Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) define various social groups through different theoretical approaches
|
2) distinguish types of discrimination and define them
|
3) question discriminatory behaviour, institutions and policies
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) be receptive to different opinions and adopt democratic discussion
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) communicate without prejudices and stereotypes
|
2) object to discriminatory language and hate speech
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Introduction: Means& Aims; |
Wendy Bottero, Stratification : Social Division and Inequality, Routledge: UK; USA, 2005.
Mary E. Kite, Bernard E. Whitley, Jr. Psychology of Prejudice and Discrimination, Third Edition, Routledge: NY; Abingdon, 2016.
Lucinda Platt, Understanding Inequalities, Stratification and Difference , Polity Press, USA, 2019.
|
|
2) |
Defining and Studying Social Groups Scientifically & The Functions of Social Groups |
Stangor, CH. 1, 1-27; and CH.2, 28-51; CH. 3, 52-74
WB, Stratification and Social Distance, pp.1-14
LP, 17-48
|
|
3) |
Social Hierarchy; Inequality, Stereotyping, Prejudice and Discrimination
|
Kite & Whitley, pp.1-45
Sidanius, Social Hierarchy and Asymmetrical Group Behavior, 227-262
|
|
4) |
Images of Inequality |
Images of Inequality
WB, pp. 15-32
|
|
5) |
Theories On Inequality and Discrimination
|
WB, pp.33-51; 52-67
|
|
6) |
Social Influence, Categorization and Stereotypes
|
Kite& Whitely, pp.86-125; Stangor, 75-121
|
|
7) |
NO CLASS- MIDTERM WEEK |
|
|
8) |
NO CLASS- MIDTERM WEEK |
|
|
9) |
Experiencing Discrimination
|
Kite& Whitely, pp. 392-439
Sidanius, "Let's Both Agree That You're Really Stupid" The Power of Consensual Ideology,103-126
|
|
10) |
Discrimination& Inequality-1 Class & Race &Ethnicity
|
LP, pp. 50-78 (class)
WB, pp.89-105 (race)
LP, pp. 108-138 (ethnicity)
Sidanius, "They're Just Too Lazy to Work": Discrimination in the Labor Market,150-177
Sidanius, "The More of Them' in Prison, the Better": Institutional Terror, Social Control, and the
Dynamics of the Criminal Justice System”, 202-224
|
|
11) |
Discrimination& Inequality 2 –Gender, Sexual Orientation & Migration Status
|
LP, pp.79-107 Kite &Whitely, pp.440-481 (Gender& Sexual Orientation)
LP, pp.139-162 (immigration)
|
|
12) |
Discrimination& Inequality-3 Disability, Aging, Health &Housing
|
LP, pp.163-187 (Disability)
LP, pp.189-205 (Aging)
LP, pp.263-284 (Health)
LP, pp.287-309 (Housing)
Sidanius, "They're Just Mentally and Physically Unfit": Discrimination in Education and Health Care, 178-201
|
|
13) |
Discrimination& Inequality-4: Intersectionality of Inequalities and Reducing Prejudice and Discrimination
|
LP, pp. 310-315 (intersectionality)
Kite& Whitely, pp. 527-571
|
|
14) |
General Evaluation |
|
|
15) |
FINAL EXAM PERIOD STARTS |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Charles Stangor, Social Groups in Action and Interaction, Psychology Press: New York and Hove, 2004. (From now on Stangor)
Jim Sidanius & Felicia Pratto, Social Dominance, THE PRESS SYNDICATE OF THE UNIVERSITY OF CAMBRIDGE; Cambridge, UK, 2001 (from now on Sidanius)
Wendy Bottero, Stratification : Social Division and Inequality, Routledge: UK; USA, 2005.
Mary E. Kite, Bernard E. Whitley, Jr. Psychology of Prejudice and Discrimination, Third Edition, Routledge: NY; Abingdon, 2016.
Lucinda Platt, Understanding Inequalities, Stratification and Difference , Polity Press, USA, 2019.
|
Diğer Kaynaklar: |
Wendy Bottero, Stratification : Social Division and Inequality, Routledge: UK; USA, 2005.
Mary E. Kite, Bernard E. Whitley, Jr. Psychology of Prejudice and Discrimination, Third Edition, Routledge: NY; Abingdon, 2016.
Lucinda Platt, Understanding Inequalities, Stratification and Difference , Polity Press, USA, 2019.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme biliminin temel ve destekleyici alt alanlarına ilişkin bilgi, kavram ve teorileri kavrar ve kullanır. |
|
|
1.1 İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahiptir. |
|
|
1.2 İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri vb. tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahiptir. |
|
|
2.1 İşletmecilik alanında ekonomik ve teknolojik kaynakları etkin ve verimli şekilde kullanır. |
|
|
2.2 İşletmecilik uygulamalarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır. |
|
3) |
Çağdaş iş yaşamının beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli öğrenmeye istekli, yenilik ve değişimlere kolay uyum sağlayabilen çalışan/yönetici profiline uygun yetkinliklere sahiptir. |
|
|
3.1 Belirlenen strateji ve hedefleri uygulamada öz disiplin ve zaman yönetimi yetkinliklerini kullanır. |
|
|
3.2 İletişim kanallarını ve süreçlerini etkin şekilde planlar ve yönetir. |
|
|
3.3 Etik değerler ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olarak sorunları çözer ve karar verir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|