Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, kolay
anlaşılabilecek bir araştırma problematiği
geliştirebilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, nicel verileri
toplayarak ve uygun teknikler kullanarak analiz
yapabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, nicel verileri bağımsız olarak değerlendirebilmeleri için gerekli altyapıya sahip olurlar.
|
2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, araştırma
hipotezlerini kurabilmeli ve onları uygun teknikler
kullanarak test edebilirler.
|
3) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, analiz/yorum/rapor üretebilirler.
|
4) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, veri işleme ve onu uygun görsel ve göstergeleri kullanarak sunabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
|
|
1) |
Giriş |
Darrell Huff, How to Lie with Statistics (1954).
|
Darrell Huff, How to Lie with Statistics (1954). |
2) |
Verinin Betimlenmesi: Görsel |
Newbold et. al. (2013), Chapter 1
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 1 |
3) |
Verinin Betimlenmesi: Sayısal - I |
Newbold et. al. (2013), Chapter 2;
Field, (2016), Chapter 1
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 2;
Field, (2016), Chapter 1 |
4) |
Verinin Betimlenmesi: Sayısal - II |
Newbold et. al. (2013), Chapter 2;
Field (2016), Chapter 1
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 2;
Field (2016), Chapter 1 |
5) |
Ağırlıklandırma ve Veri Gruplaması |
Newbold et. al. (2013), Chapter 2
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 2 |
6) |
Olasılığa Giriş |
Newbold et. al. (2013), Chapter 3
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 3 |
7) |
Olasılık Dağılımları |
Newbold et. al. (2013), Chapter 4 & 5
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 4 & 5 |
8) |
Vize Sınavı |
|
|
9) |
Örnekleme Dağılımları |
Newbold et. al. (2013), Chapter 6
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 6 |
10) |
Güven Aralığı - I |
Newbold et. al. (2013), Chapter 7 & 8
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 7 & 8 |
11) |
Güven Aralığı - II |
Newbold et. al. (2013), Chapter 7 & 8
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 7 & 8 |
12) |
Hipotez Testi - I |
Newbold et. al. (2013), Chapter 9 & 10;
Field (2016), Chapter 2
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 9 & 10;
Field (2016), Chapter 2 |
13) |
Hipotez Testi - II |
Newbold et. al. (2013), Chapter 9 & 10;
Field (2016), Chapter 2
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 9 & 10;
Field (2016), Chapter 2 |
14) |
Regresyon Analizi |
Newbold et. al. (2013), Chapter 11
|
Newbold et. al. (2013), Chapter 11 |
Ders Notları / Kitaplar: |
Paul Newbold, Wiiliam L. Carlson and Betty M. Thorne, Statistics for Business and Economics 8e (Boston: Pearson, 2013).Andy Field, Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics (London: Sage Publications, 2016).
Darrell Huff, How to Lie with Statistics (New York: W. W. Norton & Company, 1954).
|
Diğer Kaynaklar: |
Paul Newbold, Wiiliam L. Carlson and Betty M. Thorne, Statistics for Business and Economics 8e (Boston: Pearson, 2013).Andy Field, Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics (London: Sage Publications, 2016).
Darrell Huff, How to Lie with Statistics (New York: W. W. Norton & Company, 1954).
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklayabilme |
|
2) |
Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygulayabilme |
|
3) |
Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını, havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerini, hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreçleri planlayabilme |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygulayabilme |
|
5) |
Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemleri çözebilme |
|
6) |
Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri uygulayabilme |
|
7) |
Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygulayabilme |
|
8) |
Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapabilme |
|
9) |
Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklayabilme |
|
10) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alabilme ve gerektiğinde liderlik yapabilme |
|
11) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
12) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
3 |
15 |
45 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
87 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
40 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
147 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |