Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sivil Toplum kavramına dair bilgi sahibi olmak
|
2) Türkiye’de sivil topluma bakışa dair bilgi sahibi olmak
|
3) Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarını tanımak
|
4) Sosyal sorumluluk kavramını tanımak
|
5) Türkiye’de gençlik ve genç olmak kavramları ile ilgili bilgi sahibi olmak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal Sorumluluk projesi nedir bilgisine sahip olmak
|
2) Sosyal sorumluluk projesinde sorun belirlemeyi öğrenmek
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal sorumluluk projelerinde uygulama aşamasını öğrenmek
|
2) Sosyal sorumluluk projelerinde raporlama yapmayı öğrenme
|
3) Sosyal sorumluluk projelerinde planlama yapmayı öğrenmek
|
4) Sosyal sorumluluk projelerinde kaynak geliştirmeyi öğrenme
|
5) Sosyal sorumluluk projelerinde ilgi sahipleri analizi yapmayı öğrenmek
|
6) Sosyal sorumluluk projelerinde izleme ve değerlendirme yapmayı öğrenmek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sivil Toplum kavramına genel bakış, sivil toplum kavramının temel bileşenleri, sosyal sorumluluk kavramına genel bakış. |
|
|
2) |
Genç olmak ve Türkiye’de gençliğe dair istatistikler, sosyal sorumluluk projesi döngüsünün basamakları |
|
|
3) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı-Çalışma örnekleri |
|
|
4) |
Sivil Toplum kuruluşu temsilcilerinden sivil topluma dair bilgi ve deneyim paylaşımı |
|
|
5) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluğa dair sektör temsilcileri ile buluşma |
|
|
6) |
Proje basamaklarının takibi/İlgi sahibi analizi |
|
|
7) |
Proje basamaklarının takibi/İlgi sahibi analizi |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Proje basamaklarının takibi/Projeye kaynak geliştirme |
|
|
10) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
11) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
12) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
13) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
14) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
15) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
16) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Denizcilik alanı faaliyetlerine ilişkin temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Denizcilik işletmelerinin temel özelliklerini tanımlar, pratikte benzerlik ve farklılıkları değerlendirir. |
|
|
1.2 Liman ve marinalardaki planlama süreçleri ile iş döngülerini ayırır, alana özgü gereklilikleri açıklar. |
|
|
1.3 Denizcilikle ilgili teknik konuları ve terminolojiyi temel düzeyde izah eder. |
|
|
1.4 Gemi yönetimi, acentecilik hizmetleri ve tedarik süreçlerini ilişkilendirir ve bu süreçlerdeki olası problemleri öngörür. |
|
|
1.5 Denizcilik sektörünün gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Denizcilik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Denizcilik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileştirme prosedürlerini açıklar. |
|
|
1.8 Lojistik ve tedarik zinciri süreçleri ile deniz taşımacılığını ilişkilendirir. |
|
2) |
Denizcilik İşletmelerinin yapısını ve temel işleyişini değerlendirir |
|
|
2.1 Limanlarda kullanılan teknik ekipmanlar ile operasyon sahalarının genel işleyişi ve yük elleçleme prosedürlerini açıklar. |
|
|
2.2 Gemi ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçların nasıl tedarik edileceği ile ilgili yöntemleri açıklar. |
|
|
2.3 Taşınması özellik arz eden yüklerin taşınmasıyla ilgili uygulamaları açık şekilde belirtir. |
|
|
2.4 Gemi, liman, yük ve taşımacılık ile ilgili belgeleri tasnif eder, kiralama ve kiralama sonrası süreçlerini raporlandırır. |
|
|
2.5 Yolcu taşımacılığı sistemleri ve deniz turizminin dallarını özetler. |
|
|
2.6 Deniz Sigorta çeşitlerini sınıflandırır ve yük ile geminin çeşidine göre uygulanacak sigorta çeşidini ayırt eder. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası deniz taşımacılığının gerektirdiği hukuk, ticaret ve işletme temel bilgilerini açıklar |
|
|
3.1 Temel hukuk kavramları ile deniz hukuku alanındaki temel kaideleri hatırlar. |
|
|
3.2 Dünya ekonomisindeki ve taşımacılık sektöründeki ekonomik gelişmeleri takip ederek denizcilik sektörü ile ilişkilendirir. |
|
|
3.3 Temel işletme süreçlerini ve pazarlama ilkelerini anlatır. |
|
|
3.4 Taşınacak yükün çeşidine göre dış ticarette uygulanacak gümrük işlemlerini belirtir. |
|
|
3.5 Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri, ekonomik verileri ve bunları muhasebeleştirme yöntemlerini belirtir. |
|
|
3.6 İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel süreçler ve mevzuatı hatırlar, denizcilikte insan kaynakları süreçlerini organize eder. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|