Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş |
Walt, S. M. (2009). “IR Theory for Lovers: A Valentine’s Guide” in Foreign Policy. https://foreignpolicy.com/2009/02/13/ir-theory-for-lovers-a-valentines-guide/
Burchill, S. and Linklater, A. (2005). “Introduction” in Theories of International Relations. Burchill, S. et. all. New York: Palgrave Macmillan, 1-29.
|
|
2) |
Realizm |
Carr, E. H. (2016 [1939]). "Power in International Politics" in The Twenty Years' Crisis 1919-1939. London: Palgrave Macmillan, 97-134.
Morgenthau, H. J. (1948). "Elements of National Power" in Politics among Nations: The Struggle for Power and Peace. New York: Alfred A. Knopf, 80-108.
|
|
3) |
Neo-Realizm |
Waltz, K. N. (1979). "Anarchic Orders and Balances of Power" in Theory of International Politics. Addison-Wesley Publishing, 102-129.
Mearsheimer, J. J. (1990). "Back to the Future: Instability in Europe after the Cold War". International Security, 15(1), 5-56.
Lord of the Flies (1963) Dir: Peter Brook
|
|
4) |
Liberalizm |
Kant, I. (1795). "Perpetual Peace: A Philosophical Essay", 106-143.
Grotius, H. (2001 [1625])."Inquiry into the Lawfulness of War" in On the Laws of War and Peace. Batoche Books, 18-42.
|
|
5) |
Neo-Liberalizm |
Moravcsik, A. (1997). "Taking Preferences Seriously: A Liberal Theory of International Politics". International Organization, 51(4), 513–553.
Keohane, R. O. (1982). "The Demand for International Regimes". International Organization, 36(2), 325–355.
|
|
6) |
İngiliz Okulu |
Bull, H. (2012 [1977]). "Does Order Exist in World Politics?" in The Anarchical Society: A Study of Order in World Politics. Palgrave Macmillan, 22-51.
Bull, H. (2012 [1977]). "How is Order Maintained in World Politics?" in The Anarchical Society: A Study of Order in World Politics. Palgrave Macmillan, 51-74.
|
|
7) |
Marksizm ve Neo-Marksizm |
Lenin, V. (1917). Imperialism: The Highest Stage of Capitalism. 23-49.
Schwatzmantel, J. (2015). The Routledge Guidebook to Gramsci's Notebooks. New York: Routledge, 150-189.
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Eleştirel Teori |
Cox, R. W. (1981). "Social Forces, States and World Orders: Beyond International Relations Theory". Millennium - Journal of International Studies, 10(2), 126–155.
Linklater, A. (1992). "The Question of the Next Stage in International Relations Theory: A Critical-Theoretical Point of View". Millennium - Journal of International Studies, 21(1), 77–98.
|
|
10) |
Sosyal İnşacılık |
Wendt, A. (1992). "Anarchy is what States Make of it: The Social Construction of Power Politics". International Organization, 46(2), 391–425.
Buzan, B.,Waever, O., de Wilde, J. (1998). "Security Analysis: Conceptual Apparatus" in Security: A New Framework for Analysis. Lynne Rienner Publishers, 21-48.
|
|
11) |
Feminizm |
Enloe, C. (2014). "Gender Makes the World Go Round: Where are the Women?" in Bananas, Beaches and Bases: Making Feminist Sense of International Politics. Univeristy of California Press, 1-37.
Tickner, A. J. (2001). "Troubled Encounters: Feminism Meets IR" in Gendering World Politics: Issues and Approaches in the Post-Cold War Era. New York: Colummbia University Press, 9-35.
|
|
12) |
Postyapısalcılık |
Der Derian, J. (1989). "Spy versus Spy: The Intertextual Power of International Intrigue" in International/Intertextual Relations: Postmodern Reading of World Politics (eds.) Der Derian, J. and Shapiro, M. Lexington Books: 165-188.
Shapiro, M. (1989). "Textualizing Global Politics" in International/Intertextual Relations: Postmodern Reading of World Politics (eds.) Der Derian, J. and Shapiro, M. Lexington Books: 11-23.
|
|
13) |
Postkolonyalizm |
Said, E. (2003 [1978]). "Latent and Manifest Orientalism" in Orientalism. Penguin Books, 201-226.
Fanon, F. (2004 [1961]). "On Violence" in The Wretched of the Earth. New York: Grove Press, 1-62.
|
|
14) |
Yeşil Teori |
Eckersley, R. (2004). The Green State: Rethinking Democracy and Sovereignty. London: MIT Press, 19-53.
Dobson, A. (2007[1990]). Green Political Thought. Routledge, 10-53.
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
|
4 |
|
1.1 Klasik ve çağdaş siyasal kuramları eleştirel ve karşılaştırmalı olarak yorumlar,
|
4 |
|
1.2 Siyaset, ekonomi politik ve kültür ilişkisi doğrultusunda günümüz olay ve olgularını analiz eder,
|
4 |
|
1.3 Siyasal alanın yapılarını, aktörlerini ve iktidar ilişkilerini tanır,
|
4 |
|
1.4 Uluslararası ilişkiler kuramları aracılığıyla uluslararası alanın toplumsal dinamiklerini ve işleyiş mekanizmalarını yorumlar,
|
5 |
|
1.5 Ulusal ve uluslararası hukukun toplumsal temellerini, uluslararası ve ulusüstü örgütlerin işleyişlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar,
|
4 |
|
1.6 Türkiye’nin toplumsal yapısını ve siyasal yaşamını kuramsal, tarihsel, kültürel ve güncel yönleriyle analiz eder,
|
3 |
2) |
Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
|
3 |
|
2.1 Farklı bakış açılarına karşı açık fikirlilik gösterir. Kişisel ve toplumsal ötekiye karşı empati ve saygı temelli ilişki geliştirir,
|
3 |
|
2.2 Kamu yararı uyarınca ayrımcılığa karşı kamusal aklı öne çıkararak iletişim kurar ve yurttaşlık bilinci kazanır,
|
3 |
3) |
Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
|
3 |
|
3.1 Ulusal ve uluslararası toplumsal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirir,
|
3 |
|
3.2 Toplumsal olanı, sınıf, tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet ilişkileri çerçevesinde bir mücadele süreci olarak kavrar,
|
3 |
|
3.3 Demokratik düşünce, müzakere ve katılıma yatkın hale gelerek yurttaş bilinç ve sorumluluğu geliştirir, |
2 |
|
3.4 Analitik ve karşılaştırmalı düşünerek disiplinlerarası ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir, mesleki hayatın gerektirdiği nitelikleri kazanır,
|
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
1 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
1 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
|
1 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
|
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|