitimacy” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 120-129. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 70-95. Poggi, D. (1978). The Development of the Modern State: A Sociological Introduction. Stanford: U.P. Bourdieu, P. (1994). “Rethinking the State: Genesis and Structure of the Bureaucratic Field”, Sociological Theory 12: 1, 1-18. Mardin, Ş. (1973). “Center-Periphery Relations: A Key to Turkish Politics?” Daedalus 102:1, 169-190.
4) Milliyetçilik ve Vatandaşlık Keyder, Ç. (2005) “A History and Geography of Turkish Nationalism” in Citizenship and the Nation-State in Greece and Turkey (eds.) Birtek, F. and Dragonas, T. New York: Routledge: 1-17. Koğacıoğlu, D. (2005). ”Citizenship in Context: Rethinking Women’s Relationships to Law in Turkey” in Citizenship and the Nation-State in Greece and Turkey (eds.) Birtek, F. and Dragonas, T. New York: Routledge: 144-160. Schwarzmantel, J. (2012) “Nationalism: Its Role and Significance in a Globalized World” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 325-336. Aktar, A. (2000) Varlık Vergisi ve "Türkleştirme" Politikaları. İstanbul: İletişim. Birtek, F. (2008). ”Aydınlanma, Vatandaşlık ve Siyasi Rejimler” Türkiye'de Çokkültürlü Anayasal Vatandaşlık içinde (der.) Keyman, F. İstanbul: Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi, 18-27. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 95-116. Ergin, M. (2008). “Biometrics and Anthropometrics: The Twins of Turkish Modernity” Patterns of Prejudice 42:3, 281-304. Hort, S. and Therborn, G. (2012) “Citizenship and Welfare: Politics and Social Policies” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 360-372. Lister, R. (2012) “Citizenship and Gender” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 372-383. Nuhoğlu Soysal, Y. (2012) “Post-national Citizenship: Rights and Obligation of Individuality” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 383-397.
5) Militarizm Alkan, H. and Zeybek, S. O. (2014) “Citizenship and Objection to Military Service in Turkey” in Routledge Handbook of Global Citizenship Studies (eds.) Isin, E. F. and Nyers, P. New York: Routledge, 466-476. Altınay, A. G. and Bora, T. (2008). "Ordu, Militarizm ve Milliyetçilik" in Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Milliyetçilik (eds.) Bora, T. and Gültekingil, M. İletişim Yayınları: İstanbul. Turan, Ö. (2013) "Esas Duruş!: Kışla Deneyimleri ya da Türkiye'de Zorunlu Askerliğin Antropolojisi" in Erkek Millet Asker Millet: Türkiye'de Militarizm, Milliyetçilik, Erkek(lik)ler (eds.) Sünbüloğlu, N. İletişim Yayınları: İstanbul, 261-337.
6) Din Sağlam, E. (2017). "Aestheticised Rituals and (Non-)Engagement with Norms in Contemporary Turkey: A Contribution to Discussion on Piety and Ethics". Anthropology of the Middle East, 13:1, 8-23. Mardin, Ş. (1992). Bediüzzaman Said Nursi Olayı: Modern Türkiye'de Din ve Toplumsal Değişim. İletişim Yayınları: İstanbul, 9-41. Turner, B. S. (2003) “Religion and Politics: The Elementary Forms of Citizenship” in Handbook of Citizenship Studies. (eds.) Isin, E. F. and Turner, B. S. London: Sage, 259-275.
7) Hafıza Politikaları Hobsbawn, E. (1992). "Mass Producing Traditions: Europe, 1870-1914" in The Invention of Tradition (eds.) Hobsbawn, E. and Ranger, T. Cambridge University Press. Ahıska, M. "Monsters that Remember: Tracing the Story of the Workers' Monument in Tophane, İstanbul". Red Thread No: 3. Günal, A. and Çelikkan, M. A City that Remembers: Space and Memory from Taksim to Sultanahmet. Hakikat Adalet Hafıza Merkezi.
8) Arasınav
9) Ayrımcılık ve Dışlama Şimşek, D. (2019). "İstanbul'daki Afrikalı Göçmenlerin Gündelik Irkçılık Deneyimleri". Mukaddime 10:1, 233-248. Aktar, A. (2001). Varlık Vergisi ve 'Türkleştirme' Politikaları, İstanbul: İletişim Yayınları. Prechel, H. and Berkowitz, L. (2020). “Conflict Theories in Political Sociology: Class, Power, Inequality and the Historical Transition to Financialization” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 53-79. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 52-70. Dean, J. (2012) “Gender, Power, Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 283-294. Savage, M. (2012) “Class, Culture and Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 294-305. Norval, A. J. (2012) “The Politics of Ethnicity and Identity” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 305-315. Skrentny, J. D. and Patnode, R. (2012) “Race and Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 315-325. Feagin, J. R. and Elias, S. (2020). “Theories of Race, Ethnicity, and the Racial State” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 191-216. Jung, M. and Kwon, Y. (2020). “The Racial State in the Age of Racial Formation” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 1003-1027.
10) Göç ve Yerinden Etme Bloemraad, I. and Hamlin, R. (2020). “Migration, Asylum, Integration and Citizenship Policy” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 880-909.
11) Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 173-190.
12) Toplumsal Hareketler ve Devrimler Beck, C. J. (2020). “Revolutions against the State” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 564-593.. Meyer, D. S. (2012) “Protests and Political Process” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 397-408. Moghadan, V. M. (2012) “Global Social Movements and Transnational Advocacy” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 408-421. Jasper, M. (2020). “Social Movements” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 627-646. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 134-156. Edelman, M. (2012) “Rural Social Movements” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 431-444. Evans, P. (2020). “Transnational Social Movements” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 1053-1078. Ayşe Buğra, (2012) “Turkey: what lies behind the nationwide protests?” Opendemocracy.net, 6-Aug-13 Arat, Yeşim. 1994. “Toward a Democratic Society: The Women's Movement in Turkey in the 1980s.” Women’s Studies International Forum. Vol.17, No.2-3: 241-248.
14) Sivil Toplum ve Kamusal Alan Ray, L. (2012) “Civil Society and the Public Sphere” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 240-251. Drake, M. S. (2010). Political Sociology for a Globalizing World. Polity Press: Cambridge, 116-134.
14) Medya Thompson, J. B. (2012) “The Media and Politics” in The Wiley-Blackwell Companion to Political Sociology (eds.) Amenta, E.; Nash, K. and Scott, A. Blackwell Publishing, 263-272. Schudson, M. and Beckerman, G. (2020). “’Old’ Media, ‘New’ Media, Hybrid Media, and the Changing Character of Political Participation” in The New Handbook of Political Sociology (eds.) Janoski, T.; de Leon, C.; Misra, J. and Martin, I. W. Cambridge University Press: Cambridge, 269-290.
15) Sunumlar
16) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Elizabeth S. Clemens. 2016. What is Political Sociology. Cambridge: Polity.
Diğer Kaynaklar: Karl Marx, Frederick Engels. 2004. The German Ideology. New York: International Publishers.
Karl Marx. 2008. The Eighteenth Brumaire of Louis Bonabarte. New York: Cosimo Classics.
Max Weber. 2003. Political Writings. Cambridge: Cambridge University Press.
Michel Foucault. 2009. Security, Territory, Population Lectures at the College de France, 1977-78. New York: Palgrave Macmillan.
Michel Foucault. 2012. Discipline and Punish: The Birth of Prison. Knopf Doubleday Publishing Group.
Pierre Bourdieu. 2014. On the State Lectures at the College de France, 1989-1992. Cambridge: Polity.
William Outhwaite and Stephen P. Turner. 2018. The SAGE Handbook of Political Sociology. London: SAGE.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7
DÖÇ8

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır, 5
2) Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır, 3
3) Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar, 5
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 3
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7 DÖÇ8
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Toplam İş Yükü
Ders 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Sunum / Seminer 3 15
Proje
Ödevler
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - 113
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Toplam İş Yükü
Kısa Sınav
Ara Sınavlar 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 2
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 117
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5