Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; modern yönetimde pazarlama odaklı bir anlayış geliştirmek, “pazarlama konseptinin” temelini vurgulamak, tüketici ihtiyaçları, pazarlama bilgileri, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım, satış, reklam ve promosyonlar ile ilgili kavramları entegre etmektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste; pazarlamamanın güncel tanımı ve yaklaşımları, pazarlama süreci, pazarlama karması - ürün, fiyat, yer ve tutundurma-, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma, sosyal pazarlama ve etik konuları işlenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüketici davranışlarını ve örgütsel pazarlar ile endüstriyel alıcıları tanımlayarak müşteri ilişkileri ve pazarlama yoluyla değer yaratabilir.
|
2) Pazarlama ortamını analiz eder ve pazarlama ile kurumsal stratejileri birleştirir.
|
3) Perakendecilik ve toptancılık konularını tanımlar.
|
4) Küresel pazarlara giriş stratejilerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini planlar ve yürütür.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlamada etik ve sosyal sorumluluğu anlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama: Müşteri Değeri ve Bağlılığı Yaratmak |
Ders Notları
|
|
2) |
İşletme ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Kazanımı, İlişkileri ve Değeri Oluşturmak için Ortaklık |
Ders Notları
|
|
3) |
Pazarlama Çevresinin İncelenmesi |
Ders Notları
|
|
4) |
Müşteri İçgörüsü Edinmeye Yönelik Bilgi Yönetimi |
Ders Notları
|
|
5) |
Tüketici Pazarlamarı ve Satın Alma Davranışları |
Ders Notları
|
|
6) |
Endüstriyel Pazarlar ve Satın Alma Davranışı |
Ders Notları
|
|
7) |
Müşteri Odaklı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler İçin Değer Yaratma |
Ders Notları
|
|
8) |
Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Yaratmak |
Ders Notları
|
|
9) |
Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Eğrisi Stratejileri |
Ders Notları
|
|
10) |
Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri |
Ders Notları
|
|
11) |
Pazarlama Kanalları - Perakendecilik ve Toptancılık |
Ders Notları
|
|
12) |
Müşteriyle Etkileşim ve Müşteri Değeri İletişimi (Reklam, Halkla İlişkiler, Kişisel Satış, Satış Geliştirme, Sosyal Medya ve Mobil Pazarlama) |
Ders Notları
|
|
13) |
Küresel Pazarlar |
Ders Notları
|
|
14) |
Sosyal Sorumluluk ve Etik |
Ders Notları
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimi alanına dair kuramsal bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Lojistik stratejilerini tanımlar. |
5 |
|
1.2 Satın alma ve tedarik yönetimi ile tedarikçi ilişkileri yönetimi konularını açıklar. |
5 |
|
1.3 Taşımacılık türlerini ve taşımacılık ekonomisi konularını açıklar. |
|
|
1.4 Stok yönetimi süreçlerini sıralar. |
|
|
1.5 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler. |
|
|
1.6 Taşımacılık alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Taşımacılık yönetiminde planlama ve operasyon yönetimini uygular. |
|
|
1.8 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini değerlendirir. |
|
|
2.1 Tedarik zinciri stratejilerini açıklar. |
|
|
2.2 Tedarik zinciri yönetiminde işbirliği çerçevesinde tüm lojistik faaliyetleri ilişkilendirir. |
|
|
2.3 Tedarik zincirinde ağ tasarımı, planlama ve modelleme konularını uygular. |
|
|
2.4 Tedarik zincirinde risk yönetimi ve sigorta konularını yorumlar. |
|
3) |
İşletme yönetimi ve ticaretin gerektirdiği temel fonksiyonları değerlendirir. |
|
|
3.1 İşletmelerde stratejik yönetim ve organizasyon konularını tanımlar. |
|
|
3.2 Üretim ve hizmet alanlarında faaliyet gösteren işletmelerin ulusal ve uluslararası pazarlardaki pazarlama faaliyetlerini açıklar. |
|
|
3.3 İşletme yönetiminde finansal ve maliyet muhasebesi konularını değerlendirir. |
|
|
3.4 Mikro ve makro düzeyde ekonomi alanındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.5 Uluslararası ticaret süreçlerini sıralar. |
|
|
3.6 Gümrük işlemleri ilgili süreçleri açıklar. |
|
|
3.7 Temel hukuk ve ticaret hukuku ile ilgili bilgileri hatırlar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
4 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
4 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|