Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Demokrasi kuramı ve siyasal katılım üzerine literatürü tanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Demokrasi kuramlarını tarihsel, sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamla ilişkilendirir.
|
2) Farklı demokrasi kuramlarını karşılaştırır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Güncel demokrasi tartışmalarını analiz eder.
|
2) Siyaset ve demokrasi arasındaki ilişkinin nasıl olması gerektiğini sorgular.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma ve Genel Giriş: Temel Kavramlar ve Düşünceler |
|
|
2) |
Demokrasileri Sınıflandırmak: Kapsayıcı-Dışlayıcı, Doğrudan-Temsili, Antik-Modern |
Held, David. The Concept of Democracy (2006)
John Dunn, Democracy: The Unfinished Journey (2013)
|
|
3) |
Antik Yunan’da Demokrasi Anlayışı: Kurumlar ve Düşünceler |
P.J. Rhodes, A Short History of Ancient Greece (2014)
Robin Osborne, Athens and Athenian Democracy (2010)
|
|
4) |
Res Publica: Roma Cumhuriyetinde Vatandaşlık ve Siyasal Katılım |
David Gwynn, The Roman Republic: A Very Short Introduction (2012).
Michael Crawford, The Roman Republic (1993).
|
|
5) |
Modern Çağda Demokrasi: Toplumsal Dünyanın Dönüşümü ve Antiklerin Mirası. |
Held, David. The Concept of Democracy (2006), PoliPointPress
Dunn, John. "What is Democracy?", Political Theory (Vol. 10, No. 3, 1982), pp. 288-312.
Dahl, Robert A. "Modern Democracy and Its Variants.", Political Science Quarterly, Vol. 101, No. 4 (1986), pp. 763-774.
|
|
6) |
Ara Sınav |
|
|
7) |
Modern Temsil Anlayışı |
Bernard Manin, "Introduciton", in The Principles of Representative Democracy
|
|
8) |
Sanayi Kapitalizmi ve Demokrasi |
E. M. Wood, "The separation of the 'economic" and the 'political' in capitalism", in Democracy Against Capitalism
|
|
9) |
Meşruiyet Krizi ve Liberal Demokrasi Eleştirileri |
John S Dryzek, "Introduction: The Deliberative Turn in Democratic Theory", in Deliberative Democracy and Beyond
|
|
10) |
İletişimsel Eylem ve Müzakereci Demokrasi |
Seyla Benhabib, "Toward a Deliberative Model of Democratic Legitimacy", in Democracy and Difference
|
|
11) |
Radikal Demokrasi |
Chantal Mouffe, "For an Agonistic MOdel of Democracy", in The Democratic Paradox
|
|
12) |
İlliberal Demokrasi |
Farid Zakariya, "The Rise of Illiberal Democracy"
|
|
13) |
Popülizm, Otoriterlik ve Demokrasi |
Jan Zielonka, "Populism and The Crisis of Democracy"
|
|
14) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
D. Held (1994 ), Prospects for Democracy: North, South, East, West, Oxford, UK: Blackwell.
S. Benhabib (1996), Democracy and Difference: Contesting the Boundaries of the Political, Princeton University Press.
Luciano Canfora (2006), Democracy in Europe: A History of an Ideology, Blackwell Publishing.
|
Diğer Kaynaklar: |
L. Köker (1992), Demokrasi Üzerine Yazılar, Ankara: İmge.
Rancière, J. (2014b). Demokrasi Nefreti (La haine de la démocratie - 2000). (U. Özmakas, Çev.) İstanbul: İletişim.
Dryzek, J. (2000). Deliberative Democracy and Beyond: Liberals, Critics, Contestations. Oxford: Oxford University Press.
Zakaria, F. (1997). The Rise of Illeberal Democracy. Foreign Affairs, 76(6), 22-43.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, |
|
4) |
Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, |
|
5) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, |
|
6) |
Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, |
|
7) |
Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, |
|
8) |
Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, |
|
9) |
Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, |
|
11) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, |
|
12) |
Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
1 |
14 |
14 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
78 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
28 |
28 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
126 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |