Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, İnsan hakları alanındaki temel kavramları öğrenir.
2.1) İnsan haklarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
2.2) İnsan hakları ve toplumsal kurumlar arasındaki ilişkileri kavrarlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel insan haklarını savunabilir ve hak ihlallerini tanıyabilirler.
2.1) Ahlaki ve siyasal bir özne olduklarının farkında olarak, toplumsal sorumluluk bilinci kazanabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İnsan haklarının korunmasına dair sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirebilir, sivil toplum faaliyetlerine katılabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İnsan ve Hakları |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 1-23.
Materyal
|
|
2) |
Temel Hak ve Özgürlükler |
Okuma: Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, p. 215-230.
Materyal
|
|
3) |
İnsan Hakları ve Eşitsizlik |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 143-152.
Materyal
|
|
4) |
İnsan Haklarının İcadı |
Okuma: Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, p. 15-35.
Materyal
|
|
5) |
İnsan Haklarının Gelişimi |
Okuma: The Last Utopia: Human Rights in History, Samuel Moyn, Harvard University Press, p. 11-44.
Materyal
|
|
6) |
İnsan Hakları ve Evrensellik |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 57-96.
Materyal
|
|
7) |
İnsan Hakları ve Devlet |
Okuma: Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, p. 96-119.
Materyal
|
|
8) |
İnsan Hakları ve Sivil Toplum |
Okuma: Civil Society, John Keane, Springer-Verlag, p. 1-4.
Materyal
|
|
9) |
İnsan Hakları ve Hukuk |
Okuma: The Last Utopia: Human Rights in History, Samuel Moyn, Harvard University Press, p. 176-212.
Materyal
|
|
10) |
Demokrasi ve İnsan Hakları |
Okuma: Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, p. 77-94.
Materyal
|
|
11) |
Türkiye'de İnsan Hakları -I- |
Okuma: Human Rights in Turkey, Ercan Balcıoğlu, Springer, p. 23-48.
Materyal
|
|
12) |
Türkiye'de İnsan Hakları -II- |
Okuma: Syrian Refugees in Turkey, Alia Hadid and Rabia Hos, Springer, p. 159-175.
Materyal
|
|
13) |
İnsan Hakları ve Uluslararası Kuruluşlar |
Okuma: Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, p. 138-166.
Materyal
|
|
14) |
İnsan Haklarının Eleştirisi |
Okuma: Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, p. 176-215.
Materyal
|
|
15) |
İnsan Haklarının Geleceği |
Okuma: Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, p. 184-196.
Materyal
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
*Human Rights, Andy Clapham, Oxford University Press, 2007.
|
Diğer Kaynaklar: |
*Inventing Human Rights, Lynn Hunt, W. W. Norton and Company, 2007.
*The Last Utopia: Human Rights in History, Samuel Moyn, Harvard University Press, 2010.
*Dignity in Adversity, Seyla Benhabib, Polity, 2011.
*Human Rights in Turkey, Hasan Aydin and Winston Langley (ed.), Springer, 2021.
*Human and Civil Rights, K. Lee Lerner, Adrienne Wilmoth Lerner, Brenda Wilmoth Lerner (ed.), Thomson Gale, 2006.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
|
|
1.1 Psikolojinin diğer sosyal bilim alanları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgisine dayanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz eder. |
|
|
1.2 Veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
|
|
1.3 Psikolojinin farklı alt dallarında akademik, klinik ve diğer uygulama alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi, beceri ve deneyim sahibidir. |
|
|
1.4 Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklar; psikoloji süreçlerini analiz eder. |
|
2) |
Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir. |
|
|
2.1 Bireysel özellikleri ve sorunları sosyal bağlamı dikkate alarak değerlendirir. |
|
|
2.2 Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalışır. |
|
|
2.3 Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar ile ilgili yeni bilgi edinir. |
|
|
2.4 Psikoloji alanındaki eğitimlere katılarak bir psikolog olarak becerilerini geliştirir. |
|
3) |
Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. |
|
|
3.1 Mesleki çalışmalarında ileri düzeyde analiz etme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gösterir. |
|
|
3.2 Akademik ve uygulamalı çalışmalarda önyargılı olmadan, ayrımcılık yapmadan ve mesleki etik ilkeleri temel alarak hareket eder. |
|
|
3.3 Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar yapar, mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
|
|