DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
51015YETOS-TRH2360 | İstanbul: Gezi ve Kültür | 2 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi ZEHRA KAYA |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli) |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, İstanbul’u keşfetmenin yol ve yöntemlerini kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. İstanbul’un tarihî ve mimari eserlerini, müzelerini, semtlerini ve sokaklarını entelektüel bir merakın ilgi odağı haline getirmek, İstanbul’a dair kitap, radyo programı ve belgesellerden edinilmiş bilgiyi belirlenmiş gezi rotalarında değerlendirmek esastır. Dersin, öğrencilere, dünyanın başka şehirlerini gezerken, mimari yapıları ve mekânları okurken rehber olması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği: | Hafta 2: İstanbul’un tarihine bakış. İstanbul hakkındaki kaynaklar. Hafta 3: Ayasofya, Sultan Ahmet Camii, Topkapı Sarayı. Hafta 4: Arkeoloji Müzesi ve Yerebatan Sarnıcı. Hafta 5: Konferans. Konuk: Cengiz Özdemir Hafta 6: Gezi. Ayasofya ve çevresi Hafta 7: Beyoğlu-Pera Hafta 8: Ara Sınav Hafta 9: Gezi: Beyoğlu Hafta 10: Konferans. Konuk: Sedat Bornovalı Hafta 11: Boğaziçi Hafta 11: Beşiktaş-Tophane-Azapkapı Hafta 12: Gezi: Tophane-Azapkapı Hafta 13: Üsküdar Hafta 15: Konferans. Konuk: Sinan Yılmaz Hafta 16: Final |
Her öğrenci gezilerde kullanmak üzere müze kart edinmelidir. Sınıfta yapılan dersler, konferans salonundaki konuşmalar ve geziler katılması zorunlu etkinliklerdir. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Hilary Sumner-Boyd ve John Freely. İstanbul Gezgininin Rehberi: İstanbul’u Dolaşırken. İstanbul: Pan Yayıncılık, 2011. Murat Belge. İstanbul: Gezi Rehberi. İstanbul: İletişim Yayınları, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Şu kaynaklardan birini edinip kullanabilirsiniz. Hilary Sumner-Boyd ve John Freely. İstanbul Gezgininin Rehberi: İstanbul’u Dolaşırken. İstanbul: Pan Yayıncılık, 2011. Murat Belge. İstanbul: Gezi Rehberi. İstanbul: İletişim Yayınları, 2007. İnternetten izlenecek, takip edilecek kaynaklar: İstanbul Kazan Biz Kepçe programının ses kayıtları ve görseller https://istanbulkazanbizkepce.wordpress.com/ Bu Şehr-i İstanbul ki programının kayıtları http://acikradyo.com.tr/program/44424/kayit-arsivi Belgesel: “İstanbul’da Üç Gün” https://www.youtube.com/watch?v=adsgZmEbv5s “İstanbul Yeraltı Şehirleri Belgeseli” https://www.youtube.com/watch?v=IhrdWDxVnLs “Ayasofya Belgeseli” https://www.youtube.com/watch?v=Zf3oE99hPCg "Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir" Belgesel. https://www.youtube.com/watch?v=maEcPKBXV0M |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar | |
1) | Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar | |
1) | İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. | |
1) | İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. | |
1) | Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. | |
2) | Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar | |
2) | Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir | |
2) | Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar. | |
2) | Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. | |
2) | Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. | |
3) | Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar | |
3) | Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. | |
3) | Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır | |
3) | Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. | |
3) | Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. | |
4) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. | |
4) | Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. | |
4) | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. | |
4) | İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır | |
5) | Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. | |
5) | Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir. | |
6) | Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. | |
7) | Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. | |
8) | Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır | |
9) | Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. | |
10) | Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. | |
11) | Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. | |
12) | Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. | |
13) | Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. | |
14) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Arazi Çalışması | 10 | % 15.00 |
Seminer | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 28 | 392 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 604 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 654 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |