ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Ameliyathane HizmetleriSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50314YETOS-FEL2090 Farklı Kültürleri Anlamak 2 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi MİNE ECE
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Kültürel farklılıklardan kaynaklanan olumsuz etkileşimlerin oluşumunu önleyebilmek, empati geliştirmek, farklı kültürel dünyaların varlığını anlamak ve oldukları gibi kabul etmek üzerine geliştirilen bu ders içeriğinde öğrencinin dünya tarihini anlayarak farklı medeniyetlerin yaşam koşullarını incelemesini sağlamak önceliklidir.
Dersin İçeriği: Kültürün tanımından başlayan bir kavramsal çerçevede, dünya tarihi ve farklı medeniyetler sunulur. Sözlü ve yazılı kültür dönemleri aktarılır, iletişim tarihi ile kitle iletişim araçlarının işlevi tartışılır. Farklı coğrafyalar incelenir ve bu coğrafi koşulların da etkilediği farklı kültürel değerler araştırılır. Belgesel gösterimlerle desteklenir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kültür kavramını ve etkilerini öğrenir
  2) Kültürler arasında ki farkların neden oluştuğunu bilir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Farklı kültürlerin farklı davranış kalıplarını anlayabilir
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Entelektüel bilgi birikimi gelişir
  2) Dünya tarihini kültürel ekonomi politik düzlemde anlayabilir
  3) Ayrımcılık, ırkçılık kavramlarını anlar ve davranışlarını buna göre şekillendirebilir

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma ve ders prensipleri
2) Dünya’nın tarihsel gelişimi -1
3) Dünya’nın tarihsel gelişimi -2
4) Kültür nedir? Kültürü oluşturan temel unsurlar
5) Kültür çeşitleri ve kültürel süreçler
6) Kültürel farklıkların sonuçları
7) Kültür endüstrisi
8) Ara sınav
9) Belgesel film gösterimi
10) Sanat ve tüketim kültürü ilişkisi
11) Empati ve duygusal zeka
12) Öğrenci ödev sunumları
13) Öğrenci ödev sunumları
14) Öğrenci ödev sunumları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Kültürel Antropoloji, Robert H. Lavenda , Emily A. Schultz, Doğu Batı Yayınları,2018
- Kültürel Farklılıkların Yönetimi ve Alternatif Bir Strateji: Kültürel Zeka, Salih Yeşil, İİBF Dergisi Yıl:11 Sayı:16 Haziran/2009
Diğer Kaynaklar: - Tüfek Mikrop ve Çelik, Jared Diamond, Pegasus, 2018
- Davranış Bilimleri, Prof.Dr. Salih Güney, Nobel Yayınevi,2013
- Gösteri Toplumu, Guy Debord, Ayrıntı Yayınları,1996
- Kitle Süsü, Siegfried Kracauer Siegfried Kracauer, Metis Yayıncılık,2011
- Türkiye'de Medya Endüstrisi ile Kurulan Kültürel Farklılıklar, Hürriyet Konyar, Ütopya Yayınevi,2011

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Steril olarak cerrahi önlük, eldiven gibi kıyafetleri giyer.
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır.
1) Ameliyathane odasını tanır.
1) Ameliyathane hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar
1) Ameliyat sırasında güvenliği için gerekli önlemleri alır.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Cerrahi aseptik teknikleri bilir.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) Ameliyat malzemelerinin sayılma tekniklerini bilir.
2) Ameliyathane ortamında sterilizasyonun korunması ve sürdürülmesini sağlar.
2) Cerrahi ekipmanları bilir.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Hasta güvenliğinin önemini kavrar.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3) Steril bohça açma tekniklerini bilir.
3) Hastaya pozisyon verilirken gerekli önemleri alır.
3) Ameliyata özgü hastaya pozisyon verir.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Ameliyathanede kullanılan cihazları tanır.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Ameliyat sonrası cerrahi aletlerin sterilizasyonunu sağlar.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
5) Bir sonraki ameliyat için ameliyathanenin hazırlanması aşamalarını bilir.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
6) Hasta haklarını ve meslek etiğini bilir.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
7) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Gösterim
Okuma
Ödev

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 6 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 48
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 3 6
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 18
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 66
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3