ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Uluslararası Ticaret ve Lojistik TezsizSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70413METXZ-MTL0021 Uluslararası Ticaret ve Tedarik Zinciri Yönetimi 1 Güz 3 0 3 8
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. EZGİ UZEL AYDINOCAK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Profesör Dr. EZGİ UZEL AYDINOCAK
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; dünya ticaretinin artmasıyla önem kazanan ve rekabetin yeni yöntemi olan tedarik zinciri ve lojistiğin, uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren firmalar açısından önemini ortaya koyarak, bu alanda göre yapan yönetici ya da yönetici adaylarına farklı bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenciler; Tedarik Zinciri Yönetimini küresel, çok boyutlu bir perspektiften anlayabilecek ve işletme modelini destekleyen bir tedarik zinciri tasarlamak için bir şirketin stratejik odağını, müşteri talep profillerini ve temel yetkinliklerini analiz edebilecektir. Ayrıca, küresel tedarikçi kabiliyetlerini (yani kapasite, stok yönetimi ve kalite) ve yerel ile uluslararası pazarlara mal teslim eden lojistik sistemleri anlayacaktır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenciler, uluslararası ticaret ile tedarik zinciri yönetimi arasındaki ilişkiyi anlarlar.
  2) Bu dersi alan öğrenciler, uluslararası ticaret alanında rekabet stratejileri ve tedarik zinciri stratejileri hakkında bilgi sahibi olurlar.
  3) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zinciri yönetim felsefesini edinirler.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zinciri boyunca yer alan faaliyetleri planlama becerisini edinirler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenci, bir tedarik zinciri vakasında yer alan problemleri çözerek öneriler geliştirebilir.
  2) Bu dersi alan öğrenciler, uluslararası pazarlarda tedarik zinciri yönetim faaliyetlerini yönetecek altyapıyı edinirler.
  3) Bu dersi alan öğrenci, tedarik zinciri yönetiminde bilişim teknolojilerinin kullanımını anlar ve Endüstri 4.0 ın tedarik zinciri uygulamalarına yansımasını kavrar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Uluslarararası Ticaret ve Tedarik Zinciri Yönetimi İlişkisi / Lojistik ve Rekabet Stratejileri Ders Notları
2) Tedarik Zincirinde Müşteri Değeri ve Lojistik /Tedarik Zinciri Stratejileri Ders Notları
3) Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Tedarikçi İlişkileri Ders Notları - Seminer
4) Tedarik Zincirinde Talep Yönetimi, Sipariş Yönetimi ve Müşteri Hizmetleri Ders Notları
5) Tedarik Zincirinde Arz/Talep Planlaması Ders Notları
6) Tedarik Zincirinde Belirsizlik ve Stok Yönetimi Ders Notları - Kısa Sınav Hazırlık
7) Tedarik Zincirinde Dağıtım ve Taşıma Operasyonları Ders Notları
8) ARA DÖNEM SINAVI
9) Tedarik Zincirinde Depo Hizmetleri ve Malzeme Yönetimi Ders Notları
10) Tedarik Zincirinde Performans Yönetimi ve SCOR Modeli Ders Notları
11) Tedarik Zincirinde Risk Yönetimi Ders Notları
12) Tedarik Zincirinde Sürdürülebilirlik Ders Notları
13) Tedarik Zincirinde İşbirliği ve Koordinasyon Ders Notları - Kısa Sınav Hazırlığı
14) Tedarik Zincirinde Güncel Konular : Endüstri 4.0 ve Bilişim Teknolojileri Ders Notları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tedarik Zinciri Yönetimi - Strateji, Planlama ve Operasyon, Sunil Chopra, Peter Meindl, 6. Basımdan Çeviri, Ediyör: Doç.Dr. Emrah Bulut, Nobel Yayınevi, 2017.

Güncel Lojistik, Paul R Murphy Jr., A. Michael Knemeyer, 11. Basımdan Çeviri, Editörler: Prof.Dr. Funda Yercan, Yrd.Doç.Dr. Şerife Demiroğlu, Nobel Yayınevi, 2016.
Diğer Kaynaklar: Uluslararası Ticarette Pratik Bilgiler ve Yaygın Kullanılan Belgeler, Dr. Tunay Köksal, Adalet Yayınevi, 2009.

Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi, W.C. Benton, Jr., 3. Basımdan Çeviri, Editör: Prof.Dr. Ahmet Tuğrul Savaş ve Dr. Öğretim Üyesi Murat Düzgün.

Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi, W.C. Benton, Jr., 3. Basımdan Çeviri, Editör: Prof.Dr. Ahmet Tuğrul Savaş ve Dr. Öğretim Üyesi Murat Düzgün.

Logistics and Supply Chain Management, Martin Christopher, 4th Ed.,Pearson.

Simchi-Levi, D., Kaminsky, P., & Simchi-Levi, E. (2008), Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies and Case Studies. International Edition: McGraw-Hill.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4
1 2 1 2 3 4 5 1 2 1 2 3 4 5 6
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Uluslararası ticaret ve lojistik konularında gerekli olan temel ve kuramsal bilgileri açıklar 5
2) Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki farklı konularda vaka yönteminden de yararlanarak sorun çözme vizyonunu geliştirir 5
3) Bilimsel araştırma ve karar vermede sahip olduğu teorik bilgileri etkinlik ile kullanabilir ve çıktıları analitik bir yaklaşımla raporlar 5
4) Sahip olduğu lisans düzeyi yetkinliklerinin üzerinde, iş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri iş ve/veya akademik yaşamda profesyonel düzeyde geliştir. 5

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 1 7 7
Proje 1 14 14
Ödevler 1 5 5
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 82
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 15 30
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 142
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 8