Dersin Amacı: |
Bu ders temelde toplum yaşamı ile birey arasındaki etkileşime odaklanmayı amaçlamaktadır. Birey ve toplum ilişkisinin karmaşıklığını göz önünde bulundurarak bu ders, önce toplumsallaşma, toplumsal grup, toplumsal statü ve rol gibi temel kavramlara ve bu kavramlar eksenindeki tartışmaları ele almaktadır. Ardından yaşam içerisindeki kültür, çevre, medya, toplumsal cinsiyet, kentleşme, ekonomi, siyaset, vatandaşlık, küreselleşme gibi farklı alanlardaki çok yönlü birey-toplum ilişkisinin (özne-yapı ikiliği) çözümlenmesi hedeflenmektedir. Bu konular bağlamında toplumsal ilişkiler, etkileşimler, eşitsizlikler ve sorunlar incelenmektedir. Diğer bir deyişle, bir bütün olarak toplumsal hayat irdelenirken bireylerin günümüzde toplumlar içerisinde bulundukları konumlar ile karşılaştıkları güçlükler ve sorunlar dersin kapsamı içindedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders Tanıtımı ve Eleştirel Düşünme
Toplumsallaşma
Toplumsal Gruplar
Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol
Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıf
Toplum ve Kültür
Çevre ve Toplum
ARA SINAV
Medya, Kitle İletişimi ve Toplum
Toplumsal Cinsiyet İlişkileri
Irk, Etnik Kimlik ve Göç
Ekonomi, İş ve Çalışma Hayatı
Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma ve Refah
Küreselleşme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler birey ile toplum ilişkisine dair temel bir kavrayışa sahip olabilecektir.
|
2) Öğrenciler, özne-yapı etkileşimiyle ilgili eleştirel düşünme yetisini geliştirebilecektir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, içinde yaşadığı topluma ve aynı zamanda diğer toplumlara dair eleştirel analiz yapabilme yetisi kazanabilecektir.
|
2) Öğrenciler, toplumlardaki hem mikro hem de makro ölçekteki yapıların ve ilişkilerin birey yaşamı üzerindeki etkilerini öğrenebilecektir.
|
3) Öğrenciler, güncel konular bağlamında toplumsal yaşamla birey arasındaki ilişkilere ve uyumsuzluklara dair farkındalık geliştirebilecektir.
|
4) Öğrenciler, sosyal bilimler alanlarında ele alınan başlıca konulara ilişkin temel bilgilere sahip olabilecektir.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. |
|
|
1.2 Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. |
|
|
1.3 Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. |
|
|
1.4 Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
|
|
1.5 Web tasarımının temellerini tanımlar. |
|
|
1.6 Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
|
2) |
Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir. |
|
|
2.1 Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. |
|
|
2.2 Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. |
|
|
2.3 Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur. |
|
|
2.4 Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
|
2.5 Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir. |
|
|
2.6 Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. |
|
3) |
Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir. |
|
|
3.1 Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. |
|
|
3.2 Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir. |
|
|
3.3 Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar. |
|
|
3.4 Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır. |
|
|
3.5 Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar. |
|
|
3.6 Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir. |
|
|
3.7 İşletim sistemlerini kurar ve yönetir. |
|
|
3.8 Veri tabanı uygulamaları geliştirir. |
|
|
3.9 Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir. |
|
|
3.10 Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|