Dersin Amacı: |
This course aims to critically address issues regarding gender (that is concepts regarding what it means to be a man or woman) and gender equality. Talking about gender equality in some way is talking about gender inequalities; in other words, we generally conceptualize about gender equality through lived experiences and perpetual structures of gender inequality. Within the framework of the course, gender identity and socialization, women’s status in terms of different historical/sociological/philosophical/social-psychological perspectives and education/politics/working life as well as problems faced by men along women in critical areas of social life will be examined. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları, Feminist Hareket ve Kadın Çalışmaları alanlarındaki temel kavramlar ve tartışmalar oluşturur.
Toplumsal cinsiyet ve temel kavramlar
Dünyada ve Türkiye'de kadın hareketleri,
Eğitim, ekonomi, istihdam alanlarında cinsiyet eşitsizliği,
Cinsiyet eşitliğini sağlamış ülkelerdeki refah,
"Erkeklik" performansları ve eril şiddet,
Cinsiyet eşitliğinin sağlanması konusundaki çalışmalar,
Türkiye'de cinsiyet çalışmaları |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Comprehend gender and gender equality through respective thematic and conceptual debates
|
2) Identify theories addressing gender and gender equality
|
3) Become familiar with policies promoting gender equality
|
4) Address problems generated by gender inequality
|
5) Come up with solutions to problems generated by gender inequality
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
INTRODUCTION: MEANS & AIMS |
Introductıon of course texts
|
|
2) |
WHAT IS GENDER? WHAT DO WE MEAN BY GENDER EQUALITY?
|
Wade & Ferree, 1-8
Evans, 1-22
Grusky, Ch. 36, 305-311.
|
|
3) |
THEORISING GENDER-1
|
Kenschaft, Ch. 1 “Introduction; What’s Gender; Seven Perspectives”, 1-19
|
|
4) |
THEORISING GENDER-2- Gender Reform Feminisms
|
Lorber, 21-116
|
|
5) |
THEORISING GENDER-3- Gender Resistant Feminism |
Lorber, 117-192
|
|
6) |
THEORISING GENDER-3- Gender Rebellion Feminisms
Lorber, 193-314. |
Lorber, 193-314.
|
|
7) |
GENDER IDEOLOGIES; GENDER & BODY
|
Wade & Ferree, Ch. 2 & Ch. 3, 9-65
|
|
8) |
MIDTERM WEEK –NO CLASS |
COURSE MATERIALS
|
|
9) |
INEQUALITY & WOMEN
|
Wade & Ferree, Ch. 7, 159-189.
|
|
10) |
HOLY DAYS: BANK HOLIDAY- RAMADAN FEST |
|
|
11) |
INEQUALITY AND MEN
|
Wade &Ferree, Ch.6, 125- 157.
|
|
12) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS – HEALTH& EDUCATION
|
Wade &Ferree, Ch. 8, 196-217
Kenschaft, Ch. 6, 168-198; Ch. 7, 202-236
|
|
13) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS- FAMILY &MARRIAGE; SEXUALITY& &VIOLENCE
|
Wade& Ferree, Ch.11, 288-319
Kenschaft, Ch.3 59-93; Ch. 4, 96-109; Ch. 5,131-166
|
|
14) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS- POLITICS &WORK
|
Politics; Kenschaft, Ch. 8, 237-271; Wade&Ferree, Ch. 13, 357-387
Work: Kenschaft, Ch.2, 22-40; 49-57; Wade &Ferree, Ch. 12, 321-355
|
|
15) |
GENDER INEQUALITY & INSTITUTIONS- GENDER MAINSTREAMING AND GENDER EQUALITY POLICIES
|
Evans, Ch. 5, 120-139
Kenschaft, CH.12, 368-377
|
|
16) |
FINAL WEEK |
COURSE MATERIALS
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Wade, Lisa & Ferree, Myra Marx, Gender: Ideas, Interactions, Institutions, Second Edition. New York : W. W. Norton & Company,2018. (FROM NOW ON WADE & FERREE)
Evans, Mary, The Persistence of Gender Inequality , Cambridge, UK ; Malden, MA : Polity Press, 2016. (FROM NOW ON EVANS)
David Grusky & Szonja Szelényi (eds), The Inequality Reader: Contemporary and Foundational Readings in Race, Class and Gender, Second Edition, Westview Press, 2011. (FROM NOW ON GRUSKY)
Lorber, Judith, Gender Inequality: Feminist Theories and Politics, Fourth Edition, Oxford University Press, 2010. (FROM NOW ON LORBER)
Lori Kenschaft et al. Gender Inequality in Our Changing World: Comparative Approach, Routlege; Taylor & Francis, NY; London, 2016. (FROM NOW ON KENSCHAFT)
|
Diğer Kaynaklar: |
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme biliminin temel ve destekleyici alt alanlarına ilişkin bilgi, kavram ve teorileri kavrar ve kullanır. |
|
|
1.1 İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahiptir. |
|
|
1.2 İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri vb. tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahiptir. |
|
|
2.1 İşletmecilik alanında ekonomik ve teknolojik kaynakları etkin ve verimli şekilde kullanır. |
|
|
2.2 İşletmecilik uygulamalarında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanır. |
|
3) |
Çağdaş iş yaşamının beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli öğrenmeye istekli, yenilik ve değişimlere kolay uyum sağlayabilen çalışan/yönetici profiline uygun yetkinliklere sahiptir. |
|
|
3.1 Belirlenen strateji ve hedefleri uygulamada öz disiplin ve zaman yönetimi yetkinliklerini kullanır. |
|
|
3.2 İletişim kanallarını ve süreçlerini etkin şekilde planlar ve yönetir. |
|
|
3.3 Etik değerler ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olarak sorunları çözer ve karar verir. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|