ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İşletme TezsizSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70414METXZ-MIS0072 Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri 1 Bahar 3 0 3 8
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYSUN VARAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi AYSUN VARAN
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, pazarlamanın temel prensiplerini, teorilerini, kavramlarını ve dinamiklerini anlamak ve bu ilkeleri iş hayatında ve karar verme süreçlerinde uygulamaktır.
Dersin İçeriği: Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri dersinde, pazarlama karması, yeni ürün geliştirme, tüketici davranışları, müşteri ilişkileri yönetimi, stratejik planlama gibi temel pazarlama kavramlarına değinilecektir. Öğrenciler kapsamlı bir pazarlama planı oluşturarak derste öğrendikleri kavramları hayali yada gerçek bir ürün yada hizmete uygulayacaktır.

Derse Özgü Kurallar

 İlk haftalarda pazarlama kavramı ve alanın gerektirdiği terminoloji üzerine yoğunlaşılacaktır.
 Daha sonra syllabus üzerindeki süreç izlenecek.
 Öğrenci her hafta derse gelmeden önce bir sonraki haftayla ilgili çalışmakla yükümlüdür. Bu sayede interaktif katılımın sağlanması amaçlanmaktadır.
 Haftalık makale ve dergilerden güncel haberlere yönelik okumalar derste verilecek. Yada ois üzerinden ve mail ile gönderilecektir.
 Sınıf içinde belirlenen haftalarda vaka analizleri üzerinden konuya değinilecek.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pazarlama karması unsurlarını anlayıp, genel pazarlama stratejisi çerçevesinde karar alabilmek
  2) Pazarlamanın temel prensiplerini, teorilerini, kavramlarını ve dinamiklerini anlamak.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pazarlamayla ilgili öğrenilen prensipleri pazarlama planını hazırlamak için kullanmak.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma, Ders içeriğinin aktarılması, Pazarlamayla İlgili Genel Kavramlar ve Pazarlama Yönetimine Giriş (Pazarlama Nedir?Pazar ve Müşteri İhtiyaçlarını anlama, Pazarlamanın Evrimi ( Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler )
2) Pazarlama Çevresinin İncelenmesi, Değişen Pazarlama Ortamı, Müşteri Değeri Elde Etme) Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Pazarlama Planlaması, Mevcut İşletme Portföyünün Analizi Pazarlama Stratejisi ve Pazarlama Karması, , 4P
3) Ürünler, Hizmetler ve Markalar, Hizmet Pazarlaması, Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Eğrisi
4) Markalama Stratejisi
5) Fiyatlandırma, Fiyatlandırma Stratejisi, Fiyat Kararını Etkileyen İçsel veDışsal Faktörler
6) Tutundurma Stratejileri: Reklam ve Halkla İlişkileri
7) Tutundurma Stratejileri: Satış tutundurma, Kişisel Satış, Doğrudan Pazarlama
8) ARASINAV
9) Dağıtım Kanalları, Toptancılık, Perakendecilik
10) Tüketici Davranışları
11) Rekabet Avantajı Yaratma ( Rakip Analizi,Rekabet Stratejileri)
12) Sosyal Sorumluluk ve Etik
13) Pazarlamada Yeni Paradigmalar ve Güncel Konular
14) Pazarlamada Yeni Paradigmalar ve Güncel Konular
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Türkçe Kaynaklar
Temel Ders Kaynağı:
• Pazarlama İlkeleri, Kotler ve Armstrong, Beta yayınevi 2018
Yardımcı Ders Kaynakları:
• Pazarlama Yönetimi , Kotler ve Keller Beta yayınevi 2018
• Pazarlama İlkeleri, Mucuk, İ. Türkmen Yayınevi
2. İngilizce Kaynaklar:
• Principles of Marketing, Kotler and Armstrong, Pearson, 2010
• Marketing Management , Kotler and Keller, Pearson, 2010
Diğer Kaynaklar: Tavisye Edilen Dergiler:
• Marketing Türkiye
• Brand Age
• Mediacat
İncelenmesi tavsiye edilen web siteleri
• http://www.pazarlamasyon.com/
• https://mediacat.com/AdAge
• pazarlamailetisimi.com
• Marketing Land
• Adweek
• thebrandage.com
• BrandChannel (by Interbrand): brandchannel.com
• BrandForward: brandforward.com
• McKinsey & Company (McKinsey Quarterly): mckinseyquarterly.com
• Prophet Strategy: prophet.com
• BuildingBrands: buildingbrands.com
• Brand Keys Research: brandkeys.com
• Upshaw Brand Consulting site: brandbuilding.com
• Brand Republic: brandrepublic.com

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4
1 2 1 2 3 4 5 1 2 1 2 3 4 5 6
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme yönetimi için gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar. 5
2) İşletme yönetimi alanındaki çeşitli konularda, vaka yöntemi de kullanarak, sorun çözme vizyonunu geliştirir. 5
3) Bilimsel araştırma ve karar verme çalışmalarında, edinmiş olduğu metodolojik bilgileri etkin bir biçimde kullanabilme ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar.
4) Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ