ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60313TAEOZ-PSY0011 Social Psychology 1 Güz 3 0 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEMİHA FÜSUN AKDAĞ AYCİBİN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi TUBA DEMİRCİ
Dr. Öğr. Üyesi SEMİHA FÜSUN AKDAĞ AYCİBİN
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin temel sosyal psikoloji yaklaşımları ve kuramları, sosyal biliş, sosyal algı, tutum değişimi, sosyal etki, olumlu sosyal davranış ve saldırganlık gibi sosyal psikolojinin araştırma alanları ile ilgili bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. Toplumsal süreçlerin ve kültürel özelliklerin birey üzerindeki önemli etkilerine ilişkin farkındalık geliştirmeleri hedeflenmektedir. Bu bağlamda, bireyin grup ve toplum içindeki tutum ve davranışları, sosyal kimlik, gruba aidiyet, gruplar arası ilişkiler ve kültürler arası etkileşimler kapsamlı bir şekilde incelenmektedir.
Dersin İçeriği: Sosyal psikoloji tarihi ile ilgili bilgilendirme yapılarak, sosyal psikolojinin temel yaklaşımları ve kuramları, araştırma alanları ve yöntemleri tanıtılacaktır. Sosyal biliş, sosyal algı, benlik ve kimlik, tutumlar ve tutum değişimi, kişiler arası çekim ve bilişsel çelişki ile ilgili bilgi verilecektir. Uyma ve itaat, önyargı, olumlu sosyal davranış ve saldırganlık kavramları ele alınacaktır.

Derse Özgü Kurallar

Derse özgü kural bulunmamaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sosyal psikolojinin yaklaşımlarını ve kuramlarını tanımlar, temel araştırma alanlarını ve yöntemlerini açıklar.
  2) Bilişsel ve psikolojik değişkenleri sosyal bağlam ile ilişki kurarak değerlendirir.
  3) Grup süreçlerini, sosyal etkiyi, tutumlar ile davranışlar ve bilişsel süreçler ile sosyal değişkenler arasındaki ilişkileri sosyal psikolojik kuramları çerçevesinde açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Psikolojik süreçleri değerlendirirken kültürün bireyin tutum ve davranışlarına etkilerini göz önüne alır.
  2) Mesleki çalışmalarını sosyal etkinin bireyin yaşamındaki rolünü, grup süreçlerin bireyin psikolojik ve sosyal gelişimine etkilerini dikkate alarak yürütür.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ders kapsamında yapılan tüm çalışmalarda sorumluluk alır ve çalışmalarını etkili bir şekilde tamamlamak için çaba gösterir.
  2) Sosyal psikoloji alanına ilişkin güncel araştırmaları ve yayınları takip eder.
  3) Mesleki çalışmalarında psikolojik olguları ve toplumsal süreçleri sosyal psikolojik yaklaşımlar bağlamında değerlendirir.
  4) Sosyal değişkenlerin ve kültürel özelliklerin bireyin yaşamına etkilerine, grup içi ve gruplar arası sorunlara ilişkin farkındalık geliştirir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders ile İlgili Bilgilendirme, Sosyal Psikoloji Tarihi
1)
2) Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri
3) Sosyal Biliş
4) Sosyal Algı
5) Benlik ve Kimlik
6) Bilişsel Çelişki
7) Tutumlar ve Tutum Değişimi
8) Ara Sınav
9) Uyma ve İtaat
10) Grup Süreçleri
11) Kişiler Arası Çekim
12) Araştırma Ödevi Sunumları
13) Olumlu Sosyal Davranış I
14) Olumlu Sosyal Davranış II, Saldırganlık
15) Önyargı ve Ayrımcılık
16) Yarıyıl Sonu Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Saul Kassin et. al (Saul Kassin, Steven Fein, Hazel Rose Markus, Kerry Anne McBain, Lisa A. Williams), Social Psychology: 2nd Australian and New Zealand edition
Diğer Kaynaklar: Bilgin, N. (1998). Sosyal psikolojiye giriş. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
Aronson, E., & Aronson, J. (2012). The social animal (11th ed.). New York: Worth Publishers.
Franzoi, S.L. (2016) Social Psychology (7th ed.). BVT Publishing, Redding, CA.
Hogg, M., & Vaughan, G. (2017). Social psychology (8th ed.). UK: Pearson Education.
Hortaçsu, N. (1998). Grup içi ve gruplar arası süreçler. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
Hortaçsu, N. (2012). En güzel psikoloji sosyal psikoloji. İstanbul: İmge Kitabevi Yayınları.
Kağıtçıbaşı, Ç. ve Cemalcılar, Z. (2017). Dünden bugüne insan ve insanlar sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi.
Myers, D. G. (2008). Social psychology. New York: McGraw-Hill Company.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7
DÖÇ8
DÖÇ9

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır, 1
2) Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır, 5
3) Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar, 3
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 1
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7 DÖÇ8 DÖÇ9
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 15.00
Projeler 1 % 15.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Toplam İş Yükü
Ders 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 26
Sunum / Seminer 9 9
Proje
Ödevler 9 9
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - 86
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 5 5
Ara Sınavlar 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 8 16
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - 27
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 113
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4