Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kültür kavramını ve etkilerini öğrenir
|
2) Kültürler arasında ki farkların neden oluştuğunu bilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Farklı kültürlerin farklı davranış kalıplarını anlayabilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Entelektüel bilgi birikimi gelişir
|
2) Dünya tarihini kültürel ekonomi politik düzlemde anlayabilir
|
3) Ayrımcılık, ırkçılık kavramlarını anlar ve davranışlarını buna göre şekillendirebilir
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Kültürel Antropoloji, Robert H. Lavenda , Emily A. Schultz, Doğu Batı Yayınları,2018
- Kültürel Farklılıkların Yönetimi ve Alternatif Bir Strateji: Kültürel Zeka, Salih Yeşil, İİBF Dergisi Yıl:11 Sayı:16 Haziran/2009
|
Diğer Kaynaklar: |
- Tüfek Mikrop ve Çelik, Jared Diamond, Pegasus, 2018
- Davranış Bilimleri, Prof.Dr. Salih Güney, Nobel Yayınevi,2013
- Gösteri Toplumu, Guy Debord, Ayrıntı Yayınları,1996
- Kitle Süsü, Siegfried Kracauer Siegfried Kracauer, Metis Yayıncılık,2011
- Türkiye'de Medya Endüstrisi ile Kurulan Kültürel Farklılıklar, Hürriyet Konyar, Ütopya Yayınevi,2011
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Steril olarak cerrahi önlük, eldiven gibi kıyafetleri giyer. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Ameliyathane odasını tanır. |
|
1) |
Ameliyathane hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
1) |
Ameliyat sırasında güvenliği için gerekli önlemleri alır. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Cerrahi aseptik teknikleri bilir. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Ameliyat malzemelerinin sayılma tekniklerini bilir. |
|
2) |
Ameliyathane ortamında sterilizasyonun korunması ve sürdürülmesini sağlar. |
|
2) |
Cerrahi ekipmanları bilir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Hasta güvenliğinin önemini kavrar. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Steril bohça açma tekniklerini bilir. |
|
3) |
Hastaya pozisyon verilirken gerekli önemleri alır. |
|
3) |
Ameliyata özgü hastaya pozisyon verir. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Ameliyathanede kullanılan cihazları tanır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Ameliyat sonrası cerrahi aletlerin sterilizasyonunu sağlar. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Bir sonraki ameliyat için ameliyathanenin hazırlanması aşamalarını bilir. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
6) |
Hasta haklarını ve meslek etiğini bilir. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
3 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
18 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
66 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |