Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
İşletmedeki ana işlevlerin etkileşimlerini, İşletmelerin varlık ve kaynaklarını ve etkileşimlerini, İşetmelerin başarıyla yönetilebilmesinin temel gerekleri olan likidite, etkinlik, mali sağlamlık ve karlılık konularını kavramış olacaklardır.
|
2) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
İşletmedeki ana işlevlerin etkileşimlerini, İşletmelerin varlık ve kaynaklarını ve etkileşimlerini, İşetmelerin başarıyla yönetilebilmesinin temel gerekleri olan likidite, etkinlik, mali sağlamlık ve karlılık konularını kavramış olacaklardır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dersi başaran öğrenciler:
İşletmelerdeki mali karakterli işlemlerin:
Günlük Defter,
Büyük Defter
kayıtlarını yapma,
geçici ve kesin mizan çıkarma ve
işletmenin ana finansal tabloları olan Gelir Tablosu ve Bilanço düzenleme
bilgisini edinmiş olacaklardır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mali olayları kayıtlama ve raporlama.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İşletme ile ilgili temel bilgiler |
Konu sunuları/slaytları
1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
2) |
Muhasebe ve hesapların işleyişi |
Konu sunuları/slaytları
1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
3) |
Temel finansal tablolar, tek düzen hesap planı, hesapların işleyişi |
Ders sunuları/slaytları
1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
4) |
Hesapların işleyişi ve mali tabloların düzenlenmesi |
Ders sunuları
1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
5) |
Tek düzen hesap planındaki hesaplar ve işleyişleri-dönen varlıklar- 1 |
Ders sunuları
1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
6) |
Dönen varlıklar -2 |
Ders sunuları/slaytları
1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
7) |
Duran varlıklar- 1 |
Ders Sunuları/slaytları
1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
8) |
Ara sınavlar |
|
|
9) |
Duran varlılar 2 |
Ders Sunuları
1.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
10) |
Kısa vadeli yabancı kaynaklar- 1 |
Ders sunuları
.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
11) |
Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar |
Ders Sunuları
.PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
12) |
Uzun vadeli yabancı kaynaklar |
Ders sunuları
PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
13) |
Gelir Tablosu Hesapları ve Geçici Mizan Çıkarılması |
Ders sunuları
PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
14) |
Kapanış işlemleri, geçici mizan, gelir tablosu, kesin mizan ve bilanço düzenlenmesi |
Ders sunuları
PROF.DR.YUNUS KİSHALI, TEK DÜZEN HESAP SİSTEMİ VE ÇÖZÜMLÜ MUHASEBE PROBLEMLERİ, 5.BASKI, BETA, 2016.
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 İşletmenin temel fonksiyonlarını hatırlar. |
|
|
1.2 İşletme yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
2) |
İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorun çözme vizyonunu geliştirir. |
5 |
|
2.1 İşletme yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
2.2 Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. |
5 |
|
2.3 Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek, uygun işletme stratejileri geliştirir. |
|
|
2.4 Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrar. |
|
|
2.5 Dinamik iş dünyasında, çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir. |
|
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar. |
|
|
3.1 İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. |
|
|
3.2 İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır. |
|
4) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
|
|
4.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
|
4.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
4.3 Var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştir. |
|
|
4.4 Çalışma alanındaki ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
|
4.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
4.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|