Dersin Amacı: |
İnsan varlığını sürdürebilmek için iletişime ihtiyaç duymaktadır. İletişim bu yönüyle bireyler arası, toplumlar arası, mekanlar ve zamanlar arası pek çok olguya da yön vermekte, köprü görevi görmektedir. Ders; iletişimin üstlendiği bu misyonu en doğru, en etkili, en etkileşimli şekilde ortaya koyulmasını amaçlamaktadır. Dersin amacı; iletişim süreçlerine yönelik farkındalığı geliştirmek, iletişimin insan hayatındaki önemine psikolojik ve sosyolojik açıdan vurgu yapmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste iletişim biliminin temel kavramları üzerinde durulmaktadır. İletişim stratejilerini, sınıflandırılması, önemi, amacı, uygulanması konularını işleyerek Halkla ilişkiler alanında görev alacak öğrencilere iletişim çatışmaların çözümü, iç ve dış iletişim sürecin, yönetebilme , empati geliştirme ve zaman yönetimini başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitelerini geliştirmelerine olanak sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim kavramının kökeni, amaçları, işlevleri, niteliklerini hakkında bilgiye sahip olur.
|
2) Sözel iletişim, sözsüz iletişim, yazılı iletişim gibi iletişim türlerinin insan hayatındaki önemine vurgu yaparak, ayırt edici özelliklerini bilir.
|
3) İletişimi etkili yapacak becerileri kuramsal olarak öğrenir. Eğitim ve iş hayatında etkili iletişimin önemine dikkat çeker.
|
4) İşbirliği kavramının iletişim sürecine etkisini açıklar. Bireyler arası iletişimin toplumsal sonuçlarına dikkat çeker.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teknolojik gelişmeleri iletişim çerçevesinde yorumlar ve eleştirel bakar.
|
2) Etkili iletişim sürecini, bireysel ve toplumsal kazanımları ile hayatına uygular.
|
3) İletişim becerilerini geliştirerek, sosyal hayatına uygular. Eğitim ve iş yaşamında insan ilişkilerini düzenler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Araştırma, sorgulama, eleştirme yetkinliğini geliştirerek öğrenme merakını arttırır.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları.
Merih Zıllıoğlu, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi.
Nüket Güz, Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınları.
Nezih Orhon, Ufuk Eriş, İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları.
Merih Zıllıoğlu, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi.
Nüket Güz, Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınları.
Nezih Orhon, Ufuk Eriş, İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Acil bakıma yönelik temel bilgi ve birikime sahip olur. |
|
|
1.1 Hastane öncesi acil bakımda sorumluluk alır. |
|
|
1.2 Acil durumda hasta değerlendirme kapasitesine sahiptir. |
|
|
1.3 Acil sağlık hizmetlerinin kalitesinin geliştirilmesi ve kalite standartları konusunda bilgi sahibi olur. |
|
|
1.4 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Acil yardım müdahalesinde bulunulan kişilerin fiziksel ve ruhsal değerlendirmelerini birinci ve ikinci tıbbi değerlendirme prensiplerine göre uygulayabilir |
|
|
2.1 Olay anında hızlı, seri, soğukkanlı ve doğru karar verir. |
|
|
2.2 Travmalı hastalara genel yaklaşımını ve travma ekipmanlarını etkin kullanımını bilmek, travmalı kişiye acil bakım becerisine sahip olur |
|
|
2.3 Ambulans sürücüsü olarak görev alır |
|
|
|
|
3) |
Acil yardım durumunda yaralıya yönelik yapılacak ilk ve acil yardım tekniklerini uygun şekilde planlar, yönetir ve uygular. |
|
|
3.1 Acil yardım durumlarında olay yerine en kısa sürede ulaşarak, durumu değerlendirir, gerekli durumlarda ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde hastanın acil servise naklini sağlar. |
|
|
3.2 Felaket durumlarında ve Acil Serviste bakım önceliğini belirlemek için triyaj uygular. |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
10 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |