Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Farklı felsefi görüşleri karşılaştırır ve analiz eder.
|
2) Felsefi düşünüş biçimini kavrar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Gündelik yaşam içindeki sorunları felsefe açısından yorumlar.
|
2) Felsefi problemlere eleştirel, sorgulayıcı bir anlayışla yaklaşır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Felsefe hakkında felsefi görüşler, felsefi etkinliğin temel nitelikleri ve ayırt edici özellikleri, felsefe disiplinleri ve felsefe disiplinlerindeki temel problemler. |
|
|
1) |
Felsefe hakkında felsefi görüşler, felsefi etkinliğin temel nitelikleri ve ayırt edici özellikleri, felsefe disiplinleri ve felsefe disiplinlerindeki temel problemler ve felsefi akımlar . |
|
|
1) |
1.Hafta: FELSEFEYE GİRİŞ
1. Felsefi Düşünüşün Ortaya Çıkışı
2-Felsefe Nedir?
|
|
|
1) |
|
|
|
1) |
Felsefi bakış açısı elde etmeye yönelik olarak felsefenin ne olduğu, hangi evrelerden geçtiği, hangi tür sorular sorduğu, ne tür bilgiler verdiği konusunun ele alınması, felsefi bilgi ile öteki tür bilgiler arasındaki farklılıkların kavranması. Eleştirel ve yaratıcı düşünme tutumlarını geliştirecek sorgulamaların yapılması. |
|
|
2) |
Modernlik ve Felsefi Düşünce |
|
|
2) |
2. Hafta: BİLGİ FELSEFESİ
1. Bilgi Felsefesinin Konusu
2. Bilgi Felsefesinin Temel Kavramları ve Sorunları
a) Bilginin Olanağı Sorunu
b) Bilginin Kaynağı Sorunu
I. Akılcılık (Rasyonalizm)
II. Duyumcu-Deneycilik (Empirizm)
III. Eleştiricilik (Kritisizm)
IV. Sezgicilik (Entüisyonizm) ve diğerleri
|
|
|
3) |
3. Hafta: ONTOLOJİ (VARLIK FELSEFESİ)
1. Ontolojinin Gerekliliği ve Konusu
2. Ontolojinin Temel Kavramları
3. Ontolojinin Temel Sorunları
I. İdealizm
II. Materyalizm
|
|
|
4) |
4.Hafta: AHLAK FELSEFESİ
1. Bir Disiplin Olarak Etik
2. Etik ve Ahlak Ayırımı
3. Etiğin Temel Kavramları
4. Etiğin Temel Sorunları
a) İyi ve Kötü Sorunu
|
|
|
5) |
5.Hafta: SİYASET FELSEFESİ
1. Siyaset Felsefesinin Konusu
2. Siyaset Felsefesinin Temel Kavramları
3. Siyaset Felsefesinin Temel Sorunları
a) Devlet ve Meşruiyet Sorunu
b) Güç, İktidar ve Egemenlik Sorunu
c) Özgürlük Sorunu
4. Devlet ve Yönetim Biçimleri
5. Ütopyalar
|
|
|
6) |
6. Hafta:ESTETİK – SANAT FELSEFESİ
1. Estetiğin Konusu
2. Estetiğin Temel Kavramları
3. Estetiğin Temel Sorunları
a) Güzellik Sorunu
4. Estetik Kuramlar
a) Platon
|
|
|
7) |
Felsefi Akımlar |
|
|
8) |
VİZE |
|
|
9) |
9. Hafta: BİLİM FELSEFESİ (Kısa sınav)
1. Bilim Felsefesinin Konusu
2. Bilim Felsefesinin Temel Kavramları
3. Bilim Felsefesinin Temel Sorunları
a) Bilimin Neliği Sorunu
b) Bilimde Yöntem Sorunu
c) Bilimde Kesinlik Sorunu
d) Bilimin Değeri Sorunu
4. Bilim – Felsefe ilişkisi
|
|
|
10) |
10. Hafta: DİN FELSEFESİ
1. Din Felsefesinin Konusu
2. Din Felsefesinin Temel Kavramları ve Sorunları
|
|
|
11) |
11. Hafta: HUKUK FELSEFESİ
1-…Hukuk nedir? (Antik Yunan)
2-Adalet nedir?
|
|
|
12) |
12. Hafta: EĞİTİM FELSEFESİ
1-Felsefe veBilim ilişkisi
2-Felsefe ve Eğitim ilişkisi
3-Felsefi akımlara göre eğitim anlayışı
|
|
|
13) |
Felsefi Akımlar II |
|
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
15) |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. |
|
2) |
Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. |
|
3) |
Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. |
|
4) |
Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. |
|
5) |
Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. |
|
6) |
Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. |
|
7) |
Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
8) |
Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. |
|
9) |
Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. |
|
10) |
Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. |
|
11) |
Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. |
|
13) |
Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. |
|
14) |
Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. |
|
15) |
Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
5 |
5 |
25 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
70 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
18 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
88 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |