Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Katılımcılar nitel araştırma metodları, nitel araştırmanın dayandığı ontolojik ve epistemolojik varsayımları ve bunların işlevsel oldukları araştırma alanları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
|
2) Katılımcıların araştırma sorularını formüle ederken ve araştırma projeleri tasarlarken mevcut teorik ve ampirik seçenekleri öğreneceklerdir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Katılımcılar nitel araştırmanın farklı stratejilerini ve yöntemlerini kavrayarak ve ayırt edecek ve farklı nitel veri toplama yöntemleri arasındaki etkileşim ve kombinasyonları takdir edeceklerdir.
|
2) Katılımcılar nitel araştırma yöntemlerinin uygulanması sürecinde uyulması gereken etik deger ve uygulamaları tanıyacak, kisisel verilerin toplanması, saklanması, analiz ve raporlanmasi surecinde uyulması gereken kurallar hakkında bilgi kazanacaklardır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Katılımcıların, çeşitli nitel yöntemler kullanan saygın hakemli dergilerde yayınlanmış akademik araştırmaları okumak, değerlendirmek, anlamak, karşılaştırmak ve analiz etmek yoluyla nitel metodların kullanımıyla ilgili pratik yapacaklardır.
|
2) Katılımcılar herhangi bir nitel araştırma sürecinin tasarlama, uygulama ve analiz aşamalarını yürütebilecek gerekli zihinsel donanımı kazanacaklardır.
|
3) Katılımcılar nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel metodolojik meselelere hakim olacak ve alandaki yenilikleri kolaylıkla benimseyebileceklerdir.
|
4) Katılımcılar orijinal bir araştırma sorusu formüle edip ve soruyla ilgili veri toplama ve analiz yöntemlerini ana hatlarıyla belirten bir araştırma projesi önerisi oluşturarak nitel araştırma yöntemlerini yaratıcı bir biçimde uygulama becerisini kazanacaklardır.
|
5)
Katılımcılar ekip çalışması, akademik yazma ve sunum becerilerini geliştireceklerdir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Course Overview & Course Basics |
-
|
|
2) |
Introduction: Defining Qualitative Research
|
Hammersley, 1-20; Lune & Berg, 11-21; Taylor et al., 1-28.
|
|
3) |
Methodological Philosophies & Research Design and Pre-Field
|
Hammersley, 21-46; Lune & Berg, 22-42; Taylor et al.,29-53
*Recommended : Brooke Ackerly, “Feminist Methodological Reflection” in Qualitative Methods in International Relations: A Pluralist Guide, Audie Klotz and Deepa Prakash(eds), Palgrave Macmillan: London; 2008, 28-42.
|
|
4) |
Ethical Issues in Qualitative Research
|
Lune & Berg, 43-64
|
|
5) |
Participant Observation & Interviewing
|
Taylor et al., 54-134; Lune& Berg, 65-93
|
|
6) |
Focus Group Interviewing
|
Lune & Berg, 94-106
|
|
7) |
Ethnographies
|
Lune & Berg, 107-135
*Recommended: Hugh Gusterson, “Ethnographic Research”in Qualitative Methods in International Relations: A Pluralist Guide, Audie Klotz and Deepa Prakash(eds), Palgrave Macmillan: London; 2008, 93-113.
|
|
8) |
Week 8 MIDTERM- NO CLASS |
7 week course content
|
|
9) |
Week 9 (November 24) Participatory Action Research
|
Lune & Berg, 136-145
|
|
10) |
Archival and Human Traces Based Qualitative Research
|
Lune & Berg, 146-155
*Recommended: Robert Bogdan, “Citizen Portraits: Photos of People With Disabilities as Personal Keepsakes” in Taylor et al.,, 289-311.
|
|
11) |
Social History and Oral History Research
|
Lune & Berg, 158-168
*Recommended: Kevin C. Dunn, “Historical Representations” in Qualitative Methods in International Relations: A Pluralist Guide, Audie Klotz and Deepa Prakash(eds), Palgrave Macmillan: London; 2008,78-92
|
|
12) |
Case Studies
|
Lune & Berg, 170-180
|
|
13) |
Analysis of Qualitative Research: Content Analysis
|
Lune & Berg, 181-200; Hammersley, 47-66;
*Recommended: Iver B. Neumann, “Discourse Analysis” and Margaret G. Hermann, “Content Analysis” in Qualitative Methods in International Relations: A Pluralist Guide, Audie Klotz and Deepa Prakash(eds), Palgrave Macmillan: London; 2008, 61-77; 151-167 respectively.
|
|
14) |
Writing Research: Making Data Meaningful
|
Lune & Berg, 201-217; Taylor et al.,197-214; 312- 334 respectively
|
|
15) |
NO CLASS FINAL EXAM PERIOD STARTS |
14 week course content
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
|
3 |
|
1.1 Klasik ve çağdaş siyasal kuramları eleştirel ve karşılaştırmalı olarak yorumlar,
|
|
|
1.2 Siyaset, ekonomi politik ve kültür ilişkisi doğrultusunda günümüz olay ve olgularını analiz eder,
|
3 |
|
1.3 Siyasal alanın yapılarını, aktörlerini ve iktidar ilişkilerini tanır,
|
3 |
|
1.4 Uluslararası ilişkiler kuramları aracılığıyla uluslararası alanın toplumsal dinamiklerini ve işleyiş mekanizmalarını yorumlar,
|
|
|
1.5 Ulusal ve uluslararası hukukun toplumsal temellerini, uluslararası ve ulusüstü örgütlerin işleyişlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar,
|
|
|
1.6 Türkiye’nin toplumsal yapısını ve siyasal yaşamını kuramsal, tarihsel, kültürel ve güncel yönleriyle analiz eder,
|
|
2) |
Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
|
1 |
|
2.1 Farklı bakış açılarına karşı açık fikirlilik gösterir. Kişisel ve toplumsal ötekiye karşı empati ve saygı temelli ilişki geliştirir,
|
|
|
2.2 Kamu yararı uyarınca ayrımcılığa karşı kamusal aklı öne çıkararak iletişim kurar ve yurttaşlık bilinci kazanır,
|
1 |
3) |
Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
|
5 |
|
3.1 Ulusal ve uluslararası toplumsal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirir,
|
|
|
3.2 Toplumsal olanı, sınıf, tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet ilişkileri çerçevesinde bir mücadele süreci olarak kavrar,
|
5 |
|
3.3 Demokratik düşünce, müzakere ve katılıma yatkın hale gelerek yurttaş bilinç ve sorumluluğu geliştirir, |
|
|
3.4 Analitik ve karşılaştırmalı düşünerek disiplinlerarası ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir, mesleki hayatın gerektirdiği nitelikleri kazanır,
|
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
|
3 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
|
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|