Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular.
1.1 Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yazılım mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller ve tasarlar, gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılamak için çözümler geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır.
2.1 Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
2.2 Ekonomik, çevresel, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik faktörler gibi gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılamak için karmaşık bir yazılım tabanlı sistem, süreç, cihaz veya ürün tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
2.3 Yazılım mühendisliği uygulamaları ve bilgisayar bilimi için gerekli modern teknikleri, araçları ve bilgi teknolojilerini seçer ve etkili bir şekilde kullanır.
2.4 Yazılım mühendisliği problemlerini ve araştırma konularını araştırmak için deneyler tasarlar, deneyler yürütür, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sürekli gelişen yazılım mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir.
2.1 Sorumluluk alarak hem bireysel olarak hem de disiplinler arası takımlarda etkin bir şekilde çalışır.
2.2 Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar ve bu amaçla veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
2.3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkındadır; bilim, teknoloji ve alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli günceller.
2.5 Projeleri yönetir, işyeri uygulamaları, iş sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularının farkındadır; mühendislik uygulamalarının yasal etkilerinin farkındadır.
2.6 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki evrensel ve toplumsal etkilerinin farkındadır; girişimcilik ve inovasyon konularının farkındadır ve çağdaş konular hakkında bilgilidir.
2.7 Mesleki ve etik sorumluluk duygusuna sahiptir.
2.8 Yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
2.9 Kalite duygusuna sahiptir.
2.10 Bilgisayar bilimi ve yazılım mühendisliğinin önemli uygulama alanlarından en az birinde çalışma kapasitesine sahiptir.
|
2) Üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlanan, iş dünyası ve toplumun beklentileri doğrultusunda geliştirilen ileri düzeyde yetkinlikleri edinir.
2.1 Sorunları analiz etme, çözme ve çatışmaları yönetme yetkinliğini kazanır.
2.2 Sorun çözme gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve ekip üyesi olarak hareket eder, gerektiğinde liderlik yapar.
2.3 Etik ve sosyal sorumluluk duygusuna sahiptir.
2.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel verilerle destekler; bunları yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak kendi alanı içindeki ve dışındaki gruplara sistematik ve ikna edici bir şekilde iletir.
2.5 Sorumlu olduğu işlerdeki mevcut norm ve standartları eleştirel bir şekilde değerlendirir.
2.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
2.7 Değişimi yönetme becerisi kazanır.
2.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir.
2.9 İleri teknolojilerdeki ve dijital dönüşümdeki gelişmeleri takip eder.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
2) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yazılım mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
|
3) |
Yazılım mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
|
4) |
Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|
5) |
Bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
6) |
Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
8) |
Sürekli gelişen yazılım mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
|
9) |
Türkçe sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar ve B2 düzeyinde Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliğine sahiptir. |
|