Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Vektörlerle işlem yapar, bir ve iki boyutlu hareket ile ilgili problemleri çözer.
|
2) Newton hareket yasalarını kullanarak bir sistemdeki cisimlerin hareketlerini tanımlar, iş, iş-enerji, enerji Korunumu kavramlarını tanımlar ve bunlardan yararlanarak bir sistemdeki cisimlerin ötelenme hareketlerini ifade eder.
|
3) Momentum, Momentum Korunumu kavramlarını bilir ve çarpışma problemlerini çözer.
|
4) Kütle Merkezi ve Eylemsizlik momenti hesabı yapar, belli bir eksen etrafında dönen cisimlerin hareketini ifade eder.
|
5) Sabit bir eksen etrafında dönen katı cismin hareketini ifade eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş ve Proje I Başlangıcı: Proje Konularının Öğrenciler ile Paylaşılması |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
2) |
Projenin ilk tesliminin yapılması.
Fizik ve Ölçme |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
3) |
Vektörler |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
4) |
Bir Boyutta Hareket |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
5) |
İki Boyutta Hareket |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
6) |
Newton’un Hareket Yasaları ve Uygulamaları |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
7) |
Projenin ilk tesliminin yapılması. |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Dairesel Hareket ve Newton Kanunlarının Diğer Uygulamaları |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
10) |
İş ve Kinetik Enerji |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
11) |
Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
12) |
Projenin ikinci tesliminin yapılması.
Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
13) |
Isı ve Termodinamik |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
14) |
Isı ve Termodinamik |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
15) |
Projenin son tesliminin ve sunumunun yapılması. |
Okuma ödevi
Ön çalışma
|
Proje çalışması
Ev ödevi
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fen ve Mühendislik İçin FİZİK I , A. Raymond SERWAY, J. Robert BEICHNER, Palmiye Yayıncılık, Ankara 2002.
/
Physics for Scientist and Engineers, I, A. Raymond Serway, John W. Jewett, International Edition, 9th Edition, Brooks/Cole Cengace learning.
|
Diğer Kaynaklar: |
Temel Fizik -I, P.M. Fishbane, S. Gasiorowicz, S.T. Thornton (2003). Çeviri (C.Yalçın) Arkadaş Yayınevi, Ankara
Üniversite Fiziği , H. D. Young and R. A. Freedman (12. baskı) Pearson/Addison Wesley.
Fen Bilimcileri ve Mühendisler İçin FİZİK, D.C.GIANCOLI Çeviri Akademi Yayıncılık, 2009
-
Fundamentals of Physics, Fundamentals of Physics: Mechanics, Relativity, and Thermodynamics, R. Shankar, The Open Yale Courses Series.
University Physics, H. D. Young and R. A. Freedman, Pearson/Addison Wesley.
Fundamentals of Physics 9th Ed. I David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
4 |
2) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
3) |
Yazılım mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
4) |
Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
4 |
5) |
Bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
1 |
6) |
Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
1 |
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
8) |
Sürekli gelişen yazılım mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
Türkçe sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar ve B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliğine sahiptir. |
2 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
2 |
28 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
4 |
1 |
4 |
Proje |
4 |
5 |
20 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
108 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
132 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |