Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sivil Toplum kavramına dair bilgi sahibi olmak
|
2) Türkiye’de sivil topluma bakışa dair bilgi sahibi olmak
|
3) Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarını tanımak
|
4) Sosyal sorumluluk kavramını tanımak
|
5) Türkiye’de gençlik ve genç olmak kavramları ile ilgili bilgi sahibi olmak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal Sorumluluk projesi nedir bilgisine sahip olmak
|
2) Sosyal sorumluluk projesinde sorun belirlemeyi öğrenmek
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal sorumluluk projelerinde uygulama aşamasını öğrenmek
|
2) Sosyal sorumluluk projelerinde raporlama yapmayı öğrenme
|
3) Sosyal sorumluluk projelerinde planlama yapmayı öğrenmek
|
4) Sosyal sorumluluk projelerinde kaynak geliştirmeyi öğrenme
|
5) Sosyal sorumluluk projelerinde ilgi sahipleri analizi yapmayı öğrenmek
|
6) Sosyal sorumluluk projelerinde izleme ve değerlendirme yapmayı öğrenmek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sivil Toplum kavramına genel bakış, sivil toplum kavramının temel bileşenleri, sosyal sorumluluk kavramına genel bakış. |
|
|
2) |
Genç olmak ve Türkiye’de gençliğe dair istatistikler, sosyal sorumluluk projesi döngüsünün basamakları |
|
|
3) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı-Çalışma örnekleri |
|
|
4) |
Sivil Toplum kuruluşu temsilcilerinden sivil topluma dair bilgi ve deneyim paylaşımı |
|
|
5) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluğa dair sektör temsilcileri ile buluşma |
|
|
6) |
Proje basamaklarının takibi/İlgi sahibi analizi |
|
|
7) |
Proje basamaklarının takibi/İlgi sahibi analizi |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Proje basamaklarının takibi/Projeye kaynak geliştirme |
|
|
10) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
11) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
12) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
13) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
14) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
15) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
16) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar |
|
|
1.2 Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir |
|
|
1.3 Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır |
|
|
1.4 İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır |
|
|
1.5 Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir. |
|
|
|
|
2) |
Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar. |
|
|
2.1 Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar |
|
|
2.2 Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar |
|
|
2.3 Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar |
|
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
4.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
2 |
26 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
10 |
10 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
3 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
34 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
76 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |