Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Cumhuriyet tarihini başta siyasal olmak üzere ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmeler ışığında dönemlere ayırır.
|
2) Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde Uluslaşma politikalarını ve farklı siyasi ideolojilerin oluşması sürecini ele alır.
|
3) Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş dönemini ve bu dönemin temel dinamiklerini, felsefesini anlatır. Çok partili hayat ile beraber siyasete getirilen yeni yorumları ele alır. Yeni bir kültürel, sosyal, siyasal hayatın doğuşunu anlatır.
|
4) Türkiye toplumunun geçirdiği sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri inceler.
|
5) Yirminci yüzyılın ikinci yarısında Türkiye’ye dair yeni arayışları yorumlar. Modernleşmenin ve sonrasında küreselleşmenin ülkenin gelişimindeki rolünü analiz eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Cumhuriyet Tarihi giriş soru ve sorunları |
|
|
2) |
1908 Jön Türk devrimi
İttihat ve Terakki dönemi
|
|
|
3) |
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu ve devrimler |
|
|
4) |
Türkiye’nin Siyasi Yapısı ---1923-1945 Tek Partili Dönem ---1946-1950 Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş |
|
|
5) |
1950’li yılların iki partili siyasi hayatı |
|
|
6) |
Soğuk Savaş, Demokrat Parti’nin ABD ile yakınlaşması, Kore Savaşı, NATO üyeliği, Küçük Amerika olma çabaları |
|
|
7) |
1960’lar. Çok partili siyasi hayat. Türkiye ekonomisi, kentleşme ve sosyal değişimler |
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
1970’ler Artan siyasi çekişmeler, toplumsal hareketler |
|
|
10) |
1960-1980 arası kültür, sanat, sosyal hayat |
|
|
11) |
1960-1980 arası kültür, sanat, sosyal hayat |
|
|
12) |
1980’ler ve darbe sonrası değişen kültürel, sosyal atmosfer |
|
|
13) |
1980 ve 1990’ların siyasi gelişmeleri |
|
|
14) |
1980 ve 1990'lar ekonomik gelişmeler |
|
|
15) |
Genel Değerlendirme |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Bilişim teknolojileri alanındaki temel kavramları bilir. |
|
|
1.2 Bilgisayar programcılığı alanında karşılaşabileceği problemleri tanımlar. |
|
|
1.3 Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme becerisine sahip olur. |
|
|
1.4 Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
|
|
1.5 Web tasarımının temellerini tanımlar. |
|
|
1.6 Bilgisayar ağlarının temel kavramları ve yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
|
2) |
Alanı ile ilgili uygulama geliştirmek için gerekli olan teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini bilir. |
|
|
2.1 Bilgisayar programcılığı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları bilir. |
|
|
2.2 Program geliştirmede kullanılan editör, derleyicileri ve platformları bilir. |
|
|
2.3 Web sayfasının görselliğini düzenlemek ve web sayfası geliştirmek için gerekli program bilgisine sahip olur. |
|
|
2.4 Veri tabanı tasarımı ve yönetimi için kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
|
2.5 Oyun ve mobil uygulama geliştirme platformlarını bilir. |
|
|
2.6 Yazılım ve donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip eder. |
|
3) |
Öğrendiği teorik bilgileri kullanarak çözümler üretir. |
|
|
3.1 Analitik düşünme yeteneği ile öğrendiği yazılım dillerini kullanarak programlar geliştirir. |
|
|
3.2 Bilgisayar ağlarının kurulumunu ve yönetimini gerçekleştirir. |
|
|
3.3 Oyun geliştirme platformlarını kullanarak kodlama yapar. |
|
|
3.4 Bilgi sistem analizi ve tasarımı yeteneği kazanır. |
|
|
3.5 Grafik tasarımı ve animasyon uygulamaları yapar. |
|
|
3.6 Web tasarımını, yazılımını ve programlamasını gerçekleştirir. |
|
|
3.7 İşletim sistemlerini kurar ve yönetir. |
|
|
3.8 Veri tabanı uygulamaları geliştirir. |
|
|
3.9 Görsel ve nesne tabanlı programlamayı öğrenir. |
|
|
3.10 Bilgisayar programcılığında karşılaşılan problemlere çözümler üretir ve karşılaştığı problemleri çözebileceği yöntemler geliştirir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|