DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60314YEEOS-SOC2174 | World Cultures and Globalization | 3 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | University Elective |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Dr. GÜLCE BAŞER |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Yetkinlik Geliştirme (Üniversite Seçmeli) |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Küreselleşmenin dünya kültürlerine etkilerine ilişkin öğrencileri bilgilendirmek. Oluşmakta olan yeni dünya düzenine ilişkin öğrencilerin içgörü geliştirmelerine katkıda bulunmak. Mezuniyet sonrası atılacakları kariyer dünyasına ilişkin bilgi ve donanımlarını artırmak. Meslek alanlarını teşkil edecek küresel bireyler hakkında algı ve izlenimlerini derinlemesine yorumlayarak strateji geliştirmelerini sağlayacak altyapıyı oluşturmak. |
Dersin İçeriği: | 1. hafta: Küreselleşme nedir? Küreselleşmenin Kavramsallaştırılması, Bir Bakışta Küresel Deneyimler ve Küreselleşmenin Tanımı ve Kapsamı Üzerine Büyük Tartışmalar. Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 1-20 Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss: 1-16 2. hafta: Küreselleşme Tarihi Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, s: 42-54 Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss: 17-36 Diamond, Jared. "Cajamarca'da Ch. 3 Çarpışması: İnka imparatoru Atahuallpa neden İspanya Kralı I. Charles'ı ele geçirmedi". Silahlar, Mikroplar ve Çelik. W.W. Norton & Company, 1999, s. 67-81. 3. hafta: Kültür ve Küreselleşme: Ana Konular Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss: 69-92 Nederveen Pieterse, Jan, "Küreselleşme ve Kültür: Üç Paradigma", Küreselleşme ve Kültürde: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., ss: 41-58. Magu, Stephen, "Kültürel Küreselleşmenin Yeniden Algılanması: 'Kültürel Küresel' ve 'Kültürel Yerel'i Birbirine Bağlamak," Soc. Sci. 2015, 4, 630–645; doi:10.3390/socsci4030630 4. hafta: Ekonomi ve Küreselleşme: Kültür Üzerine Küresel Ekonominin Parmak İzleri Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 96-105 Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss: 37-54 Stiglitz Joseph E., "IMF Politikalarının Dünyayı Küresel Bir Erimenin Eşiğine Nasıl Getirdiği Doğu Asya Krizi ," Küreselleşme ve hoşnutsuzlukları (2002, W.W. Norton),ss: 89-132. Sundaram, Jomo Kwame, "2008 Dünya Gıda Krizinden Dersler Çıkarma", Arif Dirlik, Alexander Woodside, Roxann Prazniak (ed.) - Küresel Kapitalizm ve Tarım Toplumunun Geleceği (2012, Routledge), ss: 307-320. 5. hafta: Kültür, İdeoloji ve Küreselleşme Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 21-41 Hopper, Paul, "Çin ve Küreselleşme,"- Gobalization ile Yaşamak (2006, Berg), ss: 99-117. Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss: 93-112 Nederveen Pieterse, Jan, "Küreselleşme örgülü: Doğu-Batı Ozmoz," Küreselleşme ve Kültürde: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., ss: 123-140. 6. hafta: Küreselleşme Siyaseti Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 68-81. Steger, Manfred B., Küreselleşmeye Çok Kısa Bir Giriş, 2003, Oxford University Press, ABD), ss: 56-68 Bauman, Zygmunt, "After Nation State – What?," in Globalization, Blackwell: 2005, s: 55-76. 7. hafta: Küreselleşme ve Glokalizasyon Mahsa Alimardani ve Stefania Milan, E.Peeren, R. Çelikates, J. de Kloet, T. Poell (eds.) - Global Cultures of Contestation_ Mobility, Sustainability, Aesthetics & Connectivity [Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society], ss: 171-192'de "The Internet as a Global/Local Site of Contestation: The Case of Iran". Peterson, William, "The Singapore Arts Festival at Thirty: Going Global, Glocal, Grobal," Asian Theatre Journal, cilt 26, no. 1 (İlkbahar 2009). © 2009 Hawai'i Press Üniversitesi tarafından. Stuart Hall, "Yerel ve Küresel: Küreselleşme ve Etnik Köken", Kimden: Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi: Kimliğin Temsili için Çağdaş Koşullar, Minnesota Üniversitesi, 1997 8. hafta: Küreselleşme ve Güç 1: Haritalar ve Dil Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 55-67 Bauman, Zygmunt, "Uzay Savaşları: Bir Kariyer Raporu,", Küreselleşme, Blacwell: 2005, ss: 27-54. 9. hafta: Küreselleşme ve Güç 2: Kültürel Transferler Lee, Richard, Küreselleşme, Dil ve Kültür, Chelsea House Pub.: 2006, ss: 82-95 Condry, Ian. "Giriş." Japon Hip-Hop'ta Bölüm 1 (gelecek) (Kitap El Yazması) 10. hafta: Çağdaş Göçebeler: Yurtdışında Çalışmak Jan Nederveen Pieterse, "Küreselleşme ve İnsan Entegrasyonu: Hepimiz Göçmeniz," Maryland: Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 2009, ss: 25-42. P. Hitchcock, "Hareketli Emeğin Paradoksu: Jia Zhangke Filmlerindeki İşçiler," Kültürde Emek, Ya da Dünyanın İşçisi), Küreselleşmede Palgrave Çalışmaları, Kültür ve Toplum, DOI 10.1007/978-3-319-45399-6_6 11. hafta: Kültürel Melezleme Nederveen Pieterse, Jan, "Hibridizasyon Olarak Küreselleşme", Küreselleşme ve Kültürde: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., ss: 65-94. Nederveen Pieterse, Jan, "Melezlik, Ne Olmuş Yani? Anti-melezlik Backlash and the Riddles of Recognition," Küreselleşme ve Kültürde: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., ss: 65-94. 12. hafta: Küresel Kültür Endüstrisi Kaynakları 13. hafta sağlanacak Dünya On Line: Küreselleşen Dünyada Pandemi Łukasz Sułkowski, "Covid-19 Pandemisi; De-küreselleşmeye Yol Açan Durgunluk Sanal Devrimi?", Kültürlerarası Yönetim Dergisi Cilt 12, No. 1, Mart 2020, s. 1–11 Liat Ayalon, Alison Chasteen, Manfred Diehl, Becca R. Levy, Shevaun D. Neupert, Klaus Rothermund, Clemens Tesch-Römer, ve Hans-Werner Wahl, "COVID-19 Pandemisi Zamanlarında Yaşlanma: Yaş ayrımcılığından kaçınmak ve Kuşaklararası Dayanışmayı Teşvik Etmek," Gerontoloji Dergileri: Psikolojik Bilimler, 2020, Cilt XX, No. XX, 1–4 doi:10.1093/geronb/gbaa051 14. hafta: Küreselleşme ve Sosyal Medya Samantha Bradshaw, Philip N. Howard, Troops, Trolls and Troublemakers: Organize Sosyal Medya Manipülasyonunun Küresel Envanteri, Hesaplamalı Propaganda Araştırma Projesi Çalışma Makalesi 2017.12, Oxford University Press. Beatriz Cantinho ve Mariza Dima, "Erehwon: Kamusal Alanda Sosyopolitik Müdahaleleri Güçlendirmek için Dijital Bir Platform", Esther Peeren, Robin Çelikates, Jeroen de Kloet, Thomas Poell (eds.) - Contestation_ Mobilite, Sürdürülebilirlik, Estetik ve Bağlantı Küresel Kültürleri [Küreselleşme, Kültür ve Toplumda Palgrave Çalışmaları], pp:241-261. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler dünya sistemi ve olaylara ilişkin daha derin bir içgörü geliştireceklerdir. |
||
2) Öğrenciler birer dünya vatandaşı olacak gelecekteki işverenlerine, çalışanlarına ve müşterilerine ilişkin bir tanışıklık geliştirecektir. |
||
3) Öğrenciler, dünya tarihine ilişkin akademik yaklaşımlar geliştirme kapasitesine erişeceklerdir. |
||
4) Öğrenciler, ekonomi, siyaset ve kültürün nasıl ilişkili olduğuna dair vizyon geliştireceklerdir. |
||
5) Öğrenciler, dünyanın vatandaşlarının ekonomik, siyasi ve kültürel açılardan aslında ne kadar da birbirleriyle ilişkili ve birbirlerine bağımlı olduklarını keşfedeceklerdir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Ders Notları / Kitaplar: | Sources: Lee, Richard, Globalization, Language and Culture, Chelsea House Pub.: 2006 Steger, Manfred B., A Very Short Introduction to Globalization, 2003, Oxford University Press, USA) Nederveen Pieterse, Jan, “Globalization and Culture: Three Paradigms,” in Globalization and Culture: Global Mélange, Rowman&Littlefield Co., Bauman, Zygmunt, Globalization, Blackwell: 2005 |
Diğer Kaynaklar: | Diamond, Jared. “Ch. 3 Collision at Cajamarca: Why the Inca emperor Atahuallpa did not capture King Charles I of Spain,” in. Guns, Germs, and Steel. W.W. Norton & Company, 1999, pp. 67-81. Magu, Stephen, “Reconceptualizing Cultural Globalization: Connecting the ‘Cultural Global’ and the ‘Cultural Local,’” Soc. Sci. 2015, 4, 630–645; doi:10.3390/socsci4030630 Sundaram, Jomo Kwame, “Drawing Lessons from the 2008 World Food Crisis,” in Arif Dirlik, Alexander Woodside, Roxann Prazniak (ed.) - Global Capitalism and the Future of Agrarian Society (2012, Routledge), pp: 307-320. Hopper, Paul, “China and Globalization,”- Living with Gobalization (2006, Berg), pp: 99-117. Mahsa Alimardani and Stefania Milan, “The Internet as a Global/Local Site of Contestation: The Case of Iran,” in E.Peeren, R. Celikates, J. de Kloet, T. Poell (eds.) - Global Cultures of Contestation_ Mobility, Sustainability, Aesthetics & Connectivity [Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society], pp: 171-192. Peterson, William, “The Singapore Arts Festival at Thirty: Going Global, Glocal, Grobal,” Asian Theatre Journal, vol. 26, no. 1 (Spring 2009). © 2009 by University of Hawai‘i Press. Stuart Hall, “The Local and the Global: Globalization And Ethnicity,” From: Culture, Globalization and the World-System: Contemporary Conditions for the Representation of Identity, University of Minnesota Press, 1997 Condry, Ian. "Introduction." Chapter 1 in Japanese Hip-Hop (forthcoming) (Book Manuscript) P. Hitchcock, “The Paradox of Moving Labor: Workers in the Films of Jia Zhangke,” Labor in Culture, Or, Worker of the World(s), Palgrave Studies in Globalization, Culture and Society, DOI 10.1007/978-3-319-45399-6_6 Łukasz Sułkowski, “Covid-19 Pandemic; Recession Virtual Revolution Leading to De-globalization?”, Journal of Intercultural Management Vol. 12, No. 1, March 2020, pp. 1–11 Liat Ayalon, Alison Chasteen, Manfred Diehl, Becca R. Levy, Shevaun D. Neupert, Klaus Rothermund, Clemens Tesch-Römer, and Hans-Werner Wahl, “Aging in Times of the COVID-19 Pandemic: Avoiding Ageism and Fostering Intergenerational Solidarity,” Journals of Gerontology: Psychological Sciences, 2020, Vol. XX, No. XX, 1–4 doi:10.1093/geronb/gbaa051 Samantha Bradshaw, Philip N. Howard, Troops, Trolls and Troublemakers: A Global Inventory of Organized Social Media Manipulation, Computational Propaganda Research Project Working Paper 2017.12, Oxford University Press. Beatriz Cantinho and Mariza Dima, “Erehwon: A Digital Platform for Empowering Sociopolitical Interventions in Public Space,” in Esther Peeren, Robin Celikates, Jeroen de Kloet, Thomas Poell (eds.) - Global Cultures of Contestation_ Mobility, Sustainability, Aesthetics & Connectivity |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Karmaşık İşletme Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular | |
1) | İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler | |
1) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır | |
1) | Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. | |
1) | Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve İşletme Mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İşletme Mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır | |
2) | Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır | |
2) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır | |
2) | İşletme mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. | |
2) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular | |
2) | Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. | |
3) | Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. | |
3) | Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır | |
3) | Sürekli gelişen işletme mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. | |
3) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
3) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir şekilde kullanır | |
4) | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler | |
4) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar | |
4) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | |
4) | Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. | |
4) | Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular | |
5) | İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren, somut ya da soyut çıktıların üretilmesine yönelik entegre sistemler tasarlar, geliştirir, uygular; bu sistemlerin işleyişini kontrol eder ve iyileştirir | |
5) | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır | |
5) | Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır | |
5) | Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. | |
6) | Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |
6) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir | |
7) | Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir | |
8) | Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. | |
8) | Kalite bilincine sahiptir | |
9) | İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. | |
9) | Bir işletmenin kuruluş sürecini üstlenebilecek biçimde girişimcilik bilincine sahiptir | |
10) | Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. | |
11) | Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. | |
12) | Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Seminer | |
Ders Konferansı |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 66 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 72 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |