Dersin Amacı: |
Bu ders temelde toplum yaşamı ile birey arasındaki etkileşime odaklanmayı amaçlamaktadır. Birey ve toplum ilişkisinin karmaşıklığını göz önünde bulundurarak bu ders, önce toplumsallaşma, toplumsal grup, toplumsal statü ve rol gibi temel kavramlara ve bu kavramlar eksenindeki tartışmaları ele almaktadır. Ardından yaşam içerisindeki kültür, çevre, medya, toplumsal cinsiyet, kentleşme, ekonomi, siyaset, vatandaşlık, küreselleşme gibi farklı alanlardaki çok yönlü birey-toplum ilişkisinin (özne-yapı ikiliği) çözümlenmesi hedeflenmektedir. Bu konular bağlamında toplumsal ilişkiler, etkileşimler, eşitsizlikler ve sorunlar incelenmektedir. Diğer bir deyişle, bir bütün olarak toplumsal hayat irdelenirken bireylerin günümüzde toplumlar içerisinde bulundukları konumlar ile karşılaştıkları güçlükler ve sorunlar dersin kapsamı içindedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders Tanıtımı ve Eleştirel Düşünme
Toplumsallaşma
Toplumsal Gruplar
Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol
Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıf
Toplum ve Kültür
Çevre ve Toplum
ARA SINAV
Medya, Kitle İletişimi ve Toplum
Toplumsal Cinsiyet İlişkileri
Irk, Etnik Kimlik ve Göç
Ekonomi, İş ve Çalışma Hayatı
Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma ve Refah
Küreselleşme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler birey ile toplum ilişkisine dair temel bir kavrayışa sahip olabilecektir.
|
2) Öğrenciler, özne-yapı etkileşimiyle ilgili eleştirel düşünme yetisini geliştirebilecektir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, içinde yaşadığı topluma ve aynı zamanda diğer toplumlara dair eleştirel analiz yapabilme yetisi kazanabilecektir.
|
2) Öğrenciler, toplumlardaki hem mikro hem de makro ölçekteki yapıların ve ilişkilerin birey yaşamı üzerindeki etkilerini öğrenebilecektir.
|
3) Öğrenciler, güncel konular bağlamında toplumsal yaşamla birey arasındaki ilişkilere ve uyumsuzluklara dair farkındalık geliştirebilecektir.
|
4) Öğrenciler, sosyal bilimler alanlarında ele alınan başlıca konulara ilişkin temel bilgilere sahip olabilecektir.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mesleki sorumluluğu taşıyabilmede yeterlilik kazanır. |
|
2) |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanır |
|
3) |
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik kazanır. |
|
4) |
Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimseme ve uygulamada yeterlilik kazanır. |
|
5) |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki temel bilgilerle donanmış olma ve bu bilgileri uygulamada yetkinlik kazanır. |
|
6) |
Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanır. |
|
7) |
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik kazanır. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme kavramını edinmede yetkinlik kazanır. |
|
9) |
Mesleğe ait bilgileri takip etme alışkanlığı edinmede yetkinlik kazanır |
|
11) |
İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak bilgi ve teknolojiye erişim yolları ve araçlarını kullanmada yetkinlik kazanır. |
|
12) |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik kazanır. |
|
13) |
Hekim ile birlikte bir ekip oluşturulmasında ve birlikte çalışmada yetkinlik kazanır. |
|
14) |
Hijyen kurallarını uygulamada yetkinlik kazanır. |
|
15) |
İlkyardım uygulamada yetkinlik kazanır. |
|
16) |
Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
3 |
42 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
2 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
74 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
2 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
76 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |