DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60413MEEOZ-INT0107 | Risk Management and Insurance | 4 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | English |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doçent Dr. MEHMET YEŞİLYAPRAK |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Temel Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders sonucunda öğrenciler; Lojistik, Uluslararası Ticaret, İşletme ve hatta tüm finansal ve mali konuları da kapsamı içerisine alan sigorta ve risk yönetimi konusunda detaylı bilgi verilecektir. Mezuniyet sonrası öğrenciler sigorta ve risk yönetimini kapsamlı şekilde kavramış olacaklardır. Sigorta ve Kredi den kaynaklı tüm risklerin yönetimi konusunda yetenek elde edeceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders çerçevesinde başlangıçta hocanın anlatımı ile devam edecek. Ders içerisinde öğrencilerden çeşitli makaleler okumaları talep edilecektir. Dersin akışına göre üniversite dışından profesyonel yöneticiler ve öğreticiler davet edilecektir. Sigorta ve Garanti arasındaki fark nedir Uluslararası ticarette başlıca garanti türleri Mal ve Mali Sorumluluk Sigortası Reasürans Risk ve Tedavisi Kayıp Şansı Tehlike ve Riziko Sigorta Şirketi Faaliyetleri Yatırımlar Sigortası Ev Sahibi Sigortası, Ticari Mülkiyet Sigortası, Ticari Sorumluluk Sigortası, Suç Sigortası ve Kefalet Senetleri |
Dönem İçerisinde makaleler okunacak ve sunum hazırlanacaktır. Derslere devamlılık durumu değerlendirmelerde etkin rol oynayacaktır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | What is the difference between Insurance and Guarantee | ||
2) | The principal types of guarantees in international trade | ||
3) | Property and Liability Insurance | ||
4) | Reinsurance | ||
5) | Risk and Its Treatment | ||
6) | Chance of Loss | ||
7) | Peril and Hazard | ||
8) | Classification of Risk | ||
9) | Major Personal Risks | ||
10) | Insurance Company Operations | ||
11) | Investments | ||
12) | Financial Operations of Insurers | ||
13) | Social Insurance | ||
14) | Healthcare Reform:Individual Health Insurance CoveragesSocial Insurance | ||
15) | Auto Insurance | ||
16) | Homeowners Insurance, Commercial Property Insurance, Commercial Property Insurance, Commercial Liability Insurance, Crime Insurance and Surety Bonds |
Ders Notları / Kitaplar: | George Rejda, Michael J. McNamara; Principles of Risk Management and Insurance, 13th Edition, Pearson, 2017 George Rejda, Michael J. McNamara; Çeviri Editörü: Prof. Dr. Erişah Arıcan Risk Yönetimi ve Sigortacılık İlkeleri, Pearson 12 Basımdan Çeviri, Nobel Akademi, 2015 Emmet J. Vaughan, Therese Vaughan; Fundamentals of Risk and Insurance, 10th Edition, John&Wiley Sons, 2008 Yeşilyaprak Mehmet, Doğrudan Yabancı Yatırımlarda Yatırım Sigortası Gazi Kitapevi Tic. Ltd. Şti. 2020. |
Diğer Kaynaklar: | George Rejda, Michael J. McNamara; Principles of Risk Management and Insurance, 13th Edition, Pearson, 2017 George Rejda, Michael J. McNamara; Çeviri Editörü: Prof. Dr. Erişah Arıcan Risk Yönetimi ve Sigortacılık İlkeleri, Pearson 12 Basımdan Çeviri, Nobel Akademi, 2015 Emmet J. Vaughan, Therese Vaughan; Fundamentals of Risk and Insurance, 10th Edition, John&Wiley Sons, 2008 Yeşilyaprak Mehmet, Doğrudan Yabancı Yatırımlarda Yatırım Sigortası Gazi Kitapevi Tic. Ltd. Şti. 2020. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. | |
1) | Öğrencilerin, iş hayatında çağdaş bilgi teknolojileri ve araçlarından yararlanabilmeleri, sürekli öğrenmeye istekli, yeniliklere açık ve değişimlere kolaylıkla uyum sağlayabilecek şekilde yetişmelerini sağlar | |
1) | Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. | |
1) | Uluslararası ticaret alanında gerekli olan temel bilgi, kavram ve teorileri öğrenir ve kullanabilir. | |
1) | Analitik düşünebilme, örgütsel konularda sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. | |
1) | İşletme yönetiminin temel konularını oluşturan finans, işletme, iktisat, yönetim-organizasyon, pazarlama, satış yönetimi, insan kaynakları yönetimi gibi konular dışında uluslararası ticaret alanı için gerekli olan dış ticaret, lojistik, tedarik zinciri yönetimi, gümrük, sigorta ve risk yönetimi gibi konularda da gerekli temel bilgilere sahip olur. | |
2) | Bilgi ve iletişim teknolojileri ile bilgi sistemleri üzerinde işletmecilik ve uluslararası ticaret uygulamalarını etkin şekilde kullanır. | |
2) | İşletme ve uluslararası ticaretin temel konuları dışında, öğrencilerin liderlik, davranış bilimleri, iletişim ve girişimcilik; ayrıca servis dersleri konumunda olan matematik, istatistik, hukuk, yöneylem araştırması, bilgi işlem ve yönetim bilişim sistemleri gibi konularda gerekli bilgiye sahip olur. | |
2) | Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır. | |
2) | Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. | |
2) | Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. | |
3) | Gerekli teorik bilgi ve yöntemleri kullanarak etkin yönetim stratejileri geliştirebilir, yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. | |
3) | Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
3) | Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. | |
4) | Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. | |
4) | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. | |
4) | Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. | |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. | |
5) | Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. | |
6) | Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |
7) | Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. | |
8) | Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. | |
9) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. | |
10) | Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. | |
11) | Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. | |
12) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Sunum | 1 | % 10.00 |
Seminer | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 10.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 72 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 122 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |