Dersin Amacı: |
İletişimin en iyi biçimde gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve becerinin aktarılması dersin ana hedefini oluşturur. Türkçenin ses özelliklerini, vurgu sistemini, tonlama düzenini ve etkili konuşmada beden dili kullanımı temel bilgisini vermek ve toplum karşısında dili; etkili, doğru ve güzel kullanabilme becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: |
İletişimin tarihi ve kültürel etkileri, halkla ilişkiler ve etkili sunumun ilişkisi, nefes teknikleri ve alıştırmaları, diksiyon çalışmaları, temel postür analizi ve duruş bozuklukları, temel egzersiz bilgisi, beden dili kullanımı, sözsüz iletişim, kişisel imaj, resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma çalışmaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişimin tarihini ve kültüre etkisini bilir.
|
2) Halkla ilişkilerde iletişimin önemini, iletişim araçlarının etki yaratma ve yönlendirme gücünü kavrar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Konuşmanın önünde ki engelleri (fiziksel, psikolojik) bilerek yönetir.
|
2) Sesin enerjisi, vurgu, tonlama, boğumlama, konuşma hızı, beden dili birlikteliğini yönetir.
|
3) Doğru nefes teknikleri ile sunumunu destekler.
|
4) Duruş bozukluklarını düzeltmek için kişisel gereksinimlerini öğrenir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Topluluk önünde, mikrofon ve kamera karşısında güzel ve etkili konuşur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İletişimin Tarihi: Sözlü, Yazılı, Basılı İletişim Dönemleri ve Kültür-1 |
|
|
2) |
İletişimin Tarihi: Sözlü, Yazılı, Basılı İletişim Dönemleri ve Kültür-2 |
|
|
3) |
Halkla İlişkilerde Doğru İletişimin Önemi |
|
|
4) |
Konuşmayı Etkileyen Unsurlar |
|
|
5) |
İyi Bir Konuşmanın Özellikleri |
|
|
6) |
Diyafram Nefesi ve Postür |
|
|
7) |
Doğru Telaffuz ve Vurgu-1 |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Doğru Telaffuz ve Vurgu-2 |
|
|
10) |
Beden Dilini Etkin Kullanma |
|
|
11) |
Örnek şiir, makale, haber okuma alıştırmaları |
|
|
12) |
Konuşma Analizleri |
|
|
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
|
14) |
Öğrenci Sunumları |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Halkla İlişkiler ve Tanıtımda Doğru ve Etkili Konuşmanın Önemi, Merih Tangün, Doktora Tezi, 1999, İstanbul Üniversitesi
- Söz ve Diksiyon Sanatı, Nüzhet Şenbay
- Ted Gibi Konuş , Carmine Gallo
- Sözlü ve Yazılı Kültür, Walter J. Ong
- Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk
- Beden Dili Sözlüğü, Joe Navarro
|
Diğer Kaynaklar: |
- Bir Aşk Söyleminden Parçalar, Roland Barthes
- Sesin Rengi-Söyleşiler, Roland Barthes
- Avrupa Kültüründe Kusursuz Dil Arayışı, Umberto Eco
- Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, Umberto Eco
- İnternet araştırmaları, Gazete bilim-teknik ve kitap ekleri.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
2 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
|
1) |
Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
|
2) |
Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
2) |
Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
3 |
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
2 |
3) |
Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
2 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
4) |
Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
4) |
Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
4 |
4) |
Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
5) |
Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
4 |
5) |
Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
5) |
Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
6) |
Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
6) |
Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
2 |
6) |
Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
3 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
7) |
İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
66 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
90 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |