Dersin Amacı: |
Dersin amacı, müzik algısının gelişmesine yardımcı olacak temel teorik bilgi ve kavramları kulak eğitimi çalışmaları ile desteklemek ve böylece bilinçli müzik dinlemeye yardımcı olacak temel donanımları kazandırmaktır. Ayrıca, ders içeriği çalgı/ses eğitimi alan ya da almayı düşünenler için teorik açıdan katkı ve destek de sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Müziğin Bileşenleri, temel müzik terminolojisi ve nota okuma çalışmaları, farklı çalgı seslerini ve majör - minör akorları ayırt etme çalışmaları, çalgı ailelerini öğrenmek, farklı müzikal kompozisyon örnekleri (konçerto, sonat, senfoni), aktif dinleme teknikleri üzerine çalışmalar, Barok, Rönesans ve Romantik dönemlerden seçilmiş bestecilerin baş yapıtlarından örnekler, Çağdaş Türk Bestecileri'nin eserlerinden örnekler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci temel müzik terminolojisine ve nota bilgisine sahiptir.
|
2) Öğrenci müziğin bileşenleri hakkında temel teorik bilgiye sahiptir.
|
3) Öğrenci müziğin bileşenlerini temel düzeyde değerlendirebilecek eğitimli bir kulağa sahiptir.
|
4) Öğrenci farklı müzikal kompozisyonlar ve farklı çalgı toplulukları hakkında genel bir bilgiye sahiptir.
|
5) Öğrenci farklı dönemlere ait besteciler ve eserleri hakkında genel bir bilgiye sahiptir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci dinlediği müziği, müziğin bileşenlerini dikkate alarak değerlendirebilir.
|
2) Öğrenci edindiği teorik ve kavramsal bilgileri, bir çalgıyı öğrenmek ya da çalgıdaki hakimiyetini arttırmak için kullanabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenci müzik algısını geliştirmek için kullandığı öğrenme yöntemlerinden kendi mesleği için ya da hayatın farklı alanları için yararlanabilir.
|
2) Öğrenci bilinçli bir müzik dinleyicisi olarak toplumun müzik ve sanatta ilerlemesine katkıda bulunur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Müziğin Bileşenleri:
Melodi,Tını, Ritim, Tempo, Dinamikler
|
|
|
2) |
Müzik teorisine giriş: Dizek, anahtar, nota adları ve değerleri. |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
3) |
Duyuş çalışmaları: Majör – minör akorları ve çalgı seslerini ayırt etme. (klavsen, piyano, keman ailesi.) seslerin (keman ailesi. Temel nota ve ritim okuma çalışmaları |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
4) |
Orkestra, oda müziği, ve opera hakkında temel bilgiler. Vokal aralıkları. |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
5) |
Duyuş çalışmaları: Majör – minör akorlar ve tahta nefesliler. Temel nota ve ritim okuma çalışmaları |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
6) |
Konçerto, sonat ve senfoni gibi müzikal kompozisyonlara genel bakış . |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
7) |
Tekrar ve pekiştirme |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
8) |
Vize |
Yedi hafta boyunca öğrenilen konuların çalışılması.
|
|
9) |
Müziğin Bileşenleri: Armoni, Form, Doku, Dizi.
|
|
|
10) |
Duyuş çalışmaları: Majör – minör akorlar ve bakır nefesliler. Temel nota ve ritim okuma çalışmaları |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
11) |
Barok, Klasik ve Romantik dönem bestecilerinin eserlerinden örnekler |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
12) |
Barok, Klasik ve Romantik dönem bestecilerinin eserlerinden örnekler |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
13) |
Çağdaş Türk Bestecilerinin eserlerinden örnekler. |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
14) |
Öğrenci sunumları. |
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi
|
|
15) |
Tekrar ve pekiştirme
|
Bir önceki hafta öğrenilen konuların gözden geçirilmesi.
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Dönem boyunca öğrenilen konuların çalışılması.
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
|
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
|
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
|
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
|
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
|
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
|
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
|
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
|
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
6 |
1 |
6 |
Sunum / Seminer |
1 |
3 |
3 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
2 |
2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
39 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
43 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |