Dersin Amacı: |
Bu ders temelde toplum yaşamı ile birey arasındaki etkileşime odaklanmayı amaçlamaktadır. Birey ve toplum ilişkisinin karmaşıklığını göz önünde bulundurarak bu ders, önce toplumsallaşma, toplumsal grup, toplumsal statü ve rol gibi temel kavramlara ve bu kavramlar eksenindeki tartışmaları ele almaktadır. Ardından yaşam içerisindeki kültür, çevre, medya, toplumsal cinsiyet, kentleşme, ekonomi, siyaset, vatandaşlık, küreselleşme gibi farklı alanlardaki çok yönlü birey-toplum ilişkisinin (özne-yapı ikiliği) çözümlenmesi hedeflenmektedir. Bu konular bağlamında toplumsal ilişkiler, etkileşimler, eşitsizlikler ve sorunlar incelenmektedir. Diğer bir deyişle, bir bütün olarak toplumsal hayat irdelenirken bireylerin günümüzde toplumlar içerisinde bulundukları konumlar ile karşılaştıkları güçlükler ve sorunlar dersin kapsamı içindedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders Tanıtımı ve Eleştirel Düşünme
Toplumsallaşma
Toplumsal Gruplar
Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol
Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıf
Toplum ve Kültür
Çevre ve Toplum
ARA SINAV
Medya, Kitle İletişimi ve Toplum
Toplumsal Cinsiyet İlişkileri
Irk, Etnik Kimlik ve Göç
Ekonomi, İş ve Çalışma Hayatı
Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma ve Refah
Küreselleşme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler birey ile toplum ilişkisine dair temel bir kavrayışa sahip olabilecektir.
|
2) Öğrenciler, özne-yapı etkileşimiyle ilgili eleştirel düşünme yetisini geliştirebilecektir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, içinde yaşadığı topluma ve aynı zamanda diğer toplumlara dair eleştirel analiz yapabilme yetisi kazanabilecektir.
|
2) Öğrenciler, toplumlardaki hem mikro hem de makro ölçekteki yapıların ve ilişkilerin birey yaşamı üzerindeki etkilerini öğrenebilecektir.
|
3) Öğrenciler, güncel konular bağlamında toplumsal yaşamla birey arasındaki ilişkilere ve uyumsuzluklara dair farkındalık geliştirebilecektir.
|
4) Öğrenciler, sosyal bilimler alanlarında ele alınan başlıca konulara ilişkin temel bilgilere sahip olabilecektir.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar. |
|
|
1.1 kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir |
|
|
1.2 Alanı ile alakalı terminoloji kullanır |
|
2) |
odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
|
2.1 temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar |
|
|
2.2 işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir |
|
|
2.3 işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir |
|
|
2.4 işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder |
|
|
2.5 alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar |
|
|
2.6 işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir |
|
|
2.7 kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
|
2.8 işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır |
|
|
2.9 işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar |
|
|
2.10 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
|
3.1 diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır |
|
|
3.2 sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
|
|
3.4 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
|
3.5 meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir. |
|
|
|
|
4) |
gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
|
4.1 gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir. |
|
|
4.2 işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir. |
|
|
4.3 işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder. |
|
|
4.4 işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
|
5.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
|
5.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
5.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
5.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
6) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
6.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır |
|
|
6.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir |
|
|
6.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|
|
6.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
6.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
6.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
6.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir |
|
|
6.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
6.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|