DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
70414METXZ-MIS0072 | Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri | 1 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYSUN VARAN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Dr. Öğr. Üyesi AYSUN VARAN |
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, pazarlamanın temel prensiplerini, teorilerini, kavramlarını ve dinamiklerini anlamak ve bu ilkeleri iş hayatında ve karar verme süreçlerinde uygulamaktır. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama Yönetimi ve Stratejileri dersinde, pazarlama karması, yeni ürün geliştirme, tüketici davranışları, müşteri ilişkileri yönetimi, stratejik planlama gibi temel pazarlama kavramlarına değinilecektir. Öğrenciler kapsamlı bir pazarlama planı oluşturarak derste öğrendikleri kavramları hayali yada gerçek bir ürün yada hizmete uygulayacaktır. |
İlk haftalarda pazarlama kavramı ve alanın gerektirdiği terminoloji üzerine yoğunlaşılacaktır. Daha sonra syllabus üzerindeki süreç izlenecek. Öğrenci her hafta derse gelmeden önce bir sonraki haftayla ilgili çalışmakla yükümlüdür. Bu sayede interaktif katılımın sağlanması amaçlanmaktadır. Haftalık makale ve dergilerden güncel haberlere yönelik okumalar derste verilecek. Yada ois üzerinden ve mail ile gönderilecektir. Sınıf içinde belirlenen haftalarda vaka analizleri üzerinden konuya değinilecek. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pazarlama karması unsurlarını anlayıp, genel pazarlama stratejisi çerçevesinde karar alabilmek |
||
2) Pazarlamanın temel prensiplerini, teorilerini, kavramlarını ve dinamiklerini anlamak. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pazarlamayla ilgili öğrenilen prensipleri pazarlama planını hazırlamak için kullanmak. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Tanışma, Ders içeriğinin aktarılması, Pazarlamayla İlgili Genel Kavramlar ve Pazarlama Yönetimine Giriş (Pazarlama Nedir?Pazar ve Müşteri İhtiyaçlarını anlama, Pazarlamanın Evrimi ( Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler ) | ||
2) | Pazarlama Çevresinin İncelenmesi, Değişen Pazarlama Ortamı, Müşteri Değeri Elde Etme) Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Pazarlama Planlaması, Mevcut İşletme Portföyünün Analizi Pazarlama Stratejisi ve Pazarlama Karması, , 4P | ||
3) | Ürünler, Hizmetler ve Markalar, Hizmet Pazarlaması, Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Eğrisi | ||
4) | Markalama Stratejisi | ||
5) | Fiyatlandırma, Fiyatlandırma Stratejisi, Fiyat Kararını Etkileyen İçsel veDışsal Faktörler | ||
6) | Tutundurma Stratejileri: Reklam ve Halkla İlişkileri | ||
7) | Tutundurma Stratejileri: Satış tutundurma, Kişisel Satış, Doğrudan Pazarlama | ||
8) | ARASINAV | ||
9) | Dağıtım Kanalları, Toptancılık, Perakendecilik | ||
10) | Tüketici Davranışları | ||
11) | Rekabet Avantajı Yaratma ( Rakip Analizi,Rekabet Stratejileri) | ||
12) | Sosyal Sorumluluk ve Etik | ||
13) | Pazarlamada Yeni Paradigmalar ve Güncel Konular | ||
14) | Pazarlamada Yeni Paradigmalar ve Güncel Konular |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Türkçe Kaynaklar Temel Ders Kaynağı: • Pazarlama İlkeleri, Kotler ve Armstrong, Beta yayınevi 2018 Yardımcı Ders Kaynakları: • Pazarlama Yönetimi , Kotler ve Keller Beta yayınevi 2018 • Pazarlama İlkeleri, Mucuk, İ. Türkmen Yayınevi 2. İngilizce Kaynaklar: • Principles of Marketing, Kotler and Armstrong, Pearson, 2010 • Marketing Management , Kotler and Keller, Pearson, 2010 |
Diğer Kaynaklar: | Tavisye Edilen Dergiler: • Marketing Türkiye • Brand Age • Mediacat İncelenmesi tavsiye edilen web siteleri • http://www.pazarlamasyon.com/ • https://mediacat.com/AdAge • pazarlamailetisimi.com • Marketing Land • Adweek • thebrandage.com • BrandChannel (by Interbrand): brandchannel.com • BrandForward: brandforward.com • McKinsey & Company (McKinsey Quarterly): mckinseyquarterly.com • Prophet Strategy: prophet.com • BuildingBrands: buildingbrands.com • Brand Keys Research: brandkeys.com • Upshaw Brand Consulting site: brandbuilding.com • Brand Republic: brandrepublic.com |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
DÖÇ1 | |||||||||||||||
DÖÇ2 | |||||||||||||||
DÖÇ3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | ||||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % | |
Toplam | % |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |