ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60314YEEOS-SOC2174 World Cultures and Globalization 2 Bahar 2 0 2 3
Dersin Türü: University Elective
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. GÜLCE BAŞER
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. GÜLCE BAŞER
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Küreselleşmenin dünya kültürlerine etkilerine ilişkin öğrencileri bilgilendirmek.
Oluşmakta olan yeni dünya düzenine ilişkin öğrencilerin içgörü geliştirmelerine katkıda bulunmak.
Mezuniyet sonrası atılacakları kariyer dünyasına ilişkin bilgi ve donanımlarını artırmak.
Meslek alanlarını teşkil edecek küresel bireyler hakkında algı ve izlenimlerini derinlemesine yorumlayarak strateji geliştirmelerini sağlayacak altyapıyı oluşturmak.
Dersin İçeriği: 1. hafta: Küreselleşme nedir? Küreselleşmenin Kavramsallaştırılması, Bir Bakışta Küresel Deneyimler ve Küreselleşmenin Tanımı ve Kapsamı Üzerine Büyük Tartışmalar.










Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 1-20 Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss: 1-16 2. hafta: Küreselleşme Tarihi Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, s: 42-54 Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss: 17-36 Diamond, Jared.
"Cajamarca'da Ch. 3 Çarpışması: İnka imparatoru Atahuallpa neden İspanya Kralı I. Charles'ı ele geçirmedi". Silahlar, Mikroplar ve Çelik. W.W. Norton & Company, 1999, s. 67-81.




3. hafta: Kültür ve Küreselleşme: Ana Konular Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss: 69-92 Nederveen Pieterse, Jan, "Küreselleşme ve Kültür: Üç Paradigma", Küreselleşme ve Kültürde: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., ss: 41-58.

Magu, Stephen, "Kültürel Küreselleşmenin Yeniden Algılanması: 'Kültürel Küresel' ve 'Kültürel Yerel'i Birbirine Bağlamak," Soc. Sci. 2015, 4, 630–645;
doi:10.3390/socsci4030630

4. hafta: Ekonomi ve Küreselleşme: Kültür

Üzerine Küresel Ekonominin Parmak İzleri Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 96-105

Steger, Manfred B., Küreselleşmeye

Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss: 37-54 Stiglitz Joseph E., "IMF Politikalarının Dünyayı Küresel Bir Erimenin Eşiğine Nasıl Getirdiği Doğu Asya Krizi ," Küreselleşme ve hoşnutsuzlukları (2002, W.W. Norton),ss: 89-132.
Sundaram, Jomo Kwame, "2008 Dünya Gıda Krizinden Dersler Çıkarma", Arif Dirlik, Alexander Woodside, Roxann Prazniak (ed.) - Küresel Kapitalizm ve Tarım Toplumunun Geleceği (2012, Routledge), ss: 307-320.





5. hafta: Kültür, İdeoloji ve Küreselleşme Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 21-41 Hopper, Paul, "Çin ve Küreselleşme,"- Gobalization ile Yaşamak (2006, Berg), ss: 99-117.
Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss:

93-112 Nederveen Pieterse, Jan, "Küreselleşme örgülü: Doğu-Batı Ozmoz," Küreselleşme ve Kültürde: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., ss: 123-140.

6.
hafta: Küreselleşme Siyaseti Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 68-81.


Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press,

ABD), ss: 56-68 Bauman, Zygmunt, "After Nation State – What?," in Globalization, Blackwell: 2005, s: 55-76.




7. hafta: Küreselleşme ve Glokalizasyon Mahsa Alimardani ve Stefania Milan, E.Peeren, R. Çelikates, J. de Kloet, T. Poell (eds.) - Global Cultures of Contestation_ Mobility, Sustainability, Aesthetics & Connectivity [Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society], ss: 171-192'de "The Internet as a Global/Local Site of Contestation: The Case of Iran".


Peterson, William, "The Singapore Arts Festival at Thirty: Going Global, Glocal, Grobal," Asian Theatre Journal, cilt 26, no. 1 (İlkbahar 2009).
© 2009 Hawai'i Press Üniversitesi tarafından.







Stuart Hall, "Yerel ve Küresel: Küreselleşme ve Etnik Köken", Kimden: Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi: Kimliğin Temsili için Çağdaş Koşullar, Minnesota Üniversitesi, 1997 8. hafta: Küreselleşme ve Güç 1: Haritalar ve Dil Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 55-67 Bauman, Zygmunt, "Uzay Savaşları: Bir Kariyer Raporu,", Küreselleşme, Blacwell: 2005, ss: 27-54.





9. hafta: Küreselleşme ve Güç 2: Kültürel Transferler Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 82-95 Condry, Ian.
"Giriş." Japon Hip-Hop'ta Bölüm 1 (gelecek) (Kitap El Yazması)

10. hafta: Çağdaş Göçebeler: Yurtdışında

Çalışmak Jan Nederveen Pieterse, "Küreselleşme ve İnsan Entegrasyonu: Hepimiz Göçmeniz," Maryland: Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 2009, ss: 25-42.




P. Hitchcock, "Hareketli Emeğin Paradoksu: Jia Zhangke Filmlerindeki İşçiler," Kültürde Emek, Ya da Dünyanın İşçisi), Küreselleşmede
Palgrave Çalışmaları, Kültür ve Toplum, DOI 10.1007/978-3-319-45399-6_6 11. hafta: Kültürel Melezleme Nederveen Pieterse, Jan, "Hibridizasyon Olarak Küreselleşme", Küreselleşme ve Kültürde: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., ss: 65-94.

Nederveen Pieterse, Jan, "Melezlik, Ne Olmuş
Yani? Anti-melezlik Backlash
and the Riddles of Recognition," Küreselleşme ve Kültürde: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., ss: 65-94.






12. hafta: Küresel Kültür Endüstrisi Kaynakları 13. hafta sağlanacak Dünya On Line: Küreselleşen Dünyada Pandemi Łukasz Sułkowski, "Covid-19 Pandemisi;

De-küreselleşmeye Yol Açan Durgunluk Sanal Devrimi?", Kültürlerarası Yönetim Dergisi Cilt 12, No. 1, Mart 2020,

s. 1–11 Liat Ayalon, Alison Chasteen, Manfred Diehl, Becca R. Levy, Shevaun D. Neupert, Klaus Rothermund, Clemens Tesch-Römer, ve Hans-Werner Wahl, "COVID-19 Pandemisi Zamanlarında Yaşlanma: Yaş ayrımcılığından kaçınmak ve Kuşaklararası Dayanışmayı Teşvik Etmek," Gerontoloji Dergileri: Psikolojik

Bilimler, 2020, Cilt

XX, No. XX, 1–4 doi:10.1093/geronb/gbaa051 14. hafta: Küreselleşme ve Sosyal Medya Samantha Bradshaw, Philip N. Howard, Troops, Trolls and Troublemakers: Organize Sosyal Medya Manipülasyonunun Küresel Envanteri, Hesaplamalı Propaganda Araştırma Projesi Çalışma Makalesi 2017.12, Oxford University Press.
Beatriz Cantinho ve Mariza Dima, "Erehwon: Kamusal Alanda Sosyopolitik Müdahaleleri Güçlendirmek için Dijital Bir Platform", Esther Peeren, Robin Çelikates, Jeroen de Kloet, Thomas Poell (eds.) - Contestation_ Mobilite, Sürdürülebilirlik, Estetik ve Bağlantı Küresel Kültürleri [Küreselleşme, Kültür ve Toplumda Palgrave Çalışmaları], pp:241-261.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler dünya sistemi ve olaylara ilişkin daha derin bir içgörü geliştireceklerdir.
  2) Öğrenciler birer dünya vatandaşı olacak gelecekteki işverenlerine, çalışanlarına ve müşterilerine ilişkin bir tanışıklık geliştirecektir.
  3) Öğrenciler, dünya tarihine ilişkin akademik yaklaşımlar geliştirme kapasitesine erişeceklerdir.
  4) Öğrenciler, ekonomi, siyaset ve kültürün nasıl ilişkili olduğuna dair vizyon geliştireceklerdir.
  5) Öğrenciler, dünyanın vatandaşlarının ekonomik, siyasi ve kültürel açılardan aslında ne kadar da birbirleriyle ilişkili ve birbirlerine bağımlı olduklarını keşfedeceklerdir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Küreselleşme nedir? Küreselleşmenin kavramlaştırılması. Lee, Richard, Globalization, Language and Culture, Chelsea House Pub.: 2006, pp: 1-20 Steger, Manfred B., A Very Short Introduction to Globalization, 2003, Oxford University Press, USA), pp: 1-16
2) Küreselleşmenin Tarihi Lee, Richard, Globalization, Language and Culture, Chelsea House Pub.: 2006, pp: 42-54 Steger, Manfred B., A Very Short Introduction to Globalization, 2003, Oxford University Press, USA), pp: 17-36 Diamond, Jared. “Ch. 3 Collision at Cajamarca: Why the Inca emperor Atahuallpa did not capture King Charles I of Spain,” in. Guns, Germs, and Steel. W.W. Norton & Company, 1999, pp. 67-81. Materyal Materyal
3) Kültür ve Küreselleşme: Temel Meseleler Steger, Manfred B., A Very Short Introduction to Globalization, 2003, Oxford University Press, USA), pp: 69-92 Nederveen Pieterse, Jan, “Globalization and Culture: Three Paradigms,” in Globalization and Culture: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., pp: 41-58. Magu, Stephen, “Reconceptualizing Cultural Globalization: Connecting the ‘Cultural Global’ and the ‘Cultural Local,’” Soc. Sci. 2015, 4, 630–645; doi:10.3390/socsci4030630 Materyal Materyal
4) Ekonomi ve Küreselleşme: Küresel ekonominin kültür üzerindeki etkileri. Küreselleşmenin ülkelerin ekonomilerinde yarattığı sonuçlar ve bunların kültüre etkileri Lee, Richard, Globalization, Language and Culture, Chelsea House Pub.: 2006, pp: 96-105 Steger, Manfred B., A Very Short Introduction to Globalization, 2003, Oxford University Press, USA), pp: 37-54 Stiglitz Joseph E., “The East Asia Crisis How IMF Policies Brought the World to the Verge of a Global Meltdown ,” Globalization and its discontents (2002, W.W. Norton),pp: 89-132. Sundaram, Jomo Kwame, “Drawing Lessons from the 2008 World Food Crisis,” in Arif Dirlik, Alexander Woodside, Roxann Prazniak (ed.) - Global Capitalism and the Future of Agrarian Society (2012, Routledge), pp: 307-320. Materyal
5) Kültür, İdeoloji ve Küreselleşme Lee, Richard, Globalization, Language and Culture, Chelsea House Pub.: 2006, pp: 21-41 Hopper, Paul, “China and Globalization,”- Living with Gobalization (2006, Berg), pp: 99-117. Steger, Manfred B., A Very Short Introduction to Globalization, 2003, Oxford University Press, USA), pp: 93-112 Nederveen Pieterse, Jan, “Globalization is braided: East-West Osmosis,” in Globalization and Culture: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., pp: 123-140.
6) Küreselleşmenin Siyaseti Küreselleşmenin siyasi sonuçları ve etkileri. Lee, Richard, Globalization, Language and Culture, Chelsea House Pub.: 2006, pp: 68-81. Steger, Manfred B., A Very Short Introduction to Globalization, 2003, Oxford University Press, USA), pp: 56-68 Bauman, Zygmunt, “After Nation State – What?,” in Globalization, Blackwell: 2005, pp: 55-76. Materyal
7) Küreselleşme ve Küyerelleşme: Yerelin küresele tepkisi ve küresel yapıların yerel taleplere uyumlanması Mahsa Alimardani and Stefania Milan, “The Internet as a Global/Local Site of Contestation: The Case of Iran,” in E.Peeren, R. Celikates, J. de Kloet, T. Poell (eds.) - Global Cultures of Contestation_ Mobility, Sustainability, Aesthetics & Connectivity [Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society], pp: 171-192. Peterson, William, “The Singapore Arts Festival at Thirty: Going Global, Glocal, Grobal,” Asian Theatre Journal, vol. 26, no. 1 (Spring 2009). © 2009 by University of Hawai‘i Press. Stuart Hall, “The Local and the Global: Globalization And Ethnicity,” From: Culture, Globalization and the World-System: Contemporary Conditions for the Representation of Identity, University of Minnesota Press, 1997 Materyal Materyal
8) Küreselleşme ve Kudret 1: Haritalar ve Dil Küresel temsilde güç yapısı. Lee, Richard, Globalization, Language and Culture, Chelsea House Pub.: 2006, pp: 55-67 Bauman, Zygmunt, “Space Wars: a Career Report,” in Globalization, Blacwell: 2005, pp: 27-54.
9) Küreselleşme ve Kudret 2: Kültürel Aktarımlar Lee, Richard, Globalization, Language and Culture, Chelsea House Pub.: 2006, pp: 82-95 Condry, Ian. "Introduction." Chapter 1 in Japanese Hip-Hop (forthcoming) (Book Manuscript)
10) Çağdaş Konargöçerler: Yurtdışında Çalışmak Jan Nederveen Pieterse, “Globalization and Human Integration: We Are All Migrants,” Maryland: Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 2009, pp: 25-42. P. Hitchcock, “The Paradox of Moving Labor: Workers in the Films of Jia Zhangke,” Labor in Culture, Or, Worker of the World(s), Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society, DOI 10.1007/978-3-319-45399-6_6 Materyal
11) Kültürel Melezleşme Nederveen Pieterse, Jan, “Globalization as Hybridization,” in Globalization and Culture: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., pp: 65-94. Nederveen Pieterse, Jan, “Hybridity, So What? The Anti-hybridity Backlash and the Riddles of Recognition,” in Globalization and Culture: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., pp: 65-94.
12) Küresel Kültür Endüstrisi
13) On-line Dünya: Küreselleşen Dünyada Pandemi Łukasz Sułkowski, “Covid-19 Pandemic; Recession Virtual Revolution Leading to De-globalization?”, Journal of Intercultural Management Vol. 12, No. 1, March 2020, pp. 1–11 Liat Ayalon, Alison Chasteen, Manfred Diehl, Becca R. Levy, Shevaun D. Neupert, Klaus Rothermund, Clemens Tesch-Römer, and Hans-Werner Wahl, “Aging in Times of the COVID-19 Pandemic: Avoiding Ageism and Fostering Intergenerational Solidarity,” Journals of Gerontology: Psychological Sciences, 2020, Vol. XX, No. XX, 1–4 doi:10.1093/geronb/gbaa051
14) Küreselleşme ve Sosyal Medya Samantha Bradshaw, Philip N. Howard, Troops, Trolls and Troublemakers: A Global Inventory of Organized Social Media Manipulation, Computational Propaganda Research Project Working Paper 2017.12, Oxford University Press. Beatriz Cantinho and Mariza Dima, “Erehwon: A Digital Platform for Empowering Sociopolitical Interventions in Public Space,” in Esther Peeren, Robin Celikates, Jeroen de Kloet, Thomas Poell (eds.) - Global Cultures of Contestation_ Mobility, Sustainability, Aesthetics & Connectivity [Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society], pp:241-261.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sources:
Lee, Richard, Globalization, Language and Culture, Chelsea House Pub.: 2006

Steger, Manfred B., A Very Short Introduction to Globalization, 2003, Oxford University Press, USA)

Nederveen Pieterse, Jan, “Globalization and Culture: Three Paradigms,” in Globalization and Culture: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co.,

Bauman, Zygmunt, Globalization, Blackwell: 2005
Diğer Kaynaklar: Diamond, Jared. “Ch. 3 Collision at Cajamarca: Why the Inca emperor Atahuallpa did not capture King Charles I of Spain,” in. Guns, Germs, and Steel. W.W. Norton & Company, 1999, pp. 67-81.

Magu, Stephen, “Reconceptualizing Cultural Globalization: Connecting the ‘Cultural Global’ and the ‘Cultural Local,’” Soc. Sci. 2015, 4, 630–645; doi:10.3390/socsci4030630

Sundaram, Jomo Kwame, “Drawing Lessons from the 2008 World Food Crisis,” in Arif Dirlik, Alexander Woodside, Roxann Prazniak (ed.) - Global Capitalism and the Future of Agrarian Society (2012, Routledge), pp: 307-320.

Hopper, Paul, “China and Globalization,”- Living with Gobalization (2006, Berg), pp: 99-117.

Mahsa Alimardani and Stefania Milan, “The Internet as a Global/Local Site of Contestation: The Case of Iran,” in E.Peeren, R. Celikates, J. de Kloet, T. Poell (eds.) - Global Cultures of Contestation_ Mobility, Sustainability, Aesthetics & Connectivity [Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society], pp: 171-192.

Peterson, William, “The Singapore Arts Festival at Thirty: Going Global, Glocal, Grobal,” Asian Theatre Journal, vol. 26, no. 1 (Spring 2009). © 2009 by University of Hawai‘i Press.

Stuart Hall, “The Local and the Global: Globalization And Ethnicity,” From: Culture, Globalization and the World-System: Contemporary Conditions for the Representation of Identity, University of Minnesota Press, 1997

Condry, Ian. "Introduction." Chapter 1 in Japanese Hip-Hop (forthcoming) (Book Manuscript)

P. Hitchcock, “The Paradox of Moving Labor: Workers in the Films of Jia Zhangke,” Labor in Culture, Or, Worker of the World(s), Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society,
DOI 10.1007/978-3-319-45399-6_6

Łukasz Sułkowski, “Covid-19 Pandemic; Recession Virtual Revolution Leading to De-globalization?”, Journal of Intercultural Management Vol. 12, No. 1, March 2020, pp. 1–11

Liat Ayalon, Alison Chasteen, Manfred Diehl, Becca R. Levy, Shevaun D. Neupert, Klaus Rothermund, Clemens Tesch-Römer, and Hans-Werner Wahl, “Aging in Times of the COVID-19 Pandemic: Avoiding Ageism and Fostering Intergenerational Solidarity,” Journals of Gerontology: Psychological Sciences, 2020, Vol. XX, No. XX, 1–4 doi:10.1093/geronb/gbaa051

Samantha Bradshaw, Philip N. Howard, Troops, Trolls and Troublemakers: A Global Inventory of Organized Social Media Manipulation, Computational Propaganda Research Project Working Paper 2017.12, Oxford University Press.

Beatriz Cantinho and Mariza Dima, “Erehwon: A Digital Platform for Empowering Sociopolitical Interventions in Public Space,” in Esther Peeren, Robin Celikates, Jeroen de Kloet, Thomas Poell (eds.) - Global Cultures of Contestation_ Mobility, Sustainability, Aesthetics & Connectivity

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular.
2) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır.
3) Sürekli gelişen bilgisayar mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir.
4) Öğrenimi sırasında kendi alanında en az bir yarıyıl boyunca iş yaşamının içinde bulunarak öğrendiği bilgileri uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 15 30
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 6 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 66
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 72
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3