Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, uluslararası ticaret ile tedarik zinciri yönetimi arasındaki ilişkiyi anlarlar.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, uluslararası ticaret alanında rekabet stratejileri ve tedarik zinciri stratejileri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zinciri yönetim felsefesini edinirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zinciri boyunca yer alan faaliyetleri planlama becerisini edinirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenci, bir tedarik zinciri vakasında yer alan problemleri çözerek öneriler geliştirebilir.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, uluslararası pazarlarda tedarik zinciri yönetim faaliyetlerini yönetecek altyapıyı edinirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenci, tedarik zinciri yönetiminde bilişim teknolojilerinin kullanımını anlar ve Endüstri 4.0 ın tedarik zinciri uygulamalarına yansımasını kavrar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Uluslarararası Ticaret ve Tedarik Zinciri Yönetimi İlişkisi / Lojistik ve Rekabet Stratejileri |
Ders Notları
|
|
2) |
Tedarik Zincirinde Müşteri Değeri ve Lojistik /Tedarik Zinciri Stratejileri |
Ders Notları
|
|
3) |
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Tedarikçi İlişkileri |
Ders Notları - Seminer
|
|
4) |
Tedarik Zincirinde Talep Yönetimi, Sipariş Yönetimi ve Müşteri Hizmetleri |
Ders Notları
|
|
5) |
Tedarik Zincirinde Arz/Talep Planlaması |
Ders Notları
|
|
6) |
Tedarik Zincirinde Belirsizlik ve Stok Yönetimi |
Ders Notları - Kısa Sınav Hazırlık
|
|
7) |
Tedarik Zincirinde Dağıtım ve Taşıma Operasyonları |
Ders Notları
|
|
8) |
ARA DÖNEM SINAVI |
|
|
9) |
Tedarik Zincirinde Depo Hizmetleri ve Malzeme Yönetimi |
Ders Notları
|
|
10) |
Tedarik Zincirinde Performans Yönetimi ve SCOR Modeli |
Ders Notları
|
|
11) |
Tedarik Zincirinde Risk Yönetimi |
Ders Notları
|
|
12) |
Tedarik Zincirinde Sürdürülebilirlik |
Ders Notları
|
|
13) |
Tedarik Zincirinde İşbirliği ve Koordinasyon |
Ders Notları - Kısa Sınav Hazırlığı
|
|
14) |
Tedarik Zincirinde Güncel Konular : Endüstri 4.0 ve Bilişim Teknolojileri |
Ders Notları
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Tedarik Zinciri Yönetimi - Strateji, Planlama ve Operasyon, Sunil Chopra, Peter Meindl, 6. Basımdan Çeviri, Ediyör: Doç.Dr. Emrah Bulut, Nobel Yayınevi, 2017.
Güncel Lojistik, Paul R Murphy Jr., A. Michael Knemeyer, 11. Basımdan Çeviri, Editörler: Prof.Dr. Funda Yercan, Yrd.Doç.Dr. Şerife Demiroğlu, Nobel Yayınevi, 2016.
|
Diğer Kaynaklar: |
Uluslararası Ticarette Pratik Bilgiler ve Yaygın Kullanılan Belgeler, Dr. Tunay Köksal, Adalet Yayınevi, 2009.
Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi, W.C. Benton, Jr., 3. Basımdan Çeviri, Editör: Prof.Dr. Ahmet Tuğrul Savaş ve Dr. Öğretim Üyesi Murat Düzgün.
Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi, W.C. Benton, Jr., 3. Basımdan Çeviri, Editör: Prof.Dr. Ahmet Tuğrul Savaş ve Dr. Öğretim Üyesi Murat Düzgün.
Logistics and Supply Chain Management, Martin Christopher, 4th Ed.,Pearson.
Simchi-Levi, D., Kaminsky, P., & Simchi-Levi, E. (2008), Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies and Case Studies. International Edition: McGraw-Hill.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uluslararası ticaret ve lojistik konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
5 |
|
1.1 Bu alandaki temel fonksiyonları ve yaklaşımları açıklar |
5 |
|
1.2 Bu alandaki farklı süreçleri sistematik bir bakış açısı ile değerlendirir |
5 |
2) |
Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki farklı konularda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir |
5 |
|
2.1 Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında sahip olduğu bilgi ve becerileri vizyoner bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
2.2 Bireysel ve takım çalışmalarında problem çözme ve bilimsel karar verme yeteneklerini geliştirir |
5 |
|
2.3 Farklı koşullar için uygun olabilecek iş stratejileri geliştirir |
3 |
|
2.4 İş ve teknoloji dünyasındaki gelişmelere uyum sağlayabilmenin gerekliliğini kavrar |
5 |
|
2.5 Bulunduğu iş ortamında çalışanları ve süreçleri yönetebilme becerisini gösterir |
4 |
|
|
|
3) |
Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar |
5 |
|
3.1 Alanında karşılaştığı problemleri, analitik bir yaklaşımla, ele alarak çözümler |
5 |
|
3.2 Konusundaki farklı alanlarda yeni fırsatlar yaratabilecek projeler üretebilme yetkinliği kazanır |
4 |
4) |
Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. |
5 |
|
4.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliğini uzmanlık düzeyinde geliştir. |
5 |
|
4.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev alır ve gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
4.3 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
4 |
|
4.4 Çalışmalarında ileri teknoloji ve dijital dönüşüm olanaklarının farkındadır. |
|
|
4.5 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
4.6 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
1 |
7 |
7 |
Proje |
1 |
14 |
14 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
82 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
15 |
30 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
142 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
8 |