Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilerin araştırma metodolojisi, araştırma ilkeleri ve araştırmalarda sıkça kullanabilecekleri nicel metot ve araçlarla ilgili gerekli bilgileri kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bilimsel Araştırmanın İlkeleri, Araştırma Sorunları ve Araştırma Etiği,Nitel ve Nicel Araştırma,Veri, Değişken ve Ölçekleme, Araştırma Yöntem ve Planı,
Veri Toplama Teknikleri, Hipotez Geliştirme ve Hipotez Testleri, Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları, Nicel Verilerin Analizi, Parametrik Olmayan Testler
Regresyon Analizi, sunum ve vaka tartışmaları |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kolaylıkla anlaşabilecek bir araştırma problematiği geliştirir.
|
2) Araştırmaya uygun bir bir problematiğin sınırlarını belirler.
|
3) Araştırmanın safhalarını planlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Araştırma için gerekli nitel verileri toplar ve uygun teknikler kullanarak onları analiz eder.
|
2) Araştırma hipotezlerini kurar ve onları uygun teknikler kullanarak test eder.
|
3) Analiz/ yorum/ özet yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilimsel Araştırmanın İlkeleri |
|
|
2) |
Araştırma Sorunları ve Araştırma Etiği |
|
|
3) |
Nitel ve Nicel Araştırma |
|
|
4) |
Veri,Değişken ve Ölçekleme |
|
|
5) |
Araştırma Yöntem ve Planı |
|
|
6) |
Veri Toplama Teknikleri |
|
|
7) |
Hipotez Geliştirme ve Hipotez Testleri |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları |
|
|
10) |
Nicel Verilerin Analizi |
|
|
11) |
Parametrik Olmayan Testler |
|
|
12) |
Regresyon Analizi |
|
|
13) |
Sunum ve vaka tartışmaları |
|
|
14) |
Sunum ve vaka tartışmaları |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Sekeran Uma,Roger Bougie,”Researche Methods for Business, A Skill Building Approach”, 5th Edition, Wiley, U.K. 2010.
- Blumberg Boris, Couper Donald R .,Schındler Pamela S.,”Business Research Methods”,Second European Edition, Mc-Graw-Hill, Berkshire,U.K.,2008.
- Newbold P., Carlson W.L. & B. Thorne B., “Statistics For Business and Economics”, 7th ed., Prentice Hall, 2010.
|
Diğer Kaynaklar: |
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 İşletmenin temel fonksiyonlarını hatırlar. |
5 |
|
1.2 İşletme yönetiminde çeşitli süreçleri sistematik bir bakış açısıyla değerlendirir. |
5 |
2) |
İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorun çözme vizyonunu geliştirir. |
5 |
|
2.1 İşletme yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
2.2 Bireysel ve takım çalışmalarıyla problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirir. |
5 |
|
2.3 Değişen koşullarda, paydaşların yararlarını da gözeterek, uygun işletme stratejileri geliştirir. |
|
|
2.4 Teknolojik ve iş ortamındaki değişimlere uyum sağlayabilmenin önem ve gereğini kavrar. |
|
|
2.5 Dinamik iş dünyasında, çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir. |
|
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar. |
|
|
3.1 İşletmecilik alanında karşılaşılan problemleri analitik bir düşünce tarzıyla ele alarak çözümler üretir. |
|
|
3.2 İşletme yönetiminin değişik alanlarında yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır. |
|
4) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
|
|
4.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
|
|
4.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
4.3 Var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştir. |
|
|
4.4 Çalışma alanındaki ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
|
4.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
4.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
1 |
10 |
10 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
15 |
15 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
81 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
141 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
7 |