Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Deney 1 : Temel Kapı Devreleri (Temel kapı devrelerinin işlemlerini ve bu işlemleri gerçekleştiren kapı devrelerinin incelenmesi ve gerçekleştirilmesi) |
Deney Föyü
|
|
2) |
Deney 2 : Temel Kapı Devreleri Kullanılarak Lojik Fonksiyonların Gerçekleştirilmesi (Tümleşik devre olarak üretilmiş kapı devrelerini kullanarak indirgenmiş fonksiyonların elektronik devrelerinin gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
3) |
Deney 3 : Kombinasyonal Lojik Devreler - I (MSI lojik elemanları yardımı ile kombinasyonal lojik devrelerden TOPLAYICI ve ÇIKARICI devrelerinin kurulması ve incelenmesi.) |
Deney Föyü
|
|
4) |
Deney 4 : Kombinasyonal Lojik Devreler - II (MSI lojik elemanları yardımı ile kombinasyonal lojik devrelerden DECODER ve ENCODER devrelerinin kurulması ve incelenmesi.) |
Deney Föyü
|
|
5) |
Deney 5 : Kombinasyonal Lojik Devreler - III (MSI lojik elemanları yardımı ile kombinasyonal lojik devrelerden MULTIPLEXER ve DEMULTIPLEXER devrelerinin kurulması ve incelenmesi.) |
Deney Föyü
|
|
6) |
Deney 6 : Ardışık Lojik Devreler - I (Ardışık devrelerin temeli olan FLIP-FLOP devrelerinin çalışma esaslarının incelenmesi ve gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
7) |
Deney 7 : Ardışık Lojik Devreler - II (Ardışık devrelerden olan REGISTER (Kaydedici) devrelerinin ve SHIFT REGISTER (Kaydırmalı kaydedici) devrelerinin kurulması ve çalışma esaslarının incelenmesi.) |
Deney Föyü
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Deney 8 : Sayıcılar - I (Ardışık devrelerden olan SAYICI devrelerinin kurulması ve çalışma esaslarının incelenmesi.) RIPPLE Sayıcılar |
Deney Föyü
|
|
10) |
Deney 9 : Sayıcılar - II (Ardışık devrelerden olan SAYICI devrelerinin kurulması ve çalışma esaslarının incelenmesi.) Senkron ve Ring Sayıcılar |
Deney Föyü
|
|
11) |
Deney 10 : Hafızalar (Temel hafıza paketleri kullanılarak yapılan hafıza organizasyonu ve bilgi kaydı (okuma-yazma) işlemlerinin incelenmesi ve hafıza devrelerin gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
12) |
Deney 11 : Aritmetik ve Lojik Işlem Birimi (ALU) Mikroişlemci (microprocessor) ve Mikrokontroler (microcontroller) sistemlerinin temel yapıtaşı olan Aritmetik Lojik İşlem Biriminin tanınması ve çalışmasının incelenmesi.) |
Deney Föyü
|
|
13) |
Deney 12 : Dijital-Analog Çeviriciler (D/A çeviricilerinin çalışmasının incelenmesi ve devresinin gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
14) |
Deney 13 : Analog-Dijital Çeviriciler (Anolog-Dijital (A/D) çevrim prensipleri incelenmesi ve temel devrelerinin gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
15) |
Telafi Deneyleri |
Deney Föyü
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
5 |
2) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
3) |
Yazılım mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
4) |
Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
4 |
5) |
Bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
6) |
Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
4 |
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
8) |
Sürekli gelişen yazılım mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
Türkçe sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar ve B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliğine sahiptir. |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
13 |
2 |
26 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
54 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
2 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
56 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
2 |