Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Uluslararası ve Ulusal mevzuatta geçen afet ve acil durumlara neden olan tehlikeler hakkında bilgi sahibidir ve açıklama yetkinliğine sahiptir
|
2) Afet ve acil durumlara neden olan tehlikeler öncesi/ esnası/ sonrası için alınması gereken önlem ve tedbirleri, yapılması gereken hazırlıklar ve sergilenmesi gereken doğru hareket tarzlarını bilir ve uygulayabilir
|
3) Görev aldığı işyerine özgü olarak afet ve acil durumlara neden olan tehlikeleri gözönüne alarak acil durum planı hazırlanması, acil durum ekiplerinin belirlenmesi konularında görev alabilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Afet ve acil durum eğitim ve tatbikatların planlanması, uygulanmasında görev alır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Afet ve acil durum temel kavramları
|
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
2) |
Afet ve acil durum yaratan olaylar |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
3) |
Acil durum kriz ve risk yönetimi |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
4) |
Modern afet yönetimi/ Bütünleşik afet yönetimi |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
5) |
Acil durum yönetiminin evreleri |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
6) |
Acil durum planının hazırlanması |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
7) |
Acil durum ekiplerinin kurulması, eğitimi ve görevlendirmeleri |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Acil durumlarda tahliyenin önemi ve çeşitleri |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
10) |
Acil durumlarda iletişimin önemi |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
11) |
Acil durumda olay komuta sistemi |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
12) |
Swot analizi/ Acil Durum Tehlike Değerlendirme |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
13) |
Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme safhalarının incelenmesi |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
14) |
Önleyici ve sınırlayıcı tedbirler |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
15) |
Tatbikat senaryoları ve saha uygulamaları |
Ulusal ve uluslararası mevzuat, standart ve rehber
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve anlatabilme bilgisine sahiptir. |
5 |
|
1.1 İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. |
5 |
|
1.2 İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatlara ulaşabilir ve açıklar. |
|
|
1.3 Afet ve acil durum yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. |
5 |
|
1.4 Risk yönetimi ile ilgili ulusal ve uluslararası temel ve kavramsal bilgilere ulaşabilir ve açıklar. |
|
|
1.5 Çevre, çevre koruma, sıfır atık hakkında temel kavramlara ulaşabilir ve açıklar. |
|
|
1.6 Birey ve halk sağlığı konularında kavramsal bilgilere ulaşır ve açıklar. |
|
2) |
Ergonomi kurallarını bilir ve uygular. |
|
3) |
İş sağlığı ve güvenliği yönetimini ve takibini yapar. |
5 |
|
3.1 İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin ve uygulamalarının belirlenmesi, uygulanması, takibi, karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözümünde çalışma grupları oluşturur ve liderlik yapar. |
5 |
|
3.2 Görev aldığı yerlerde iş sağlığı ve güvenliğine yönelik geliştirilmesi ve düzeltilmesi gereken hususları belirler ve çalışma planları oluşturur. |
5 |
|
3.3 İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibidir ve uygulanmasına liderlik yapar. |
|
|
|
|
4) |
Eğitim- öğretim döneminin bir dönemi süresince iş hayatını deneyimler ve alanıyla ilgili edindiği teorik bilgileri uygular. |
5 |
|
4.1 İş yaşamını oluşturan tüm süreçleri deneyimler, eğitim- öğretim dönemi süresince edindiği teorik bilgiler ile iş yaşamındaki uygulamaları karşılaştırır ve yorumlar. |
5 |
|
4.2 Alanı ile ilgili hizmet veren birimlerde yer alarak bir veya birden fazla işletmede eğitim alanı ile ilgili çalışmalarda yer alır. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemlere eleştirel yaklaşım, problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Ergonomi kurallarını bilir ve uygular. |
|
|
5.3 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.4 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
|
|
5.5 Yaşam boyu (Öğrenme gereksinimlerini belirleme ve öğrenmesini yönlendirme) öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.6 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.7 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.8 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1 |
5 |
5 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
10 |
10 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
55 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
65 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
120 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |