ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60231YEEOS-LNG2154 German II 2 Güz 2 0 2 3
Dersin Türü: University Elective
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili:
Dersin Ön/Yan Koşulu: 60231YEEOS-LNG2053 - German I
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi ELİF İNCİ ARAS
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Öğretim Görevlisi ELİF İNCİ ARAS
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Almanca A1-2, günlük yaşamda iletişim kurabilme için öğrenenlere temel bilgi ve beceriler sunmayı hedefleyen başlangıç seviyesinde bir Almanca kursudur. Almanca A1-2 için belirli ders çıktıları müfredat ve öğretim yaklaşımına bağlı olarak işlenmektedir.

Selamlama ve Kendinizi Tanıtma: Öğrenenler, başkalarına selam verme, kendilerini tanıtma ve ad, milliyet, meslek gibi temel kişisel bilgileri değiş tokuş edebilme becerisine sahip olacaklar.

Kelime Dağarcığı ve Dilbilgisi: Öğrenenler, aile, hobiler, yiyecekler, alışveriş, zaman ve günlük rutinler gibi konularla ilgili temel kelime dağarcığı kazanacaklar. Ayrıca, fiil çekimleri, isim cinsiyeti, artikeller, çoğul yapılar ve cümle oluşturma gibi temel dilbilgisi yapılarının anlayışını geliştirecekler.

Soru Sorma ve Cevaplama: Öğrenenler, kişisel bilgiler, günlük aktiviteler, tercihler ve temel ihtiyaçlarla ilgili basit soruları sorup cevaplayabilecekler.

Temel Konuşmalar: Öğrenenler, restoranda yemek siparişi verme, alışveriş yapma, yol tarifi isteme ve seyahat düzenlemeleri gibi günlük yaşamla ilgili basit konuşmalara katılacaklar.

Okuma ve Dinleme Anlama: Öğrenenler, basit metinleri, işaretleri ve duyuruları anlama ve sözlü ve yazılı materyallerden temel bilgileri çıkarma becerisi geliştirecekler.

Yazma Becerileri: Öğrenenler, kısa, temel cümleler ve e-postalar, kartpostallar ve kişisel tanımlamalar gibi basit metinler yazma pratiği yapacaklar.

Kültürel Farkındalık: Öğrenenler, Alman kültürü, gelenekleri ve adetlerine giriş niteliğinde bir anlayış kazanacaklar ve temel görgü kuralları ve toplumsal normlar hakkında bilgi sahibi olacaklar.

Telaffuz ve Konuşma Becerileri: Öğrenenler, Almanca seslerin telaffuzunu, vurgu düzenlerini ve konuşma akıcılığını pratik yaparak geliştirecekler.
Dersin İçeriği: Bir Almanca A1-2 dersinin içeriği genellikle Almanca dilinde temel bir temel oluşturmak için çeşitli konuları ve dil becerilerini kapsar. İşte Almanca A1-2 için yaygın olan bazı ders içeriği alanları:

Selamlama ve Tanışma: Diğer insanları selamlama, kendini tanıtma ve temel kişisel bilgileri değiştirme konularını öğrenme.

Kelime Dağarcığı Geliştirme: Aile, hobiler, yiyecek, alışveriş, zaman, günlük rutinler ve ortak nesneler gibi çeşitli konularla ilgili temel kelime dağarcığını kazanma.

Temel Dil Bilgisi: Fiil çekimi, isim cinsiyeti, artikeller, çoğullar, cümle yapısı ve basit cümle oluşturma gibi temel dilbilgisi kavramlarını tanıtma ve pratik yapma.

Sayılar ve Zaman: Sayıları anlama ve kullanma, saat söyleme, programları tartışma ve günlük aktiviteler hakkında konuşma.

Soru Sorma ve Cevaplama: Kişisel bilgiler, tercihler, aktiviteler ve temel ihtiyaçlar hakkında soru sorma ve cevaplama alıştırmaları yapma.

Temel Konuşmalar: Restoranda yemek siparişi verme, yön sorma, randevu alma ve beğenileri ve hoşlanmaları tartışma gibi günlük durumlarla ilgili basit konuşmalara katılma.

Dinleme ve Anlama: Kısa diyalogları, ses kayıtlarını ve konuşulan talimatları dinleyerek önemli bilgileri anlama becerilerini geliştirme.

Okuma Anlama: Basit metinleri, işaretleri ve kısa parçaları okuyarak önemli detayları çıkarma ve ana fikri anlama becerilerini geliştirme.

Yazma Becerileri: Kısa cümleler yazma, formları doldurma, basit yazılı alıştırmaları tamamlama ve temel açıklamalar yazma alıştırmaları yapma.

Kültürel Konular: Alman kültürü, gelenekleri ve adetleri hakkında bilgi vererek kültürel bağlamı sağlama ve dil öğrenmeyi geliştirme.

Telaffuz ve Konuşma Pratiği: Almanca seslerin doğru telaffuzuna odaklanma, diyaloglar, rol oyunları ve sözlü alıştırmalar aracılığıyla konuşma becerilerini pratik etme.

Tekrar ve Pratik: Öğrenilen kelime dağarcığı, dilbilgisi yapıları ve dil becerilerini pekiştirmek için düzenli tekrar oturumları.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Almanca A1-2, günlük yaşamda iletişim kurabilme için öğrenenlere temel bilgi ve beceriler sunmayı hedefleyen başlangıç seviyesinde bir Almanca A-1 dersinin devamıdır. Almanca A1-2 için belirli ders çıktıları müfredat ve öğretim yaklaşımına bağlı olarak değmektedir. Selamlama ve Kendinizi Tanıtma: Öğrenenler, başkalarına selam verme, kendilerini tanıtma ve ad, milliyet, meslek gibi temel kişisel bilgileri değiş tokuş edebilme becerisine sahip olacaklar. Kelime Dağarcığı ve Dilbilgisi: Öğrenenler, aile, hobiler, yiyecekler, alışveriş, zaman ve günlük rutinler gibi konularla ilgili temel kelime dağarcığı kazanacaklar. Ayrıca, fiil çekimleri, isim cinsiyeti, artikeller, çoğul yapılar ve cümle oluşturma gibi temel dilbilgisi yapılarının anlayışını geliştirecekler. Soru Sorma ve Cevaplama: Öğrenenler, kişisel bilgiler, günlük aktiviteler, tercihler ve temel ihtiyaçlarla ilgili basit soruları sorup cevaplayabilecekler. Temel Konuşmalar: Öğrenenler, restoranda yemek siparişi verme, alışveriş yapma, yol tarifi isteme ve seyahat düzenlemeleri gibi günlük yaşamla ilgili basit konuşmalara katılacaklar. Okuma ve Dinleme Anlama: Öğrenenler, basit metinleri, işaretleri ve duyuruları anlama ve sözlü ve yazılı materyallerden temel bilgileri çıkarma becerisi geliştirecekler. Yazma Becerileri: Öğrenenler, kısa, temel cümleler ve e-postalar, kartpostallar ve kişisel tanımlamalar gibi basit metinler yazma pratiği yapacaklar. Kültürel Farkındalık: Öğrenenler, Alman kültürü, gelenekleri ve adetlerine giriş niteliğinde bir anlayış kazanacaklar ve temel görgü kuralları ve toplumsal normlar hakkında bilgi sahibi olacaklar. Telaffuz ve Konuşma Becerileri: Öğrenenler, Almanca seslerin telaffuzunu, vurgu düzenlerini ve konuşma akıcılığını pratik yaparak geliştirecekler.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Beste Freunde Deutsch Für Jugendliche - Arbeitsbuch kitabıyla ilk dönemin devamını işlemeye başladık. Beste Freunde Deutsch Für Jugendliche - Arbeitsbuch
2) Alıştırma yaptık. Gramer olarak kendi fikirlerimizi ve düşüncelerimizi söylemeyi, yazı olarak yazmayı öğrenerek bununla ilgili alıştırmaları kitaptan faydalanarak dersimizi işledik Heuber; Beste Freunde für Jugendliche.
3) Akkusativ ismin i halini, düzenli ve düzensiz fiil çekimlerini öğrendik.
4) Alman tarihinde, siyasetinde, biliminde, edebiyatında, ve sanatında vb. önemli insanları ve hayatlarını inceledik . Beste Freunde für Jugendliche- Heuber- Google, Wikipedia, ppt etc.
5) Koşmak, araba kullanmak, dans etmek, okumak ve toplamak fiillerinin akkusetiv aldığını, hobiler üzerine konuştuk. Birisiyle nasıl program yapabileceğimizi öğrendik. Heuber- Beste Freunde für Jugendliche
6) Almanca olarak CV nasıl hazırlanacağını ve sosyal platformları Cv için doğru kullanmayı öğrendik. Cv çeşitlerini inceledik. Özellikle Cv hazırlarken dikkat etmemiz gereken konuları örneklerle inceledik. Some social platforms for CV prepare
7) Almanca olarak ilk yardım öğrendik. Basit spor yaralanmalarında kullanılan PECH kurallarını ve hastalıkları öğrendik. "Başım ağrıyor, sırtım ağrıyor, yaralandım kaza geçirdim" gibi cümleleri söylemeyi öğrendik. Dativ alan şahıs çekimlerini öğrendik. Hastalıklara karşı iyi dileklerde bulunmayı (çok yaşa, uzun yaşa, geçmiş olsun) ve olayın nasıl gerçekleştiğini anlatmayı öğrendik. (Kaza oldu gibi...) İnsan anatomisi ve uzuvları öğrendik. Bunları cümle içerisinde kullandık. İlk yardım öğrendik. İlk yardımda doğru uygulamaların ve kullanılacak olan ilk yardım materyallerin Almanca isimlerini öğrendik. BESTE FREUNDE- HEUBER- A1-2
8) Ara sınav yapıldı
8) Adres ve telefon numaralarını öğrendik. Seyahat planlaması yapmayı öğrendik. Ve geçen haftaların tekrarını yaptık.
9) Hayallerle ilgili cümleler kurmayı öğrendik. Heuber Beste Freunde für Jugendliche
10) Soru Sorma ve Cevaplama: Kişisel bilgiler, tercihler, aktiviteler ve temel ihtiyaçlar hakkında soru sorma ve cevaplama alıştırması yapma. Beste Freunde für Jugendliche- Heuber A1-2
11) Pratetium "haben ve sein" çekimlerini past-tanse (geçmiş zaman) cümleleri kullanmayı öğrendik. Fiileri, geçmiş zamana dair çekimlemeyi, dün neler yapmış olduğumuzu, geçmişte neler yapmış olduğumuzu söylemeyi öğrendik.
12) Kısa sınav (quiz) yapıldı. Geçtiğimiz hafta işlediğimiz konuların tekrarını işledik.
13) Kıyafetlerin isimleri, doğum günlerini kutlamayı ve özel günleri kutlamayı, nelerden hoşlanmadığımızı, hediye almayı ve hediye seçimini, hediye aldığımızda nasıl teşekkür edebileceğimizi; Almanca olarak sofra kurallarını ve Alman görgü kurallarını öğreniyoruz. Hayvan isimlerini tekrarlanıyoruz. Almanya'nın kendi festivalleri üzerine konuşma yaptık.
14) Yılsonu sınavı yapıldı.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Heuber- Beste Freunde für Jugendliche A1-2 Arbeitsbuch (course book)
Diğer Kaynaklar: Heuber- Beste Freunde für Jugendliche A1-2 Arbeitsbuch (course book)

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
2) Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
3) Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ