Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders konuları, dersin işlenişi, dersin değerlendirmesi, ders kaynaklarının açıklanması ve derse giriş |
|
|
2) |
Temel insan gereksinimleri, günlük yaşam aktiviteleri modeli, sağlık ve hastalık kavramları |
|
|
3) |
Vücut mekaniği ve vücut mekaniğini koruma- doğru kullanma |
|
|
4) |
Hastaya tedavi edici ve acil durumlarda verilen pozisyonlar ve uygulama, hastanın durumuna göre uygun pozisyonu seçip, verebilme. |
|
|
5) |
Hastanın anamnezinin alınması, anamnez ve ameliyat formunun doldurulması, genel fizik muayene ve sistem değerlendirmesi, hasta muayene yöntemlerinin sayılabilmesi. |
|
|
6) |
Aseptik teknikler ve el yıkama çeşitleri |
|
|
7) |
Hastanın hayati bulgularının değerlendirilmesi , ateş- nabız değerlendirilmesi, nabız almayı uygulamalı olarak değerlendirebilmeleri. |
|
|
8) |
ara sınav |
|
|
9) |
Hastanın hayati belirtilerinin değerlendirilmesi - solunum, tansiyon değerlendirilmesi , kayıt edilmesi ve uygulanması |
|
|
10) |
ilaç uygulamalarında hasta ve çalışan güvenliği, ilaç hazırlama ilkeleri, ilaç uygulama yolları |
|
|
11) |
Kan alma yolları, kapiller ve venöz kan alma teknikleri |
|
|
12) |
İntravenöz sıvı tedavisi ve ilaç uygulama tekniği, intravenöz sıvı tedavisinin uygulandığı durumlar ve amacı |
|
|
13) |
Damar yolu açma tekniği ve uygulama |
|
|
14) |
Sıvı tedavisinin amacı ve uygulandığı durumlar, kullanılan solüsyon tipleri ve intravenöz sıvı tedavisi hazırlama ve uygulama |
|
|
15) |
genel tekrar ve değerlendirme |
|
|
16) |
final |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Ameliyathane hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
1 |
|
1.1 Ameliyathane odasını tanır. |
1 |
|
1.2 Cerrahi ekipmanları bilir. |
1 |
|
1.3 Ameliyata özgü hastaya pozisyon verir. |
1 |
|
1.4 Ameliyathanede kullanılan cihazları tanır. |
|
|
1.5 Bir sonraki ameliyat için ameliyathanenin hazırlanması aşamalarını bilir. |
1 |
|
1.6 Hasta haklarını ve meslek etiğini bilir. |
1 |
|
1.7 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Ameliyathane ortamında sterilizasyonun korunması ve sürdürülmesini sağlar. |
1 |
|
2.1 Steril olarak cerrahi önlük, eldiven gibi kıyafetleri giyer. |
1 |
|
2.2 Cerrahi aseptik teknikleri bilir. |
1 |
|
2.3 Steril bohça açma tekniklerini bilir. |
1 |
|
2.4 Ameliyat sonrası cerrahi aletlerin sterilizasyonunu sağlar. |
1 |
3) |
Hasta güvenliğinin önemini kavrar. |
1 |
|
3.1 Ameliyat sırasında güvenliği için gerekli önlemleri alır. |
|
|
3.2 Ameliyat malzemelerinin sayılma tekniklerini bilir. |
|
|
3.3 Hastaya pozisyon verilirken gerekli önemleri alır. |
1 |
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
1 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
1 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
1 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
1 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
4 |
56 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
1 |
1 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
1 |
1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
86 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
92 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |