Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Cumhuriyet tarihini başta siyasal olmak üzere ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmeler ışığında dönemlere ayırır.
|
2) Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde Uluslaşma politikalarını ve farklı siyasi ideolojilerin oluşması sürecini ele alır.
|
3) Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş dönemini ve bu dönemin temel dinamiklerini, felsefesini anlatır. Çok partili hayat ile beraber siyasete getirilen yeni yorumları ele alır. Yeni bir kültürel, sosyal, siyasal hayatın doğuşunu anlatır.
|
4) Türkiye toplumunun geçirdiği sosyal, kültürel ve ekonomik dönüşümleri inceler.
|
5) Yirminci yüzyılın ikinci yarısında Türkiye’ye dair yeni arayışları yorumlar. Modernleşmenin ve sonrasında küreselleşmenin ülkenin gelişimindeki rolünü analiz eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Cumhuriyet Tarihi giriş soru ve sorunları |
|
|
2) |
1908 Jön Türk devrimi
İttihat ve Terakki dönemi
|
|
|
3) |
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşu ve devrimler |
|
|
4) |
Türkiye’nin Siyasi Yapısı ---1923-1945 Tek Partili Dönem ---1946-1950 Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş |
|
|
5) |
1950’li yılların iki partili siyasi hayatı |
|
|
6) |
Soğuk Savaş, Demokrat Parti’nin ABD ile yakınlaşması, Kore Savaşı, NATO üyeliği, Küçük Amerika olma çabaları |
|
|
7) |
1960’lar. Çok partili siyasi hayat. Türkiye ekonomisi, kentleşme ve sosyal değişimler |
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
1970’ler Artan siyasi çekişmeler, toplumsal hareketler |
|
|
10) |
1960-1980 arası kültür, sanat, sosyal hayat |
|
|
11) |
1960-1980 arası kültür, sanat, sosyal hayat |
|
|
12) |
1980’ler ve darbe sonrası değişen kültürel, sosyal atmosfer |
|
|
13) |
1980 ve 1990’ların siyasi gelişmeleri |
|
|
14) |
1980 ve 1990'lar ekonomik gelişmeler |
|
|
15) |
Genel Değerlendirme |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Denizcilik alanı faaliyetlerine ilişkin temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Denizcilik işletmelerinin temel özelliklerini tanımlar, pratikte benzerlik ve farklılıkları değerlendirir. |
|
|
1.2 Liman ve marinalardaki planlama süreçleri ile iş döngülerini ayırır, alana özgü gereklilikleri açıklar. |
|
|
1.3 Denizcilikle ilgili teknik konuları ve terminolojiyi temel düzeyde izah eder. |
|
|
1.4 Gemi yönetimi, acentecilik hizmetleri ve tedarik süreçlerini ilişkilendirir ve bu süreçlerdeki olası problemleri öngörür. |
|
|
1.5 Denizcilik sektörünün gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Denizcilik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Denizcilik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileştirme prosedürlerini açıklar. |
|
|
1.8 Lojistik ve tedarik zinciri süreçleri ile deniz taşımacılığını ilişkilendirir. |
|
2) |
Denizcilik İşletmelerinin yapısını ve temel işleyişini değerlendirir |
|
|
2.1 Limanlarda kullanılan teknik ekipmanlar ile operasyon sahalarının genel işleyişi ve yük elleçleme prosedürlerini açıklar. |
|
|
2.2 Gemi ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçların nasıl tedarik edileceği ile ilgili yöntemleri açıklar. |
|
|
2.3 Taşınması özellik arz eden yüklerin taşınmasıyla ilgili uygulamaları açık şekilde belirtir. |
|
|
2.4 Gemi, liman, yük ve taşımacılık ile ilgili belgeleri tasnif eder, kiralama ve kiralama sonrası süreçlerini raporlandırır. |
|
|
2.5 Yolcu taşımacılığı sistemleri ve deniz turizminin dallarını özetler. |
|
|
2.6 Deniz Sigorta çeşitlerini sınıflandırır ve yük ile geminin çeşidine göre uygulanacak sigorta çeşidini ayırt eder. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası deniz taşımacılığının gerektirdiği hukuk, ticaret ve işletme temel bilgilerini açıklar |
|
|
3.1 Temel hukuk kavramları ile deniz hukuku alanındaki temel kaideleri hatırlar. |
|
|
3.2 Dünya ekonomisindeki ve taşımacılık sektöründeki ekonomik gelişmeleri takip ederek denizcilik sektörü ile ilişkilendirir. |
|
|
3.3 Temel işletme süreçlerini ve pazarlama ilkelerini anlatır. |
|
|
3.4 Taşınacak yükün çeşidine göre dış ticarette uygulanacak gümrük işlemlerini belirtir. |
|
|
3.5 Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri, ekonomik verileri ve bunları muhasebeleştirme yöntemlerini belirtir. |
|
|
3.6 İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel süreçler ve mevzuatı hatırlar, denizcilikte insan kaynakları süreçlerini organize eder. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|