Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sivil Toplum kavramına dair bilgi sahibi olmak
|
2) Türkiye’de sivil topluma bakışa dair bilgi sahibi olmak
|
3) Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarını tanımak
|
4) Sosyal sorumluluk kavramını tanımak
|
5) Türkiye’de gençlik ve genç olmak kavramları ile ilgili bilgi sahibi olmak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal Sorumluluk projesi nedir bilgisine sahip olmak
|
2) Sosyal sorumluluk projesinde sorun belirlemeyi öğrenmek
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal sorumluluk projelerinde uygulama aşamasını öğrenmek
|
2) Sosyal sorumluluk projelerinde raporlama yapmayı öğrenme
|
3) Sosyal sorumluluk projelerinde planlama yapmayı öğrenmek
|
4) Sosyal sorumluluk projelerinde kaynak geliştirmeyi öğrenme
|
5) Sosyal sorumluluk projelerinde ilgi sahipleri analizi yapmayı öğrenmek
|
6) Sosyal sorumluluk projelerinde izleme ve değerlendirme yapmayı öğrenmek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sivil Toplum kavramına genel bakış, sivil toplum kavramının temel bileşenleri, sosyal sorumluluk kavramına genel bakış. |
|
|
2) |
Genç olmak ve Türkiye’de gençliğe dair istatistikler, sosyal sorumluluk projesi döngüsünün basamakları |
|
|
3) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı-Çalışma örnekleri |
|
|
4) |
Sivil Toplum kuruluşu temsilcilerinden sivil topluma dair bilgi ve deneyim paylaşımı |
|
|
5) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluğa dair sektör temsilcileri ile buluşma |
|
|
6) |
Proje basamaklarının takibi/İlgi sahibi analizi |
|
|
7) |
Proje basamaklarının takibi/İlgi sahibi analizi |
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Proje basamaklarının takibi/Projeye kaynak geliştirme |
|
|
10) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
11) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
12) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
13) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
14) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
15) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
16) |
Proje basamaklarının takibi/Projenin Uygulanması |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir. |
|
1) |
Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. |
|
1) |
İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar. |
|
2) |
Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir. |
|
2) |
Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
3) |
Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
|
3) |
Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. |
|
4) |
Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
|
4) |
Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
5) |
Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
7) |
Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. |
|
8) |
Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
9) |
Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
2 |
26 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
10 |
10 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
3 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
34 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
76 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |