ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İşletme TezsizSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70412TATXZ-MIS0021 Finansal Muhasebe 1 Güz 3 0 3 7
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. PEYAMİ SEFA ÇARIKÇIOĞLU
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İşletmelerde kısmen veya tamamen mali karakterde ve para ile ifade edilebilen faaliyetlerin kayıtlanması, raporlanması ve yorumlanması olarak kısaca tanımlayabileceğimiz finansal muhasebe işletmenin sekiz ana işlevinden biri olarak; örgüt yöneticilerine işletme faaliyetlerini planlama ve kontrol etme, işletmenin paydaşlarına işletmeye ilişkin bilgi sunma ve işletme varlıklarını koruma görevlerini üstlenmektedir.

Dersi alan öğrenciler, görev yapacakları işletmelerde gerek kendi faaliyetlerinin finansal sonuçlarını gerekse bir bütün olarak işletmenin performansını değerlendirme konusunda temel bilgilere kavuşmuş ve yeni iş planlamalarında muhasebe raporlarından yararlanabilme yeteneğini elde etmiş olacaklardır.

Ayrıca, görevleri dışında ulusal ve uluslar arası finansal faaliyetleri anlama ve yorumlamada değerli entellektüel birikim sağlamış olacaklardır.
Dersin İçeriği: Derste Tek Düzen Hesap Planına uygun olarak:
Bilanço Hesapları
Gelir Tablosu hesapları
Giderler ve maliyet hesaplarının işleyişleri
Mizan, Gelir Tablosu ve Bilançonun düzenlenişi
konuları işlenmektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler: İşletmedeki ana işlevlerin etkileşimlerini, İşletmelerin varlık ve kaynaklarını ve etkileşimlerini, İşetmelerin başarıyla yönetilebilmesinin temel gerekleri olan likidite, etkinlik, mali sağlamlık ve karlılık konularını kavramış olacaklardır.
  2) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler: İşletmedeki ana işlevlerin etkileşimlerini, İşletmelerin varlık ve kaynaklarını ve etkileşimlerini, İşetmelerin başarıyla yönetilebilmesinin temel gerekleri olan likidite, etkinlik, mali sağlamlık ve karlılık konularını kavramış olacaklardır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dersi başaran öğrenciler: İşletmelerdeki mali karakterli işlemlerin: Günlük Defter, Büyük Defter kayıtlarını yapma, geçici ve kesin mizan çıkarma ve işletmenin ana finansal tabloları olan Gelir Tablosu ve Bilanço düzenleme bilgisini edinmiş olacaklardır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mali olayları kayıtlama ve raporlama.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) İşletme ile ilgili temel bilgiler Konu sunuları/slaytları 1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
2) Muhasebe ve hesapların işleyişi Konu sunuları/slaytları 1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
3) Temel finansal tablolar, tek düzen hesap planı, hesapların işleyişi Ders sunuları/slaytları 1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
4) Hesapların işleyişi ve mali tabloların düzenlenmesi Ders sunuları 1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
5) Tek düzen hesap planındaki hesaplar ve işleyişleri-dönen varlıklar- 1 Ders sunuları 1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
6) Dönen varlıklar -2 Ders sunuları/slaytları 1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
7) Duran varlıklar- 1 Ders Sunuları/slaytları 1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
8) Ara sınavlar
9) Duran varlılar 2 Ders Sunuları 1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
10) Kısa vadeli yabancı kaynaklar- 1 Ders sunuları .PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
11) Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar Ders Sunuları .PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
12) Uzun vadeli yabancı kaynaklar Ders sunuları PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
13) Gelir Tablosu Hesapları ve Geçici Mizan Çıkarılması Ders sunuları PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
14) Kapanış işlemleri, geçici mizan, gelir tablosu, kesin mizan ve bilanço düzenlenmesi Ders sunuları PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık ders konularına ait sunular öğrencilere verilmektedir.


Weekly lesson subjects are given to students.

Diğer Kaynaklar: Yardımcı ders kitapları olarak:
1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
2.PROF.DR.GÜLÜMSER ÜNKAYA&DOÇ.DR.SİNAN ASLAN. FİNANSAL MUHASEBE, BETA, 2009.

önerilmiştir.

As supplementary textbooks:
1.PROF.DR.YUNUS KISKALI, SINGLE ORDER ACCOUNTING SYSTEM AND SOLUTIONS ACCOUNTABLE PROBLEMS, 5.BASKI, BETA, 2016.
2.PROF.DR.GÜLÜMSER ÜNKAYA & DOÇ.DR.SİNAN ASLAN. FINANCIAL ACCOUNTING, BETA, 2009.

It has been proposed.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4
1 2 1 2 3 4 5 1 2 1 2 3 4 5 6
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
2) İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorun çözme vizyonunu geliştirir. 5
3) Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar.
4) Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 0 3 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 0 0 0
Ödevler 1 1 1
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 2
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 6
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 7