Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mobil cihazlar üzerinde uygulama geliştirme kavramını tanır.
|
2) Android platformu tarafından kullanılan temel teknolojileri anlar.
|
3) Bir Android uygulama projesi yapısını tanır.
|
4) Android uygulama projesi için gerekli olan araçları kullanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında mobil uygulama (Hiyerarşi dizaynı, sınıflar ve metodlar) tasarlayabilir ve gerçekleyebilir.
|
2) Mobil ve hareketli cihazlar (cep telefonu, tablet) için çok yönlü iletişim kurabilen interaktif yazılımlar geliştirebilir.
|
3) Android emulatörünü tanır ve kullanır.
|
4) Android uygulama yaşam döngüsünü tanır.
|
5) Android selection widget ları tanır ve kullanır.
|
6) Tarih saat sekmeleri, dokunmatik ve tuşlu klavyeleri, fontları ve menüleri tanır ve kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) XML layoutları kullanarak kullanıcı arayüzleri tanımlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Mobil İşletim sistemleri, Java için gerekli ortamlar, Temel Java bilgisi |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Temel Java bilgisi |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Android için gerekli ortamlar ve ortamın tanıtılması |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Görsel componentler |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Activity, Main activty, manifest.xml sınıfı |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Intent sınıfı, izinler |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Android'te Veri Saklama (Shared Preferences ve SQLite) |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
ListView, RecyclerView |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Fragment sınıfı, kullanıcı arayüz sınıfları |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Konum ve haritalar |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Konum ve haritalar |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Uygulama |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Proje Sunumları |
Aykut Taşdelen, Android Programlama Eğitimi, Pusula Yayıncılık, 2015. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Programlama dillerinin temel yapılarını ve algoritmaları kullanarak yazılım geliştirme becerisi kazanır. |
|
2) |
Nesne yönelimli programlama ilkelerini kullanarak fonksiyonel ve sürdürülebilir yazılımlar geliştirir. |
4 |
3) |
Veri tabanı tasarımı ve yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirir, SQL sorguları yazar ve uygular. |
5 |
4) |
Web teknolojileri ve internet programlama araçları kullanarak dinamik ve kullanıcı dostu web uygulamaları tasarlar. |
2 |
5) |
Veri tabanı tasarımı ve yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirir, SQL sorguları yazar ve uygular. |
|
6) |
Mesleki etik ilkelere uygun olarak yazılım geliştirme süreçlerini yönetir. |
|
7) |
Yapay zeka temelleri ve Python programlama bilgisiyle yazılım projelerinde basit yapay zeka uygulamaları geliştirir. |
|
8) |
Veri güvenliği ilkelerine uygun olarak veritabanı koruma ve savunma yöntemleri uygular. |
|
9) |
Mobil uygulama geliştirme süreçlerini kavrayarak temel düzeyde mobil uygulamalar geliştirir. |
|
10) |
Kullanıcı ihtiyaçlarını analiz ederek uygun yazılım çözümleri tasarlar ve uygular. |
|
11) |
Ağ yapıları ve protokollerini kullanarak temel ağ kurulum ve yönetim işlemlerini gerçekleştirir. |
|
12) |
Görsel ve kullanıcı odaklı arayüz tasarım ilkelerini kullanarak işlevsel ve estetik yazılım uygulamaları geliştirir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
14 |
3 |
42 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
76 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
30 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
106 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |