Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Davranışsal Sinirbilimin kökenlerini bilir.
|
2) Sinir sistemi fizyolojisi ve beyin anatomisi hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
|
3) İnsan sinir sisteminin yapısal ve işlevsel organizasyonunu açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Güncel nörobilim ve fizyolojik psikoloji alanındaki çalışmaları takip eder ve eleştirisel bir bakış açısı ile değerlendirir.
|
2) Akademik ve klinik çalışmalarda nörobilim bakış açısını kazanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Nörobilim alanında bir araştırmanın nasıl yürütüldüğü ve hangi yöntemlerin kullanıldığına dair bilgi sahibi olur.
|
2) Beyin hasarı sonucunda gelişen bozuklukları, duyu organlarının bilgiyi nasıl işlediği, hareket ve kontrolü, alanda kullanılan araştırma yöntemlerini açıklar.
|
3) İnsan davranışı ve sinir sistemi arasındaki bağlantıyı kurabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sinirbilime Giriş: Tanım, İçerik ve Amaçlar |
|
|
2) |
Geçmişten Günümüze Sinirbilim: Davranışsal Sinirbilimin Tarihçesi
|
|
|
3) |
Nörofizyolojik Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri |
|
|
4) |
Sinir Sistemindeki Hücrelerin Yapısı ve İşlevleri |
|
|
5) |
Aksiyon ve Post-Sinaptik Potansiyeller |
|
|
6) |
Nörotransmitterler ve İşlevleri
Psikofarmakoloji |
|
|
7) |
İnsan Beyninin Yapısal Özellikleri (Nöroanatomi) |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Duyu ve Hareket Sistemleri/Dört Beyin Lobu ve İşlevleri |
|
|
10) |
Çevresel Sinir Sistemi ve Somatik Duyular |
|
|
11) |
İç Denge: Hipotalamus |
|
|
12) |
Afektif Sinirbilim: Beyin duygusal tepkileri nasıl yaratır?
|
|
|
13) |
Hastalıkların Nörobiyolojisi: Şizofreni |
|
|
14) |
Hastalıkların Nörobiyolojisi: Demans |
|
|
15) |
Final |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Barnes, J. (2017). Temel Biyolojik Psikoloji. (A. Altındağ & S. Erdoğan, Çev.). Nobel Akademik Yayıncılık.
2. Öğretim elemanı tarafından verilecek makaleler ve ders notları
3. Eric R. Kandel- Belleğin Peşinde (2016, 2. baskı).
4. Tevfik Alıcı- Gerçek Bir Yanılsama: Bilinç
|
Diğer Kaynaklar: |
2021-2022 GÜZ
1. Öget Öktem, Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş, Nobel, 2006 (Temel
Ders Kitabı)
2. Neil R. Carlson (Çev. Edt.: Muzaffer Şahin) Fizyolojik Psikoloji, Nobel
Yayınları (Temel ders kitabı olarak yardımcı olur).
3. Eric R. Kandel- Belleğin Peşinde (2016, 2. baskı).
4. Tevfik Alıcı- Gerçek Bir Yanılsama: Bilinç (Yardımcı Ders Kaynakları)
1.Hall, J.E. (2017) Guyton ve Hall Tıbbi Fİzyoloji (B. Ç. Yeğen, I. Alican & Z. Solakoğlu, Çev.). Güneş Tıp Kitapevi.
2. Carter, R. (2013). Beyin (Kayacı-Sevinç, G, Çev.). Alfa Yayıncılık.
3. Gage, N. & Baars, B. (2018). Fundamentals of Cognitive Neuroscience. Academic Press.
4. Tanrıdağ, O. (2018). Temel Beyin Bilgisi: İnsan Beyninin Yapısı, İşlevleri ve İşlev Bozuklukları. Nobel Tıp Kitapevi.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
42 |
Laboratuvar |
|
|
Uygulama |
|
|
Derse Özgü Staj |
|
|
Arazi Çalışması |
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
28 |
Sunum / Seminer |
|
|
Proje |
|
|
Ödevler |
|
|
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
70 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
58 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
128 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |